Po denní odmlce se opět hlásíme z kanadského Barrie v Ontariu. Působíme tu trochu jako exoti z jiné krajiny, ale s respektem soupeřů, nejenom díky vyšperkovanému depu, ale především díky technologicky vyspělejšímu monopostu, který během dnešního dne nechal všechny soupeře za sebou, jak jsme slíbili. O tom ale až později…

Cítíme se jako doma

Místní závody jsou poměrně specifické a díky pořadatelům i ostatním týmům se tu cítíme velice dobře. Ostatně ve všech televizních reportážích, či titulcích se hovoří o soutěži severoamerických týmů a České republliky, potažmo Prahy. Viz. jedna z prvních reportáží.

Statické disciplíny – nutné, avšak praktické zlo závodníků

Včerejšek se nesl ve znamení statických disciplín, to znamená prezentaci finančních nákladů na výrobu tisícikusové série našeho monopostu, Engineering design reportu, tzn. obhajoba konstrukce a řešení monopostu před porotou a také business plan, kde se svým produktem snažíme získat dotaci k nastartování společnosti/businessu, tak jak jsme si jej navrhli.

Výsledky těchto disciplín v porovnání s ostatními týmy do této doby neznáme a čeká se na vyhlášení. Ve všech jsme však v TOP3. Ve volném čase mezi těmito disciplínami jsme postupně dodělali všechny nutné technické přejímky.

Na cestě za vítězstvím

Dnešní, třetí den – závodní den jsme začali nástupem do akcelerační disciplíny na 75 metrů. Na místní trati se nachází hodně písku, takže náš monopost měl velkou výhodu oproti spalovacím monopostům díky náhonu 4×4 (hodnocení jsme pouze v kategorii monopostů s elektrickým pohonem) a Petr Sucháček v kokpitu FSE.04x tak stanovil vůbec nejlepší akcelerační čas dne – 4.1s.

Ani nás neminuly problémy

Po akcelerační disciplíně naše auto zamířilo do testovací zóny. Zde se začaly ozývat problémy, které na sebe pomaličku upozorňovaly již při předchozím provozu monopostu. Bouchání vycházející z auta, ale nebylo lehké identifikovat. Pravděpodobně převodovky nebo uvolněný difuzor. Tým tak zamířil do boxů a půl hodiny před uzavřením poslední dopolední disciplíny (jízdy v osmičce) se vydal ke kontrole převodovek vlastní výroby. Ta znamenala zajímavou show pro přihlížející diváky. Žádný problém ovšem nalezen nebyl. Následovala tedy sborka a monopost FSE.04x se vrátil na trať minutu před uzavřením dráhy s Petrem Sucháčkem.

I skid-pad (jízda v osmičce) tedy byla včas odjeta, byť pouze jedním pilotem. Takové štěstí už neměli naši soupeři, kteří do akcelerace a skid-padu kvůli technickým problémům nestihli nastoupit a tak jsme utrhli náskok na těchto dvou disciplínách, který zúročíme v konečném součtu bodů.

AutoX (autokros)

Autokros je první závodní disciplína, využívající plný potenciál tratě. Jedná se o jedno ostré kvalifikační kolo, pro následující hlavní závod Endurance. Do AutoX nastoupil jako první pilot Jakub Dražan. Na druhou jízdu byl potom připraven Petr Záruba.

S minimem natestovaných kilometrů prvního pilota byly úspěšně odjety první dva rychlé pokusy AutoX. V začátku druhého rychlejšího kola, však Jakub při průjezdu zatáčkou neudržel driftující monopost dostatečně na vnitřku trati a shodil jednu kuželku, která znamenala +2s k výslednému času. Druhý jezdec Petr, zajel též první seznamovací kolo a do druhého nasadil opravdu ostré tempo. Přibližně v půlce trati, však při průjezdu odkloněnou zatáčkou nezvládl drift, do kterého se v důsledku odklonění auta dostal a monopost se nekompromisně otočil do protisměru. Byla to velká škoda, protože první polovinu tratě Petr projel bez jediné chyby a opravdu rychle.

Byť se našim pilotům obě rychlejší kola nevyvedla, časy byly velmi rychlé vzhledem ke konkurenci a v kategorii elektrických monopostů jsme disciplínu AutoX ovládli. Na oficiální výsledky však stále čekáme.

Do zítřejšího Endurance závodu s náskokem

Na zítřejší hlavní vytrvalostní disciplínu Endurance, budeme nastupovat v ostré konkurenci elektrických a spalovacích vozů, avšak v naší elektrické kategorii s náskokem přibližně 100 bodů na soupeře. Maximum možné získat ze závodu Endurance je 300 bodů. Pokud se nám tedy podaří udržet dosavadní tempo a výsledky týmu, mohli bychom si odvést nejvyšší celkové ocenění z této kanadské soutěže!

Časový posun je neúprosný

Vzhledem k časovému posunu Barrie (Ontario) -6 hodin vůči českému času, vám tyto řádky píšeme na konci závodního dne, přibližně v 18:00 kanadského času, kdežto vy si je v České republice přečtete až ráno, kdy budeme nastupovat do hlavního závodu Endurance.

Ve chvíli, kdy budete číst tyto řádky, nám tedy držte palce a po skončení závodu se hned přihlásíme a věříme, že zprávy budou velice pozitivní!

Děkujeme za vaši přízeň! Tým eForce!