Nedělní den se nesl ve znamení dynamických disciplín. Vše se obešlo bez komplikací a akceleraci na 75 metrů jsme zvládli v čase 4,3 sekundy.

Výsledky ze Skid-padu prozatím nebyly zveřejněny, ovšem samostatnou zajímavou kapitolou byl AutoX.

Při Course walku (procházka pilotů po trati) se začaly nad závodištěm stahovat mraky. Náš tým tedy dostal signál připravit auto tak, abychom byli ideálně jako první připraveni k závodu AutoX ještě na suchu. Bohužel na závodišti zavládl trochu zmatek a vznikla druhá tankovací fronta, kam se postavilo mnoho týmů jako na start AutoX, včetně nás. Po uvědomění si chyby, jsme vše napravili, ale na startu jsme se zařadili přibližně desátí. Když na trať vyjel první monopost, začal se sníšet lehký déšť.

Těžka volba taktiky a slunce nakonec

Náš tým se na poslední chvíli rozhodoval mezi pneumatikami na sucho a na mokro. V jednu chvíli už mechanici monopost začali přezouvat, nakonec jsme však zůstali u suchých pneumatik. Trať na okruhu Riccarda Palettiho je hodně nagumovaná a vodou nasmrkaný povrch je asi nejhorší zdejší kombinací. I tak jsme AutoX odjeli, abychom měli alespoň jeden kvalifikační čas. Dle radaru měly brzy srážky ústávat a tak se i stalo. Trať byla přibližně na hodinu prázdná a všechny týmy čekali, až trať úplně oschne a slunce znovu se zahřeje asfalt.

V podvečer už nebránilo tomu, vyrazit znovu na trať s druhým pilotem. Který mokrý čas 1´15.670 posunul na suché trati na 1´01.351. To znamená, že kromě množství bodů, které jsme získali z AutoX, budeme do hlavního závodu Endurance startovat jako čtvrtí!

Historický úspěch ve statických disciplínách!

V Itálii jsme rekordně zabodovali ve statických disciplínách. V Engineering design reportu jsme se umístili na 5. místě, ovšem s pouhými 9 body ztráty z maximálních 150 bodů. Třetí místo nám uteklo o necelé 2 body, před italskými SquadraCorse a estonským týmem z Tallinu. Naše želízko v ohni, Bc. Cecilie Zastoupilová zodpovědná za Business plan, zabodovala u komise a získala pro náš tým rekordních 56 bodů (maximum 75). Nakonec se zadařilo i v Cost reportu, kde jsme byli oceněni 60 body (maximum 100).

Nyní je pondělní ráno a na trati se vše připravuje k hlavnímu vytrvalostnímu závodu na 22 km. Náš monopost se momentálně nachází v dobíjecí zóně a piloti absolvovali Course walk (procházka po upravené trati k závodu Endurance). Držte nám tedy palce v naší cestě za nejcenějším úspěchem této sezony!

S pozdravem za tým eForce Prague Formula, Jakub Dražan.