V sezóně 2020 tým zkonstruoval historicky první autonomní elektrickou formuli v České republice. Samořiditelný monopost vznikl za využití mechanického návrhu monopostu FSE.07, který ale po elektrické stránce prošel kompletní přestavbou. Nově vzniklá skupina v týmu se musela vypořádat s mnoha novými problémy jako snímáním a rozpoznáváním okolí, výpočtem ideální dráhy, samotným řízením nebo záchranným brzdovým systémem.
Detekci okolí mají na starost 3 stereokamery spolu s LiDARem. Hlavní výpočetní jednotkou DV.01 se stal malý počítač od NVIDIA. Uvnitř této malé jednotky se nachází překvapivě výkonná jednotka, schopna řídit celé auto. Xavier obsahuje výkonný grafický čip, který slouží k zpracování dat z kamer pomocí neuronových sítí (YOLO v3). Zatáčení kol je realizováno pomocí posilovače řízení umístěného přímo ve svislé tyči řízení, který je schopné díky sadě senzorů monitorující aktuální natočení kol přesně ovládat směr jízdy formule. Velkou změnou byl také přechod na komerční měniče.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 202 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 50 : 50 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky | 10″ – KEIZER hliníkové ráfky, hliníkové středy vlastního návrhu |
Motor | Přední – TG Drives (2×8,6kW) ; 3,5kg ; max. točivý moment 16,2 Nm Zadní – TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm |
Měnič motoru | Lenze DCU 60/60 |
Maximální otáčky | 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory |
Maximální výkon | 87,8 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student |
Maximální točivý moment | 882 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=6,95) vpředu Planetový převod (i=6,71) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru Vlastní výkonová a měřicí elektronika Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Dvě sběrnice CAN:
Řízení dynamiky vozidla – kontrola trakce a torque vectoring jsou použity zejména při manuálním režimu řízení |
Autonomní systémy | Jetson AGX Xavier Development Kit Intel Realsense Depth Camera D435i (2x) Stereolabs ZED Ouster LiDAR – OS1-64 SBG Systems – Ellipse-D Upravený posilovač řízení Jednotka řídící volant (vlastní návrh) Pneumaticky řešený systém záchranné brzdy |
Kapitán týmu
Josef Med
Fakultní koordinátor
Ing. Jan Čech, Ph.D.
Driverless skupina
Vedoucí: Marek Szeles/Marek Boháč
Technický vedoucí: Ondřej Šereda
Daniel Štorc
Tomáš Roun
Matůš Obrk
Andrea Hauptová
Michal Horáček
Jan Svoboda
Matěj Kopecký
Oldřich Janoušek
Roman Šíp
Vít Ramba
Matěj Zorek
Tomáš Kazda
Za podpory ostatních skupin týmu
Projektová skupina
Vedoucí: Kateřina Antošová
Adam Čumrda
Adéla Kubíková
Andrej Kružliak
Lukáš Málek
Miroslav Martínek
Pavla Lásková
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Michal Kopiar
Jan Čančík
Jakub Dvořák
Kryštof Cikhardt
Martin Čurda
Martin Edl
Patrik Bachan
Petr Hainc
Vojtěch Michal
Mechanická skupina
Vedoucí: Jakub Sedlář
Adam Zezula
Ilya Chaban
Josef Med
Josef Kopecký
Lukáš Kolbaba
Radek Štěpánek
Radovan Juráš
Kontaktní závody zrušeny z důvodu pandemie Covid-19
Overall 4. místo (FS Online)
Static Overall 4. místo (FS Online)
Trackdrive Final 3. místo (FS Online)