V sezóně 2020 tým zkonstruoval historicky první autonomní elektrickou formuli v České republice. Samořiditelný monopost vznikl za využití mechanického návrhu monopostu FSE.07, který ale po elektrické stránce prošel kompletní přestavbou. Nově vzniklá skupina v týmu se musela vypořádat s mnoha novými problémy jako snímáním a rozpoznáváním okolí, výpočtem ideální dráhy, samotným řízením nebo záchranným brzdovým systémem.
V letošní sezóně zůstává k detekci kuželů stereokamera a LiDAR. Hlavní výpočetní jednotku jsme vyměnili za výkonnější Zotac MAGNUS EN72080V, díky kterému jsme schopni rychleji zpracovávat snímaná data pomocí neuronových sítí. Zatáčení kol zůstalo stejné, díky posilovači řízení umístěném přímo ve svislé tyči řízení jsme schopni přesně korigovat směr jízdy formule.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 202 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 50 : 50 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky | 10″ – KEIZER hliníkové ráfky, hliníkové středy vlastního návrhu |
Motor | Přední – TG Drives (2×8,6kW) ; 3,5kg ; max. točivý moment 16,2 Nm Zadní – TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm |
Měnič motoru | Lenze DCU 60/60 |
Maximální otáčky | 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory |
Maximální výkon | 87,8 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student |
Maximální točivý moment | 882 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=6,95) vpředu Planetový převod (i=6,71) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru Vlastní výkonová a měřicí elektronika Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Dvě sběrnice CAN:
Řízení dynamiky vozidla – kontrola trakce a torque vectoring jsou použity zejména při manuálním režimu řízení |
Autonomní systémy | Zotac MAGNUS EN72080V Intel Realsense Depth Camera D435i (2x) Stereolabs ZED Ouster LiDAR – OS1-64 SBG Systems – Ellipse-D Upravený posilovač řízení Jednotka řídící volant (vlastní návrh) Pneumaticky řešený systém záchranné brzdy |
Kapitán týmu
Daniel Štorc
Fakultní koordinátor
Ing. Jan Čech, Ph.D.
Driverless skupina
Vedoucí: Daniel Štorc
Technický vedoucí: Ondřej Šereda
Antonín Gazda
Andrea Hauptová
Michal Horáček
Tomáš Kazda
Pavel Král
Ondřej Kuban
Matuš Obrk
Tomáš Roun
Jan Svoboda
Ondřej Šereda
Roman Šíp
Daniel Štorc
Hynek Zamazal
Matěj Zorek
Za podpory ostatních skupin týmu
Projektová skupina
Vedoucí: Miroslav Martínek
Kateřina Antošová
Adam Čumrda
Jiří Harman
Adéla Kubíková
Pavla Lásková
Miroslav Martínek
Tomáš Omasta
Adam Petráň
Jan Pivoňka
Tereza Plšková
Jakub Žižka
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Michal Kopiar
Jakub Dvořák
Kryštof Cikhardt
Martin Edl
Patrik Bachan
Petr Hainc
Vojtěch Michal
Šimon Hykl
Richard Ciglanský
Jan Kučera
Mechanická skupina
Vedoucí: Jakub Sedlář
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Tomáš Krejčí
Josef Med
Jan Plesník
Jakub Skořepa
Radek Štěpánek
Ondřej Velínský
3. místo
Celkově (FS Czech)
Business Plan (FS Czech)