DV.01 – 2022

DV.01 – 20222022-09-27T12:56:34+02:00

Vývoj samořiditelného monopostu pokračuje stále na našem prvním autonomní voze DV.01, u kterého jsme zatím nedosáhli limitů. Tento monopost DV.01 (2022) prošel změnami především po softwarové stránce. Základem pro všechna vylepšení byla v letošním roce implementace algoritmu SLAM. Ten slouží k mapování a lokalizaci formule na trati, čímž lze zlepšit plánování trajektorie formule. Letos tým také implementoval generování závodní trajektorie a rychlostního profilu na ní. Poslední oblastí, kde došlo k výrazným vylepšením byla percepce okolí. Přesnější a rychlejší detekci kuželů umožnila nová neuronová síť, která disponuje automatickou kalibrací a zároveň spolupracuje s detektorem LiDAR.

Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Rozvor 1540 mm
Rozchod (vpředu / vzadu) 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu (bez pilota) 214 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 50 : 50 %
Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Pneumatiky Přední – AVON 16×7 10″
Zadní – AVON 16×7 10″
Ráfky 10″ – KEIZER hliníkové ráfky, hliníkové středy vlastního návrhu
Motor TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm
Měnič motoru Lenze DCU 60/60
Maximální otáčky 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon 70,6 kW
Maximální točivý moment 644 Nm do 60 km/hod
Převod (vlastní návrh) Planetový převod (i=6,71) vzadu
Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Akumulátor (vlastní návrh) Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p
Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V
Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
Vlastní výkonová a měřicí elektronika
Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit
Elektronika (vlastní návrh) Dvě sběrnice CAN:

  • Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)

Řízení dynamiky vozidla – kontrola trakce a torque vectoring jsou použity zejména při manuálním režimu řízení
Pedálová jednotka – vyhodnocení pedálů nezávislými senzory, bezpečnostní funkce
Palubní deska – nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Automatické řízení – automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Autonomní systémy Zotac MAGNUS EN72080V
Stereolabs ZED
Ouster LiDAR – OS1-64
SBG Systems – Ellipse-D
Upravený posilovač řízení
Jednotka řídící volant (vlastní návrh)
Pneumaticky řešený systém záchranné brzdy

Kapitán týmu

Tomáš Krejčí

Fakultní koordinátor

Ing. Jan Čech, Ph.D.

Driverless skupina

Vedoucí: Daniel Štorc

Josef Capůrka
Michal Horáček
Dmytro Khursenku
David Krňávek
Ondřej Kuban
Ondřej Šereda
Roman Šíp
Jiří Zacha
Hynek Zamazal

Za podpory ostatních skupin týmu

Projektová skupina

Vedoucí: Josef Med

Martin Boukal
Eliška Galčíková
Jirka Harman
Eliška Krejčí
Pavla Lásková
Miroslav Martínek
Adam Petráň
Aiya Rakhimova
Jakub Zdráhal

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Kryštof Cikhardt

Richard Ciglanský
Jakub Dvořák
Martin Edl
Patrik Holler
Šimon Hykl
Jakub Junek
Jan Kučera
Michal Kopiar
Vojtěch Michal
Daniel Měkota
David Poborský
Vojtěch Polena
Ondřej Sešín
Marek Svoboda
Ondřej Šereda
Jakub Štulík
Vojtěch Vosáhlo
Jakub Vobora
Miroslav Žák

Mechanická skupina

Vedoucí: Ondřej Velínský

Vojtěch Banszel
Jan Cába
Eliška Galčíková
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Tomáš Krejčí
Andrej Kurskiy
Tereza Matějková
Josef Med
Radek Molinek
Robert Němec
Jindra Novotný
Jan Plesník
Jakub Sedlář
Jakub Skořepa
Islamgali Tangatarov
Vít Veselý

1. místo

Akcelerace (FS Czech)
Autocross (FS Czech)

3. místo

Celkově (FS Czech)

Články

Generální partneři autonomního monopostu

Škoda logo

Hlavní partneři autonomního monopostu

Prémioví partneři autonomního monopostu

Významní partneři autonomního monopostu

Partneři autonomního monopostu

Přejít nahoru