Vývoj samořiditelného monopostu pokračuje stále na našem prvním autonomní voze DV.01, u kterého jsme zatím nedosáhli limitů. Tento monopost DV.01 (2022) prošel změnami především po softwarové stránce. Základem pro všechna vylepšení byla v letošním roce implementace algoritmu SLAM. Ten slouží k mapování a lokalizaci formule na trati, čímž lze zlepšit plánování trajektorie formule. Letos tým také implementoval generování závodní trajektorie a rychlostního profilu na ní. Poslední oblastí, kde došlo k výrazným vylepšením byla percepce okolí. Přesnější a rychlejší detekci kuželů umožnila nová neuronová síť, která disponuje automatickou kalibrací a zároveň spolupracuje s detektorem LiDAR.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 214 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 50 : 50 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky | 10″ – KEIZER hliníkové ráfky, hliníkové středy vlastního návrhu |
Motor | TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm |
Měnič motoru | Lenze DCU 60/60 |
Maximální otáčky | 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory |
Maximální výkon | 70,6 kW |
Maximální točivý moment | 644 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=6,71) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru Vlastní výkonová a měřicí elektronika Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Dvě sběrnice CAN:
Řízení dynamiky vozidla – kontrola trakce a torque vectoring jsou použity zejména při manuálním režimu řízení |
Autonomní systémy | Zotac MAGNUS EN72080V Stereolabs ZED Ouster LiDAR – OS1-64 SBG Systems – Ellipse-D Upravený posilovač řízení Jednotka řídící volant (vlastní návrh) Pneumaticky řešený systém záchranné brzdy |
Kapitán týmu
Tomáš Krejčí
Fakultní koordinátor
Ing. Jan Čech, Ph.D.
Driverless skupina
Vedoucí: Daniel Štorc
Josef Capůrka
Michal Horáček
Dmytro Khursenku
David Krňávek
Ondřej Kuban
Ondřej Šereda
Roman Šíp
Jiří Zacha
Hynek Zamazal
Za podpory ostatních skupin týmu
Projektová skupina
Vedoucí: Josef Med
Martin Boukal
Eliška Galčíková
Jirka Harman
Eliška Krejčí
Pavla Lásková
Miroslav Martínek
Adam Petráň
Aiya Rakhimova
Jakub Zdráhal
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Kryštof Cikhardt
Richard Ciglanský
Jakub Dvořák
Martin Edl
Patrik Holler
Šimon Hykl
Jakub Junek
Jan Kučera
Michal Kopiar
Vojtěch Michal
Daniel Měkota
David Poborský
Vojtěch Polena
Ondřej Sešín
Marek Svoboda
Ondřej Šereda
Jakub Štulík
Vojtěch Vosáhlo
Jakub Vobora
Miroslav Žák
Mechanická skupina
Vedoucí: Ondřej Velínský
Vojtěch Banszel
Jan Cába
Eliška Galčíková
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Tomáš Krejčí
Andrej Kurskiy
Tereza Matějková
Josef Med
Radek Molinek
Robert Němec
Jindra Novotný
Jan Plesník
Jakub Sedlář
Jakub Skořepa
Islamgali Tangatarov
Vít Veselý
1. místo
Akcelerace (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
3. místo
Celkově (FS Czech)