Druhé závody, kterých se tentokrát zúčastnily obě formule společně, se konaly na domácí půdě na Polygonu v Mostě. Driverless formuli jsme sem převezli rovnou z Itálie. Elektrická formule se cestou ze Švýcarska zastavila ještě na dílně na základní pozávodní servis.
Uterý 19.7.
Úterý jsme strávili hlavně přípravami pitů a kempu a také jsme prošli prvotní inspekcí. V jejím průběhu se kontroluje, zda mají formule s sebou vše potřebné pro závody. Tuto kontrolu jsme zvládli bez problémů a autonomní formule stihla ještě ten den projít přejímkou akumulátoru.
Středa 20.7.
Středa byla pro oba týmy velmi náročným dnem, kromě elektrických přejímek nás zároveň čekaly i všechny statické disciplíny, které jsou celkem tři: Bussiness Plan, Cost Report, Engineering Design Event. Díky dobrým výkonům všech členů týmu jsme však i tento vyčerpávající den zvládli na výbornou. Po statických disciplínách stihla autonomní formule projít mechanickou, elektrickou i autonomní přejímkou a byla tak téměř připravená závodit.
Čtvrtek 21.7.
Ve čtvrtek jsme vyrazili s autonomní formulí dodělat zbylé přejímky, jmenovitě Rain Test a Brake Test, který se v autonomní kategorii dělá na dvakrát – prvně s pilotem a poté se testuje i nouzová brzda v autonomním režimu. Hned poté následovala pro autonomní formuli Akcelerace a Autocross a obě tyto disciplíny se jí podařilo vyhrát. Skvěle našlápnutý závodní den ale přerušil prudký déšť a po dešti se našemu monopostu již tolik nedařilo. Auto se nám nepodařilo správně nastavit pro zbylé dvě disciplíny (Skidpad, Trackdrive) a nakonec jsme tak tyto dynamiky absolvovat nestihli. Pilotovaná formule mezi tím dokončila mechanickou i obě elektrické přejímky. Ještě ten večer jsme se stihli s pilotovanou formulí účastnili prestižního finále v disciplíně Engineering Desing. Obhajoba našeho návrhu a teoretické znalosti nám vynesli výborné čtvrté místo. K tomu všemu se nám podařilo pilotovanou formuli mechanicky připravit na pátek, který byl pro ni velkým dnem mnoha dynamických disciplín.
Pátek 22.7.
V pátek ráno, podobně jako autonomní formule den před tím, absolvovala pilotovaná formule nejprve Tilt Test, Rain Test, Brake Test a poté již vyrazila na Akceleraci, Skidpad a Autocross. Kvůli technickým potížím s pohonným ústrojím jsme tyto disciplíny museli absolvovat pouze na dva motory, což silně ovlivnilo dynamické vlastnosti auta. I přes to se nám podařilo dosáhnout velmi dobrých výsledků – 3. místo v Akceleraci i Skidpadu. Kromě toho jsme se probojovali do večerního finále Bussiness Plánu. Náš nápad i prezentační projev potenciální investory natolik zaujal že nám přidělili první místo, po Švýcarsku již druhé v řadě.
Sobota 23.7.
V sobotu nás pak čekala královská disciplína, ta, na kterou se všichni členové vždy těší – Endurance. Tento přibližně 22 kilometrů dlouhý závod je pravým testem studentských monopostů. Kromě rychlosti je důležitá také spolehlivost a konzistentnost pilotů. Ti ze sebe i z našeho auta pod tlakem očekávání vydali všechno a podařilo se jim dosáhnout celkově nejrychlejšího času. Kvůli jízdě na hraně svých možností a občas i za ní se ovšem nevyvarovali srážení kuželek, za což následuje časová penalizace. Druhé místo v Endurance je však nádherné a znamenalo velký bodový zisk.
Večer jsme na vyhlášení výsledků s autonomní formulí slavili celkově třetí místo a s pilotovaným monopostem dokonce celkovou druhou příčku. Úspěšná sezóna 2022 tak napsala další kapitolu. Po českých závodech pokračujeme závody v Maďarsku. Všemu ale bude předcházet dvoutýdenní intenzivní testování obou formulí s cílem je ještě více pochopit a dostat z nich maximum potenciálu.
Děkujeme, že nám jste na cestách neustálou oporou!
Umístění v jednotlivých disciplínách za EV kategorii (pilotovanou):
- Bussiness Plan – 1. místo
- Cost Report – 3. místo
- Engineering Design Event – . místo
- Acceleration – 3. místo
- Skidpad – 3. místo
- AutoCross – 6. místo
- Efficiency – 1. místo
- Endurance – 2. místo
- Overall – 2. místo
Umístění v jednotlivých disciplínách za Driverless kategorii:
- Bussiness Plan – 5. místo
- Cost Report – 4. místo
- Engineering Design Event – 4. místo
- Acceleration – 1. místo
- Skidpad – DNS
- AutoCross – 1. místo
- Trackdrive – DNS
- Overall – 3. místo