Formula Student East 2017, den statických disciplín

Pátek 21. července byl vyhrazen přejímkám a statickým disciplínám. Jak jsme očekávali, tak zbývajícími inspekčními přejímkami jsme prošli bez větších problémů – zdržela nás pouze přejímka akumulátoru kvůli fatální závadě nabíječky, náhradní nabíječku nám však naštěstí poskytli kolegové z bratislavské Stuba Green Team a vše proběhlo v pořádku.

Čekaly nás také dynamické přejímky, tedy rain test, tilt test a brake test. Rain test je zkouška, při které se kropí formule vodou a nesmí v ní dojít ke zkratu. Při tilt testu se formule i s řidičem nakloní na úhel 60° a nesmí se odlepit od země. Oběma testy jsme prošli bez problému.

Byli jsme zvědaví, jak si formule poradí s brake testem, kde se po krátké akceleraci formule zabrzdí a musí se jí uzamknout – zaklesnout všechny čtyři kola naráz. Tento test bývá pro mnoho formulí výzvou a spousta týmů musí využít několika pokusů, aby nakonec prošli. Ne tak naše formule, které se podařilo splnit požadavky hned při prvním pokusu!

Kromě přejímek se týž den konaly i statické disciplíny, tedy Cost Report, Business Plan Presentation a Engineering Design Report. Při těchto disciplínách figuruje formule jen jako jakási kulisa a je hodnocena z různých úhlů její výroba, design i konkurenceschopnost na potenciálním trhu.

Na všechny tři statické disciplíny jsme byli dobře připraveni a přivezli jsme s sebou spoustu tištěných prezentačních materiálů. Ačkoliv se bodování zveřejňuje většinou až s denním zpožděním – a výsledky tudíž zatím neznáme – tak již teď ze zpětné vazby víme, že jsme rozhodně neudělali ostudu a porotu zaujali.

U Cost Reportu, kde se hodnotí dokumentace výroby formule, jsme zaujali zejména vypracovaným „Real Case“, což je zadání specifické pro každý závod a kde se řeší s krátkým předstihem (zadání dostáváme zpravidla maximálně dva týdny předem) problém z praxe. Letos bylo úkolem navrhnout body-kit, tedy rozšíření na formuli, do terénu, tedy s blatníky a podobně.

Dobrou zpětnou vazbu jsme dostali i při EDR, kdy se hodnotil design formule, postupy při návrhu a celkové fungování týmu. Naděje vkládáme i do Business Planu, na kterém jsme letos zapracovali a věříme v pěkný výsledek porovnatelný s těmi nejlepšími týmy světa, které se závodů zde na Euroringu také účastní.

Výsledky těchto disciplín se dozvíme nejdříve zítra – tehdy začne také dynamická část, kdy se formule konečně projede po okruhu. Máme se na co těšit!

CzechEnglish