Předchozí reportáž z FS Czech jsme ukončili pátečním večerem po absolvování statických disciplín. Jak se později ukázalo, v disciplíně EDR (Engineering Design Report) se náš tým umístil v TOP3. Pořadí stupňů vítězů nebylo až do nedělního vyhlášení výsledků zveřejněno. Nakonec jsme se umístili na třetím místě, se ztrátou pouhých 1,2 bodu na italský tým Squadra Corse.
Sobota na křídlech vážky
Určitě znáte ty dny, kdy se probudíte a máte pocit, že se vše daří a celý den se Vám nic nepostaví do cesty za úspěchem. Tak sobota na CzechRingu přesně taková nebyla. Do dne jsme vykročili pravou nohou a na druhý pokus jsme s nezajetými brzdami prošli úspěšně brake testem. Tím jsme dokončili sadu technických přejímek a mohli jsme se rovnou vrhnout do testovací zóny – otestovat nové komponenty a funkčnosti pohonu, před samotnými úvodními dynamickými disciplínami, akcelerací a skid-padem.
Po půl hodině testování se však kvůli špatně odvzdušněné chladící soustavě přehřála řídící elektronika motoru a tým stál před velkou výzvou. Testovalo se do poslední chvíle, kdy zbývala hodina a půl na odjetí prvních dvou dynamických disciplín a monopost se ocitl v nepojízdném stavu. Rychlá práce mechaniků eForce v paddocku však znamenala, že se monopost FSE.03 stihl postavit na start skid-padu. Bohužel problém s elektronikou nebyl zcela vyřešen a tak jsme se i přes velkou snahu týmu těchto disciplín nezúčastnili.
Sobota se přehoupla do své druhé poloviny, když ve 12.00 začala odpolední pauza. Ta skončila po jedné hodině, když začínala prohlídka tratě pro AutoX (rychlé kolo). V depu se jelo na plné obrátky, aby naše formule mohla do kvalifikační disciplíny závodu Endurance nastoupit. To se nakonec povedlo přibližně v půl šesté, kdy zbývala už jen půl hodina do konce disciplíny AutoX. Naši piloti tak disciplínu absolvovali, ale ve velmi pomalém tempu, které monopost v dané chvíli maximálně dovoloval. Nálada v týmu byla na bodě mrazu, protože zbývalo přibližně 20 hodin do startu hlavního závodu Endurance na 22 kilometrů. Tento čas měl tým na vyřešení problémů, aby se stal opět konkurence schopným, a tak se pracovalo non-stop.
Slunečná neděle přinesla úspěch našemu týmu
V neděli se tým probudil do polojasného rána. Stejně jako slunce nevědělo, zda svítit, ani náš tým nevěděl, zda se může spolehnout na dojetí v hlavním závodě. Jak se na startu hlavní disciplíny Endurance ukázalo, úspěch jsme si museli zasloužit, protože se nám nepodařilo odstartovat dle stanoveného časového harmonogramu.
Následovaly další práce v depu, jejichž deadline byl v půl druhé, což byl čas našeho opravného startu po skončení odpolední pauzy.
Při druhém startu byli jak diváci, tak členové týmu jako na trní. Nikdo nevěděl, zda se auto rozjede a zda pojede dostatečně rychle na to, aby pokořilo stanovený časový limit k tomu aby nás organizátoři nechali závod dokončit. Po mávnutí zelenou vlajkou se za mohutného aplausu naše auto dalo do pohybu. Po polovině prvního kola, už bylo jasné, že se limit podaří překonat a závod bychom mohli dokončit. Tempo našeho vozu bylo dokonce takové, že jsme byli schopni předjet veškerou konkurenci, která s námi jela na trati!
Mnoho diváků sledovalo náš tým po celou sobotu i neděli, a tak dobře věděli, v jaké se nacházíme situaci a v každém kole nás mohutně povzbuzovali kupředu. Za tuto podporu jim moc děkujeme!
Po výměně pilotů ve dvanáctém kole čekala náš monopost druhá polovina vzdálenosti k odjetí. Napětí v depu by se dalo krájet. Mnoho automobilů je během výměny pilotů diskvalifikováno pro nevyhovující technický stav, často se také auto znovu nepodaří nastartovat. To ovšem nebyl náš případ a druhý pilot se úspěšně s FSE.03 vrátil na závodní dráhu a pokračoval v předjíždění konkurence.
Nakonec se vše v dobré obrátilo a tým eForce Prague Formula s monopostem FSE.03 dokončil svůj první vytrvalostní závod Endurance, ve kterém se umístil na skvělém 2. místě!
Euforii z našeho úspěchu po nějaké době vystřídala podpora dalších českých týmů ve spalovací kategorii závodu Endurance. Ti předvedli skvělou podívanou především ve finále, kde si nakonec druhou celkovou příčku vyjel sesterský tým z naší univerzity, CTU CarTech.
Soutěž FS Czech pro rok 2014 je tedy za námi a nám nezbývá, než poděkovat všem diváků, pořadatelům, ale také partnerům našeho týmu a věříme, že se za rok na CzechRingu sejdeme znovu, při příležitosti třetího ročníku soutěže Formula Student Czech Republic.