I přes to, že se nám v pátek podařilo pokročit v získávání samolepek za splněné technické přejímky, v sobotu ráno nám jich ještě několik zbývalo. Hned z kraje jsme museli dokončit kontrolu trakčního systému formule a dále pokračovat na Tilt Test, Rain Test a Brake test. Po kvalitní přípravě jsme zbývající kontroly úspěšně podstoupili dopoledne do půl jedenácté a mohli jsme vyrazit konečně na závodní trať poměřit síly v akceleraci a ve Skid Padu.
Před závodní jízdou bylo nutné prvně zkontrolovat nastavení náprav a přenastavit aerodynamické prvky na co nejmenší odporovou sílu pro jízdu akcelerace. Bohužel, hned první jízda akcelerace se nezdařila, a to kvůli drobné chybě v kabeláži. Po rychlé opravě jsme nicméně nastoupili do druhé jízdy a nad všechna očekávání se nám podařil zajet čas 3,726 sekund. Díky tomu, že při jízdách se vždy zobrazuje dosažený čas, očekávali jsme 4. místo se ztrátou 0,152 sekundy na nejlepšího. S ohledem na závodní strategii jsme po akceleraci rychle vyrazili na Skid Pad, který probíhá na závodech současně s akcelerací pouze do oběda. Po rychlém přenastavení aeropaketu se na start opět postavil Jakub Sedlář a jízdou v osmičce pro nás získal skvělý čas 5,212 sekund a předběžně nám zajistil 5. místo. Ztráta na nejlepší čas v této kategorii činila 0,464 sekund. Kuba je jedním z našich nových a velmi talentovaných řidičů a své první jízdy vůbec, které na závodech FS East absolvoval, si velmi pochvaloval.
Vzhledem k časovému plánu a dokončování technických přejímek v dopoledních hodinách jsme mohli nastoupit do obou disciplín pouze s jedním pilotem. Nicméně, oba výsledné časy byly velmi uspokojivé a my jsme s čistým svědomím mohli zahájit přípravu na odpolední Autocross.
Přes důkladnou přípravu se nešťastně vyskytl další problém na kabeláži, a tak celá elektrická skupina začala intenzivně hledat vzniklý defekt. Vzhledem k tomu, že všechny kabely použity k výrobě svazků mají přibližně půl kilometru, tak bylo hledání spíše v duchu jehly v kupce sena. Hledání se bohužel protáhlo do pozdních odpoledních hodin, nicméně, celý tým byl opět namotivovaný vidět formuli na trati, a tak se kolem sedmé vyrazilo zkusit štěstí. Bohužel, kabeláž nás zklamala i tentokrát. Atmosféra začala skutečně gradovat, a i díky prodloužení času závodu bylo odhodlání ještě větší.
Nakonec se nám podařilo do závodu nastoupit jak se říká za 5 minut 12 a odjet jednu jízdu v podání Marka Lászla. Ten si velice pochvaloval maďarskou trať, a to z důvodu velkého množství táhlých zatáček, kterými bylo možné projíždět vysokou rychlostí. Na takové trati je velký prostor k projevu funkčních aerodynamických prvků. Trať byla plynulá a bylo na ní patrné, že si s její stavbou pořadatelé patřičně vyhráli. Marka také velmi překvapilo chování formule na takto rychlé trati, kdy bylo auto stabilní, poslušné a hlavně rychlé. Ve vysokých rychlostech byl také přirozeně znát nárůst přítlaku a přesun centra rozložení přítlaku do těžiště. Perfektní byl také nový posed, díky kterému si Marek jízdu skutečně užil.
Vzhledem k ukončení disciplíny si bohužel trať na druhý pokus nemohl zkusit náš další pilot, Ondřej Hladík.
Nicméně jsme naší jedinou jízdou vybojovali skvělé 5. místo s časem 60,945 sekund. Po ukončení jsme odcházeli ze závodiště plni očekávání, jak dopadne zítřejší Endurance.
Poslední den závodů jsme začali celkem klidně a celý den jsme se už jen připravovali na závěrečnou královskou disciplínu Endurance. Piloti ráno absolvovali řidičský briefing a potom už jen vyčkávali na výzvu organizátorů, aby se dostavili na start. Zbytek týmu se uvelebil na lavičkách za plotem přímo u trati, abychom mohli z bezprostřední blízkosti pozorovat jízdy našeho i ostatních týmů. Náš první řidič měl nastoupit jako třetí po polední pauze. Pořadatelé nás vyzvali k dostavení na start a my vyrazili. Na startu jsme bezpečně připoutali pilota do vozu a dojeli na startovní čáru. Po výzvě pořadatelů jsme nastartovali auto a vše se nejprve zdálo v pořádku. Nicméně se neozval obvyklý zvuk, který je dle pravidel při startu auta nutný – tzv. Ready To Drive Sound. Byli jsme proto vyzváni opustit startovní pozici a kvůli vyskytlému problému nám byla udělena dvouminutová penalizace. Dále jsme dostali pokyn, že na další jízdu můžeme nastoupit až po všech jízdách ostatních týmů.
Příčinou nefunkčního startovacího zvuku byl poškozený vodič vedoucí k signalizačnímu zařízení, které proto nemohlo při startu zafungovat. Tuto triviální chybu jsme neprodleně po odjezdu z dráhy vyřešili a nezbývalo nám už nic jiného než čekat.
Během odpoledne k závodnímu okruhu dorazil přívalový déšť s bouří a závody byly kvůli bezpečnostním důvodům organizátory předčasně ukončeny. Z tohoto důvodu nám bohužel nebylo umožněno zajet naši jízdu a z disciplíny jsme získali nula bodů.
V následující tabulce se můžete seznámit s našimi celkovými výsledky ze všech dynamických disciplín absolvovaných na závodech FS East:
Kategorie | Umístění |
Acceleration | 4 |
Skid Pad | 5 |
Autocross | 5 |
Endurance | 6 |
Efficiency | 6 |
Děkujeme všem, kteří nás během závodů, ale i celé letošní sezóny podporovali. Zůstaňte s námi, protože nás ještě čekají závody FS Czech, které se konají v Mostě a odjíždíme na ně již v úterý 31.7.
Těšíme se, až to budeme moci na posledních závodech letošní sezóny konečně na plno rozbalit!