Druhý den na závodech FS Czech Republic se nesl ve znamení statických disciplín. Hned ráno jsme se dozvěděli, že organizátoři pozdě v noci změnili rozpisy všech statických disciplín a přesunuli jejich termíny na jiné časy. Toto se nejvíce dotklo Marka Szelese a jeho Business Planu. Prezentování jeho disciplíny bylo přesunuto cca šest hodin napřed. Marek tedy neměl všechen čas se finálně připravit na jeho prezentaci. Na každých závodech se zadává takzvaný Deep dive topic. Většinou to je zaměření Bussines Planu na nějakou konkrétní část. Organizátoři toto téma vyhlásí cca 14 dní před závody, tudíž i na přípravu není moc času. Zejména na těchto závodech je to náročné, protože prezentace zde má 15 min, ze kterých Deep Dive má být na cca 5 minut. Marek tedy, ač rozladěný z tohoto přesunu, nastoupil suverénně na prezentaci a jeho dojmy po prezentaci byly velmi pozitivní. Výsledky jsme se ovšem dozvěděli až k večeru, kdy k nám do pitu přišli rozhodčí a sdělili nám, že se Marek umístil v top 3 skupině, která měla večer absolvovat finále.
Hned po Markově prezentaci se celý tým začal připravovat na prezentaci soutěže inženýrského designu, která se konala lehce po poledni. Už před polednem celý tým uklidil pit a oblékl se do prezentačního oblečení.
Dále jsme už jen čekali na příchod komisařů. Přišlo jich celkem sedm. Řada z nich bývala členem některého z českých Formula Student. Prezentace byla velmi náročná převážně z důvodu prostoru, protože na těchto závodech jsou pity menší než na ostatních světových závodech. I přes toto omezení ovšem všichni z teamu nezklamali a komisaři byli s přednesem o našem inženýrském designu velmi spokojeni. Prezentace byla natolik dobrá, že se komisaři rozhodli nás umístit mezi top 3 týmy, stejně jako v business plánu a oznámili nám, že i z této disciplíny absolvujeme finále.
Do finále jsme měli nastoupit ale až po Cost Reportu pod vedením Tomáše Kazdy. Tato disciplína však nezůstala beze změny. Tomáš se rozhodl, že do prezentace Cost Reportu, na rozdíl od závodů v Nizozemsku a v Maďarsku, zapojí i ostatní členy týmu, protože prezentace výroby jednotlivých součástí je velmi náročná na podrobnosti. Na prezentaci tedy nenastoupil jen Tomáš, ale i tým lidí, kteří se pečlivě minulý týden připravovali, aby zde mohli oslnit porotce. I tato prezentace se jim velmi líbila a celý náš tým se tedy mohl těšit na jejich hodnocení. Pocity z této disciplíny měl Tomáš mnohem lepší než na minulých závodech.
Mezi těmito statickými disciplínami jsme nezanedbali práci ani na autě. Bylo třeba připravit auto na zítřejší dynamické disciplíny. Absolvovali jsme zbylé přejímky (Tilt Test, Rain Test i Brake Test), ale u Brake Testu jsme měli menší problém. Po prvním pokusu jsme zabrzdili excelentně, nicméně po následné kontrole rozhodčí odhalili brzdovou kapalinu na vnějšku brzdičů, což není dle pravidel povolené. Museli jsme tedy absolvovat tuto disciplínu znovu. Při druhém pokusu bylo brždění již bez problému, protože jsme dotěsnili brzdové hadičky.
Následně jsme vyrazili na finále soutěže inženýrského designu, které se konalo v prosklené budově v dynamické zóně. Spolu s dalšími dvěma týmy, Barcelonou a týmem z Belgie, jsme se utkali o první místo v této disciplíny. Finále začínalo stejně jako samotné prezentace opět nástupem komisařů, kteří se přišli ptát na konkrétní věci na autě. Zajímaly je také naše podklady a ptali se i na teoretické základy. Toto finále bylo velmi náročné na vědomosti, avšak po jeho skončení jsme měli dobrý pocit. Dlouhou dobu se nestalo, že bychom finále z této disciplíny absolvovali. Pocity jsme tedy měli výborné a nezbývalo, než se těšit na finále Business Planu, protože celý náš tým chtěl jít patřičně Marka podpořit. Ovšem počasí s naším týmem opět nespolupracovalo. Jakmile se chýlilo k začátku finálových prezentací, nad celým závodištěm se zatáhlo nebe a spustila se prudká průtrž mračen. Celé závodiště, pity i kemp se naplnily vodou. Nejen že všechny naše věci v kempu doslova plavaly, ale i finále Business Planu se muselo přerušit. Organizátoři posléze Markovi sdělili, že finále Business Planu se přesune až na další den.
Celý tento den byl velmi úspěšný. Dlouho jsme v týmu neměli takto dobrý dojem z absolvovaných statických disciplín. Nejen že všechny disciplíny vypadaly na bohatý bodový příděl, ale dokončili jsme přejímky auta a měli čas i na jeho nastavení na dynamické disciplíny. Doufejme, že tato práce se nám vyplatí. Veškeré výsledky za statických disciplín se dozvíme pozítří až po absolvování všech finálových kol. Zatím naše působení na závodech vypadá velmi slibně. Těšte se, co další dny přinesou.
Děkujeme za podporu a nezapomínejte nás sledovat i na sociálních sítích.