Monopost FSE.02 se vyznačuje především vysokou hodnotou točivého momentu dvojice motorů, víceprvkovým zavěšeníms nestejně dlouhými A-rameny a řídící elektronikou vlastní výroby.
Úspora hmotnosti dosáhla 52kg a snížila hmotnost celého vozu na 278kg. Tohoto pokroku bylo dosaženo použitím velkého množství kompozitních dílů.
Na monopostu FSE.02 se během roku vývoje vystřídalo na 30 studentů, kteří přivedli tento vůz na svět. V sezoně 2013 se zcela nový monopost zúčastnil čtyř závodních podniků soutěže Formula Student.
FSE.02 se zúčastnila celkem čtyř závodů série Formula Student a to v Česku, Maďarsku, Rakousku a Itálii.
Rám | Prostorový trubkový rám z vysokopevnostní chrommolybdenové oceli, svařovaný metodou TIG |
Rozvor | 1610 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1260 / 1180 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 278 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 46 : 54 % |
Zavěšení kol | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins |
Pneumatiky | Přední – Hoosier 20,5×7,5 – 13 R25B Zadní – Hoosier 20,5×7,5 – 13 R25B |
Ráfky | O.Z. Racing 7×13″ |
Motor | TG Drives Q6 2000-10-400 (2x31kW) |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy BigBoss 300 Duo |
Maximální otáčky | 1670 ot/min |
Maximální výkon | 62kW při 800 ot/min |
Maximální točivý moment | 900 Nm do 60 km/hod |
Převod | Přímý náhod |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Motor – Olej Měnič – Voda |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 238 mm, třmeny AP Racing Vzadu kotouče 225 mm, třmeny AP Racing |
Akumulátor | Kokam Li-Pol 108s2p 22Ah 10C – celková kapacita 8,8kWh, jmenovité napětí 400 V MiRy BMS-F (vlastní návrh) TREMONDI (technologie pouzder) |
Elektronika (vlastní návrh) | Aktivní diferenciál Řízení trakce CAN bus, Online telemetrie Palubní zobrazovač + datalogger |
Kapitán týmu
František Pech
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Jakub Dražan
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Miroslav Rýzek
Jakub Nohejl
Ján Tomlain
Mechanická skupina
Vedoucí: Petr Sucháček
Michal Medek
Marek Pátý