FSE.03

FSE.032022-03-02T19:32:28+00:00

Monopost pro sezonu 2014 nese pořadové číslo tři. Vůz s označením FSE.03 (Formula Student Electric) je tak logickým vyústěním dalšího roku vývoje, který se tým eForce Prague Formula bude snažit zužitkovat na třech závodních podnicích mezinárodní soutěže Formula Student.

FSE.03 koncepčně vychází ze svého předchůdce FSE.02, přičemž doznala změn především v oblasti rámu, který byl zkrácen. Z dalších mechanických úprav se chlubí přepracovaným řízením a zvětšením podílu kompozitních dílů. Právě s uhlíkovými vlákny se nese asi nejviditelnější změna, kterou je kompletní aktivní aeropaket zajišťující rychlejší průjezd zatáčkami a vyšší stabilitu vozu při brzdění.

Na monopostu FSE.03 se během roku vývoje vystřídalo na 30 studentů, kteří přivedli tento vůz na svět. V sezoně 2014 čekají tým eForce Prague Formula tři závodní podniky napříč Evropou.

 Rám  Prostorový trubkový rám z vysokopevnostní chrommolybdenové oceli
 Rozvor  1610 mm
 Rozchod (vpředu / vzadu)  1260 / 1180 mm
 Hmotnost vozu (bez pilota)  260 kg
 Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)  46 : 54 %
 Zavěšení kol  Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
 Odpružení  Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins
 Pneumatiky  Přední – Hoosier 20,5×7,5 – 13 R25B
Zadní – Hoosier 20,5×7,5 – 13 R25B
 Ráfky  O.Z. Racing 7×13″
 Motor  TG Drives Q6 2000-10-400 (2x31kW)
 Měnič motoru (vlastní návrh)  MiRy BigBoss 300 Duo
 Maximální otáčky  1670 ot/min
Maximální výkon  62kW při 800 ot/min
 Maximální točivý moment  900 Nm do 60 km/hod
 Převod  Přímý náhon
 Diferenciál (vlastní návrh)  Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh)  Motor – Olej
Měnič – Voda
Brzdová soustava  Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny AP Racing
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny AP Racing
Akumulátor (vlastní návrh)  Kokam Li-Pol 108s2p 22Ah 10C – celková kapacita 8,8kWh, jmenovité napětí 400 V
Elektronika (vlastní návrh)  Aktivní diferenciál
Řízení trakce
CAN bus, Online telemetrie
Palubní zobrazovač + dataloger

Kapitán týmu

František Pech

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Jakub Dražan
Kateřina Burešová
Denisa Findejsová
Cecílie Zastoupilová

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Miroslav Rýzek
Jakub Klíma
Miroslav Kopeček
Adam Podhrázký

Mechanická skupina

Vedoucí: Petr Sucháček
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Stanislav Divín
David Hanousek
Jaroslav Kaněra
Filip Marek
Michal Medek
Marek Pátý
Ondřej Pícha
Krištof Šaman
Petr Záruba

2. místo

Celkově (FS Italy)
Endurance (FS Italy, FS Czech)
Efficiency (FS Czech)

3. místo

SkidPad (FS Italy)
Engineering Design Report (FS Czech)

Články

Generální partneři

Škoda logo

Hlavní partneři

LA composite logo
Lorch logo
Mabid logo
SKF logo
TG drives logo
Valeo logo
ZF logo

Prémioví partneři

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
ESI group logo
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři

Awac logo
Bender logo
CompoTech logo
Continental logo
EON logo
Foxconn logo
GRM Systems logo
HBM logo
Junker group logo
Loctite logo
PragoBoard logo
Ray Service logo
Ricardo logo
Škoda logo
Startech logo
Würth elektronik logo

Partneři

Amuse restaurant logo
DD compound logo
DoVa Vaník logo
Eaton logo
Festo logo
Fuji electric logo
GHV Trading logo
GOLDfren logo
Hanon Systems logo
Hennlich logo
Iveco logo
Keller logo
Lapp Group logo
Linear Technology logo
LVR logo
Omnitron logo
Scott Bader logo
Silicon Hill logo
STMicroelectronics logo
Takos logo
Tdesign logo
Techsoft engineering logo
Trumpf logo
Ústav letadlové techniky logo
UTOPM logo
UST logo
Workswell logo
Přejít nahoru