Monopost pro sezonu 2014 nese pořadové číslo tři. Vůz s označením FSE.03 (Formula Student Electric) je tak logickým vyústěním dalšího roku vývoje, který se tým eForce Prague Formula bude snažit zužitkovat na třech závodních podnicích mezinárodní soutěže Formula Student.
FSE.03 koncepčně vychází ze svého předchůdce FSE.02, přičemž doznala změn především v oblasti rámu, který byl zkrácen. Z dalších mechanických úprav se chlubí přepracovaným řízením a zvětšením podílu kompozitních dílů. Právě s uhlíkovými vlákny se nese asi nejviditelnější změna, kterou je kompletní aktivní aeropaket zajišťující rychlejší průjezd zatáčkami a vyšší stabilitu vozu při brzdění.
Na monopostu FSE.03 se během roku vývoje vystřídalo na 30 studentů, kteří přivedli tento vůz na svět. V sezoně 2014 čekají tým eForce Prague Formula tři závodní podniky napříč Evropou.
Rám | Prostorový trubkový rám z vysokopevnostní chrommolybdenové oceli |
Rozvor | 1610 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1260 / 1180 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 260 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 46 : 54 % |
Zavěšení kol | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins |
Pneumatiky | Přední – Hoosier 20,5×7,5 – 13 R25B Zadní – Hoosier 20,5×7,5 – 13 R25B |
Ráfky | O.Z. Racing 7×13″ |
Motor | TG Drives Q6 2000-10-400 (2x31kW) |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy BigBoss 300 Duo |
Maximální otáčky | 1670 ot/min |
Maximální výkon | 62kW při 800 ot/min |
Maximální točivý moment | 900 Nm do 60 km/hod |
Převod | Přímý náhon |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Motor – Olej Měnič – Voda |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny AP Racing Vzadu kotouče 185 mm, třmeny AP Racing |
Akumulátor (vlastní návrh) | Kokam Li-Pol 108s2p 22Ah 10C – celková kapacita 8,8kWh, jmenovité napětí 400 V |
Elektronika (vlastní návrh) | Aktivní diferenciál Řízení trakce CAN bus, Online telemetrie Palubní zobrazovač + dataloger |
Kapitán týmu
František Pech
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Jakub Dražan
Kateřina Burešová
Denisa Findejsová
Cecílie Zastoupilová
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Miroslav Rýzek
Jakub Klíma
Miroslav Kopeček
Adam Podhrázký
Mechanická skupina
Vedoucí: Petr Sucháček
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Stanislav Divín
David Hanousek
Jaroslav Kaněra
Filip Marek
Michal Medek
Marek Pátý
Ondřej Pícha
Krištof Šaman
Petr Záruba
2. místo
Celkově (FS Italy)
Endurance (FS Italy, FS Czech)
Efficiency (FS Czech)
3. místo
SkidPad (FS Italy)
Engineering Design Report (FS Czech)