Rok 2016 jistě ukázal směr, kterým se bude vývoj jediné české elektrické formule ubírat. Koncept, který zahrnuje kompozitní celomonokok, nezávislý pohon všech čtyř kol a elektroniku vlastního návrhu, se ukázal jako zcela konkurence schopný, a proto FSE.06 bude vyvinuta s důrazem na vyladění i toho posledního detailu.
Velký důraz je v této sezóně kladen na simulace jízdních vlastností monopostu a následné využití při jejich vylepšení. Těm zcela jistě pomůže optimalizovaný výkonnější aktivní aeropaket, přepracované chlazení komponentů pohonu a nasazení stabilizátorů náprav.
Získané zkušenosti v oblasti kompozitních struktur rovněž umožňují finální vývoj vlastních uhlíkových 10“ ráfků.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 192 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 48,8 : 51,2 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky (vlastní návrh) | 10″ – uhlíkový kompozit |
Motor | Přední – TG Drives M4 (2x9kW) Zadní – TG Drives N5 (2x47kW) |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy XBoss |
Maximální otáčky | 9000 ot/min |
Maximální výkon | 112kW při 7260 ot/min |
Maximální točivý moment | 882 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=5,3) vpředu Planetový převod (i=6) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | SONY Li-Ion 96s8p 11C 20,8 Ah – celková kapacita Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V Správa bateriového systému (BMS) Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Implementace sběrnice CAN Aktivní elektronický diferenciál Kontrola trakce s vlastní jednotkou akcelerometru Datalogger Volantový & palubní zobrazovač Inteligentní senzor proudu (ICS) |
Kapitán týmu
Jan Kosina
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Kateřina Burešová
Anna Faltysová
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník
IT skupina
Vedoucí: Stanislav Tomášek
Martin Cejp
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Lukáš Hostačný
Martin Cejp
Mark Gurevich
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna
Mechanická skupina
Vedoucí: Zdeněk Machala
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Jindřich Karlíček
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Jan Ptáček
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula