FS.15
Vůz je postaven na základech prvního hybridního monopostu na světě a má za sebou nejúspěšnější sezónu v historii týmu CTU CarTech. Došlo zde k několika úpravám z předchozího modelu. Došlo k výraznému zvýšení přítlačné síly a zároveň se podařilo snížit hmotnost vozu o 12 kg. Šasi bylo zkráceno o 60 mm, a navíc má pilot možnost za jízdy měnit tuhost odpružení zadní nápravy. Neméně důležitými změnami bylo vylepšení softwaru pro elektromotory, lepší chlazení baterie vlastní výroby, nové těhlice zhotovené přesným litím, lehčí karbonová kola, spojka i sloupek řízení a elektro pneumatické řazení.
Kromě spalovacího motoru o výkonu 63 kW formuli pohání dva elektromotory na přední nápravě o celkovém výkonu 12 kW. Výkon elektrické části pohonného ústrojí je regulován pravidly na maximální hmotnost baterie 3 kg a celkové napětí systému 60 V, z toho důvodu stále dominuje spalovací motor jako hlavní pohonná jednotka.

204 kg
HMOTNOST (BEZ PILOTA)
63 kW
PŘI 10 400 ot/min
220 kg
PŘÍTLAKU PŘI 100 km/h
Základní informace
Rozvor
- 1530 mm
Rozchod
- 1150/1100 mm
Hmotnost vozu bez pilota
- 204 kg
Monokok
- Monokok z uhlíkových vláken sendvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem (25CrMo4), svařovaný metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
- Decoupled roll/heave
- Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
- Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Ráfky
- Obrobené středy s uhlíkovým límcem
Pneumatiky
- Hoosier 16×7,5-10 R20
Brzdový systém
- Vlastní design brzdových kotoučů a třmenů
Hybrid
Motor
- Plettenberg HP-620, vodní chlazení
Měniče
- Plettenberg
Akumulátor
- Nehořlavý obal ze skleněných vláken
- olejové chlazení
- bateriové články LIFePo 60V 18s2p
Pohonná jednotka
Motor
- Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec
Sací systém
- vlastní design, sání z uhlíkových vláken
Výfukový systém
- vlastní design, titanový výfukový systém
ECU (řídící jednotka motoru)
- EFI Technology Euro 4
Vrtání
- 67 mm
Zdvih
- 43 mm
Zdvihový objem
- 599 m3
Kompresní poměr
- 13,7:1
Palivo
- RON 98
Maximální výkon
- 63 kW při 10 400 ot/min
Maximální točivý moment
- 60 Nm při 8 700 ot/min
Sekundární převod
- Motocyklový řetěz 520
Diferenciál
- Drexler LSD v2010
Chlazení
- Nucené – utěsněné nasávací kanály, chladiče a elektrické ventilátory
Aerodynamika
Součinitel vztlaku
- – 4.81
Součinitel odporu
- 1.78
Inovace
- Zvýšení přítlačné síly o 20 %
- Odlehčení změnou kompozitní skladby








Úspěchy

Overall (FS Alpe Adria)
Engineering design (FS Austria)
Autocross (FS Austria)
Endurance (FS Austria)
Efficiency (FS Austria)
Cost & Manufacturing (FS Czech)
Business plan (FS Czech)

Overall (FS Netherlands)
Overall (FS Austria)
Cost & Manufacturing (FS Netherlands)
Business plan (FS Netherlands)
Skidpad (FS Netherlands)
Acceleration (FS Netherlands)
Autocross (FS Netherlands)
Endurance (FS Netherlands)
Efficiency (FS Netherlands)
Business plan (FS Austria)
Skidpad (FS Austria)
Acceleration (FS Austria)
Engineering design (FS Czech)
Acceleration (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Engineering design (FS Alpe Adria)
Cost & Manufacturing (FS Alpe Adria)
Skidpad (FS Alpe Adria)
Acceleration (FS Alpe Adria)
Autocross (FS Alpe Adria)
Endurance (FS Alpe Adria)

Overall (FS Czech)
Engineering design (FS Netherlands)
Úspěchy

Overall (FS Netherlands)
Overall (FS Austria)
Cost & Manufacturing (FS Netherlands)
Business plan (FS Netherlands)
Skidpad (FS Netherlands)
Acceleration (FS Netherlands)
Autocross (FS Netherlands)
Endurance (FS Netherlands)
Efficiency (FS Netherlands)
Business plan (FS Austria)
Skidpad (FS Austria)
Acceleration (FS Austria)
Engineering design (FS Czech)
Acceleration (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Engineering design (FS Alpe Adria)
Cost & Manufacturing (FS Alpe Adria)
Skidpad (FS Alpe Adria)
Acceleration (FS Alpe Adria)
Autocross (FS Alpe Adria)
Endurance (FS Alpe Adria)

Overall (FS Alpe Adria)
Engineering design (FS Austria)
Autocross (FS Austria)
Endurance (FS Austria)
Efficiency (FS Austria)
Cost & Manufacturing (FS Czech)
Business plan (FS Czech)

Overall (FS Czech)
Engineering design (FS Netherlands)
Členové týmu
Martin Štarman
Kapitán týmu
Filip Klier
Technický vedoucí
Ing. Radek Tichánek, Ph.D.
Fakultní koordinátor
Suspension
Jan Tučan – vedoucí skupiny
Alexander Bykov
Filip Cihelka
Terézia Ďurkovičová
Nikita Gorochshenya
Martin Šilhánek
Powertrain
Vladan Pikl – vedoucí skupiny
Michal Bouček
Jindřich Eichler
Tomáš Javorský
Jan Svoboda
Martin Štarman
Electronics
Martin Hazdra – vedoucí skupiny
Anna Budková
Lukáš Lámus
Chassis
Tomáš Zejval – vedoucí skupiny
Ondřej Hejna
David Jedlička
Lukáš Lámus
Volodymyr Rybchynskyi
Jakub Šinták
Mykyta Zaizzhai
Dominik Hošek
Public Relations
Tomáš Zavadil – vedoucí skupiny
Noé Elis
Jakub Kaplický
Aerodynamics
Filip Klier – vedoucí skupiny
Jan Domiter
Matěj Chalupka
Martin Hájek
Richard Kašpar
Wonjun Lee
Petra Liďáková
Daniil Martynov
Filip Müller
Petr Šíma
Tomáš Zatloukal
Tomáš Zavadil
Členové týmu
Martin Štarman
Kapitán týmu
Filip Klier
Technický vedoucí
Ing. Radek Tichánek, Ph.D.
Fakultní koordinátor
Suspension
Jan Tučan – vedoucí skupiny
Alexander Bykov
Filip Cihelka
Terézia Ďurkovičová
Nikita Gorochshenya
Martin Šilhánek
Aerodynamics
Filip Klier – vedoucí skupiny
Jan Domiter
Matěj Chalupka
Martin Hájek
Richard Kašpar
Wonjun Lee
Petra Liďáková
Daniil Martynov
Filip Müller
Petr Šíma
Tomáš Zatloukal
Tomáš Zavadil
Powertrain
Vladan Pikl – vedoucí skupiny
Michal Bouček
Jindřich Eichler
Tomáš Javorský
Jan Svoboda
Martin Štarman
Chassis
Tomáš Zejval – vedoucí skupiny
Ondřej Hejna
David Jedlička
Lukáš Lámus
Volodymyr Rybchynskyi
Jakub Šinták
Mykyta Zaizzhai
Dominik Hošek
Public Relations
Tomáš Zavadil – vedoucí skupiny
Noé Elis
Jakub Kaplický
Electronics
Martin Hazdra – vedoucí skupiny
Anna Budková
Lukáš Lámus
Partneři monopostu








