FS.14
V této sezóně se nám podařilo postavit revoluční monopost. Díky uvolnění pravidel v kategorii formulí se spalovacím motorem se nám vývojem vlastního hybridního ústrojí otevřely možnosti, jak znovu posunout vůz o kus dál. Toho jsme dosáhli jako historicky první tým soutěže Formula Student na celém světě.
Rozhodli jsme se jít cestou pohonu všech čtyř kol a ke spalovacímu motoru jsme na přední nápravu přidali dva elektromotory. Pohonu stále dominuje spalovací motor. Elektromotory o výkonu až 8,5 kW v kombinaci s planetovými převodovkami vlastní konstrukce nám přidaly další krouticí moment, a to až 120 Nm na přední nápravě, což nám umožňuje rychlejší rozjezdy a výjezdy ze zatáček.

Hybridní systém však nebyl jediným vývojem provedeným na novém monopostu. Máme také kompletně přepracovaný aerodynamický balíček. Díky použití profilů vlastního návrhu, které jsou nyní méně citlivé na naklánění auta v zatáčkách, při brždění nebo akceleraci, jsme oproti minulému monopostu téměř dvojnásobně zvýšili přítlak.
Kvůli implementaci hybridního pohonu jsme museli navrhnout kompletně novou kinematiku přední nápravy, kde jsme zároveň upravili i náš decoupled roll-heave systém odpružení, který jsme poprvé přidali i na kompletně přepracovanou zadní nápravu. Díky tomu můžeme nezávisle nastavovat tlumení i pružení na obou nápravách. Změny na zadní nápravě doprovázelo také několik úprav jako na příklad nový rám.
212 kg
HMOTNOST (BEZ PILOTA)
63 kW
PŘI 10 400 ot/min
183 kg
PŘÍTLAKU PŘI 100 km/h
Základní informace
Rozvor
- 1530 mm
Rozchod
- 1150/1100 mm
Hmotnost vozu bez pilota
- 212 kg
Monokok
- Monokok z uhlíkových vláken sendvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem (25CrMo4), svařovaný metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
- Decoupled roll/heave
- Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
- Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Ráfky
- Obrobené středy s uhlíkovým límcem
Pneumatiky
- Hoosier 16×7,5-10 LCO (vpředu)
- Hoosier 16×7,5-10 R20 (vzadu)
Brzdový systém
- Vlastní design brzdových kotoučů a třmenů
Hybrid
Motor
- Plettenberg HP-620, vodní chlazení
Měniče
- Plettenberg
Akumulátor
- Nehořlavý obal ze skleněných vláken
- olejové chlazení
- bateriové články LIFePo4 14s2p
Pohonná jednotka
Motor
- Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec
Sací systém
- vlastní design, sání z uhlíkových vláken
Výfukový systém
- vlastní design, titanový výfukový systém
ECU (řídící jednotka motoru)
- EFI Technology Euro 4
Vrtání
- 67 mm
Zdvih
- 43 mm
Zdvihový objem
- 599 m3
Kompresní poměr
- 13,7:1
Palivo
- RON 98
Maximální výkon
- 63 kW při 10 400 ot/min
Maximální točivý moment
- 60 Nm při 8 700 ot/min
Sekundární převod
- Motocyklový řetěz 520
Diferenciál
- Drexler LSD v2010
Chlazení
- Nucené – utěsněné nasávací kanály, chladiče a elektrické ventilátory









Úspěchy

Autocross (FS Czech)
Autocross (FS Austria)
Cost & Manufacturing (FS Alpe Adria)
Acceleration (FS Alpe Adria)
Skidpad (FS Alpe Adria)

Cost & Manufacturing (FS Czech)
Acceleration (FS East)
Autocross (FS Alpe Adria)
Členové týmu
Jaromír Šolc
Kapitán týmu
Filip Klier
Technický vedoucí
Ing. Radek Tichánek, Ph.D.
Fakultní koordinátor
Suspension
Terézia Ďurkovičová – vedoucí skupiny
Alexander Bykov
Filip Cihelka
Vojtěch Čejka
Nikita Gorochshenya
Tomáš Pokladník
Martin Šilhánek
Jan Tučan
Powertrain
Vladan Pikl – vedoucí skupiny
Barbora Ďurkovičová
David Hofman
Daniel Janeček
Tomáš Javorský
Jan Jenne
Yury Kim
Peter Praženica
Martin Štarman
Pavel Valeš
Aerodynamics
Filip Klier – vedoucí skupiny
Matěj Chalupka
Martin Kubák
Petra Liďáková
Daniil Martynov
Samuel Pavlík
Jaromír Šolc
Tomáš Zavadil
Electronics
Martin Hazdra – vedoucí skupiny
Chassis
Tomáš Zejval – vedoucí skupiny
Dominik Hošek
Volodymyr Rybchynskyi
Polina Kim
Ondřej Kleinhampl
Public Relations
Miroslav Kršek – vedoucí skupiny
Terézia Ďurkovičová
Filip Klier
Jaromír Šolc
Karolína Pokorná
Členové týmu
Jaromír Šolc
Kapitán týmu
Filip Klier
Technický vedoucí
Ing. Radek Tichánek, Ph.D.
Fakultní koordinátor
Aerodynamics
Filip Klier – vedoucí skupiny
Matěj Chalupka
Martin Kubák
Petra Liďáková
Daniil Martynov
Samuel Pavlík
Jaromír Šolc
Tomáš Zavadil
Suspension
Terézia Ďurkovičová – vedoucí skupiny
Alexander Bykov
Filip Cihelka
Vojtěch Čejka
Nikita Gorochshenya
Tomáš Pokladník
Martin Šilhánek
Jan Tučan
Powertrain
Vladan Pikl – vedoucí skupiny
Barbora Ďurkovičová
David Hofman
Daniel Janeček
Tomáš Javorský
Jan Jenne
Yury Kim
Peter Praženica
Martin Štarman
Pavel Valeš
Electronics
Martin Hazdra – vedoucí skupiny
Chassis
Tomáš Zejval – vedoucí skupiny
Dominik Hošek
Volodymyr Rybchynskyi
Polina Kim
Ondřej Kleinhampl
Public Relations
Miroslav Kršek – vedoucí skupiny
Terézia Ďurkovičová
Filip Klier
Jaromír Šolc
Karolína Pokorná
Partneři monopostu
















