FSE.07

Sedmá generace monopostu studentské formule byla navržena s důrazem na spolehlivost a zlepšení jízdních vlastností. Požadavky pro změny od šesté generace byly založeny na výsledcích testů minulého monopostu. Z dat získaných testováním jsme dokázali zlepšit výkonnost formule na trati.

Vylepšené motory, akumulátor a ovládací prvky, spolu se změněným kompozitním celomonokokem tento rok vybojovaly dvojnásobné vítězství. Letošní sezóna posunula náš tým blíže k dokonalému poznání našich konceptů.

205 kg

VÁHA ( BEZ PILOTA)

87,8 kW

MAXIMÁLNÍ VÝKON ( OMEZENO NA 80 KW PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)

50 : 50 %

ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)

Základní informace
Rozvor
  • 1540 mm
Rozchod
  • 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu bez pilota
  • 205 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
  • 50 : 50 %
Monokok
  • Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
  • Nezávislé zavěšení všech kol
  • Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
  • Typ push-rod na obou nápravách
  • tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Ráfky
  • Hliníkové 10″ – Keizer
Pneumatiky
  • AVON 16×7 10″
Brzdový systém
  • Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
  • Nastavitelné rozložení brzdného účinku
  • Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
  • Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Pohonná jednotka
Přední motory
  • TG Drives (2×8,6kW)
  • Váha – 3,5kg 
  • Maximální točivý moment  – 48 Nm
Zadní motory
  • TG Drives (2×35,3kW)
  • Váha – 8kg
  • Maximální točivý moment  – 48 Nm
Měnič
  • MiRy XBoss
Maximální otáčky
  • 10000 ot/min zadní motory
  • 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon
  • 87,8 kW
Maximální točivý moment
  • 882 Nm do 60 km/hod
Převod
  • Planetový převod (i=6,71) vzadu
Diferenciál
  • Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
  • Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
  • Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p
  • Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V
  • Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
  • Vlastní výkonová a měřicí elektronika
Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit
Elektronika
CAN sběrnice
  • CAN1 : Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • CAN2 : Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)
Kontrola trakce
  • Kontrola prokluzu všech kol
Pedálová jednotka
  • Vyhodnocení pedálů nezávislými senzory
  • Bezpečnostní funkce
Palubní deska
  • Nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Automatické řízení
  • Automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Úspěchy

Cost Report (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Engineering Design (FS Czech)

Overall (FS Czech)
Business Plan (FS Czech)
Business Plan (FS East)
Acceleration (FS Czech)

Skidpad (FS Czech)

Úspěchy

Overall (FS Czech)
Business Plan (FS Czech)
Business Plan (FS East)
Acceleration (FS Czech)

Cost Report (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Engineering Design (FS Czech)

Skidpad (FS Czech)

Členové týmu

Jan Kosina

Kapitán týmu

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Fakultní koordinátor

Projektová skupina

Kateřina Burešová – vedoucí skupiny
Kateřina Antošová
Anna Faltysová
Eugene Getman
Radovan Juráš
Petr Kolouch
Tereza Plšková
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník
Vilém Vaňura
Sára Vrbová

Elektrotechnická  skupina

Ondřej Šereda – vedoucí skupiny
Patrik Bachan
Jan Belák
Martin Cejp
Jan Čančík
Jan Filip
Mark Gurevich
Petr Hainc
Martin Koman
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Emil Jiří Tywoniak
Ján Žolna

Mechanická  skupina

Adam Čumrda – vedoucí skupiny
Dominik Andrýsek
Kateřina Burešová
Ondřej Hladík
Ilya Chaban
Radovan Juráš
Tomáš Kazda
Tomáš Krejčí
Adam Krupica
Josef Med
Jakub Sedlář
Jakub Stránský
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Tomáš Vrbata
Michal Zbojovský
Tomáš Zámosný
Adam Zezula

Partneři monopostu