FSE.06

Rok 2016 jasně ukázal směr, kterým se vývoj jediné české elektrické formule posouval. Koncept zahrnující kompozitní monokok, nezávislý pohon všech čtyř kol a elektroniku vlastního návrhu se ukázal jako konkurenceschopný. I proto se u FSE.06 kladl důraz na dotažení každého detailu.

V této sezóně se tým soustředil především na simulace jízdních vlastností monopostu, které pomohly při jejich dalším vylepšování. Významnou roli sehrál optimalizovaný a výkonnější aktivní aeropaket, přepracované chlazení komponentů pohonu a nasazení stabilizátorů náprav.

Zkušenosti získané s kompozitními materiály pak umožnily dokončit vývoj vlastních uhlíkových 10“ ráfků.

Základní informace
Rozvor
  • 1540 mm
Rozchod
  • 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu bez pilota
  • 192 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
  • 48,8 : 51,2 %
Monokok
  • Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG

Podvozek
Zavěšení
  • Nezávislé zavěšení všech kol
  • Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
  • Typ pull-rod na obou nápravách
  • Tlumiče Öhlins
Ráfky
  • 10″ – Uhlíkový kompozit
Pneumatiky
  • AVON 16×7 10″
Brzdový systém
  • Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
  • Nastavitelné rozložení brzdného účinku
  • Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
  • Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Pohonná jednotka
Přední motory
  • TG Drives (2×9kW)
Zadní motory
  • TG Drives (2×47kW)
Měnič
  • MiRy XBoss
Maximální otáčky
  • 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon
  • 112 kW při 7260 ot/min
Maximální točivý moment
  • 882 Nm do 60 km/hod
Převod
  • Planetový převod (i=5,3) vzadu
  • Planetový převod (i=6) vzadu
Diferenciál
  • Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
  • Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
  • Články SONY Li-Ion – elektrická konfigurace 96s8p
  • Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V

  • Správa bateriového systému (BMS)

  • Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit

192 kg

VÁHA ( BEZ PILOTA)

112 kW

MAXIMÁLNÍ VÝKON ( OMEZENO NA 80 KW PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)

48,8 : 51,2%

ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)

Základní informace
Rozvor
  • 1540 mm
Rozchod
  • 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu bez pilota
  • 192 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
  • 48,8 : 51,2 %
Monokok
  • Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG

Podvozek
Zavěšení
  • Nezávislé zavěšení všech kol
  • Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
  • Typ pull-rod na obou nápravách
  • Tlumiče Öhlins
Ráfky
  • 10″ – Uhlíkový kompozit
Pneumatiky
  • AVON 16×7 10″
Brzdový systém
  • Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
  • Nastavitelné rozložení brzdného účinku
  • Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
  • Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Pohonná jednotka
Přední motory
  • TG Drives (2×9kW)
Zadní motory
  • TG Drives (2×47kW)
Měnič
  • MiRy XBoss
Maximální otáčky
  • 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon
  • 112 kW při 7260 ot/min
Maximální točivý moment
  • 882 Nm do 60 km/hod
Převod
  • Planetový převod (i=5,3) vzadu
  • Planetový převod (i=6) vzadu
Diferenciál
  • Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
  • Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
  • Články SONY Li-Ion – elektrická konfigurace 96s8p
  • Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V

  • Správa bateriového systému (BMS)

  • Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit

Úspěchy

Endurance (FS Czech)

Business Plan (FS Czech)

Overall (FS Czech)

Úspěchy

Business Plan (FS Czech)

Endurance (FS Czech)

Overall (FS Czech)

Členové týmu

Jan Kosina

Kapitán týmu

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Fakultní koordinátor

Projektová skupina

Kateřina Burešová – vedoucí skupiny
Anna Faltysová
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník

IT skupina

Stanislav Tomášek – vedoucí skupiny
Martin Cejp
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci

Elektrotechnická  skupina

Lukáš Hostačný – vedoucí skupiny
Martin Cejp
Mark Gurevich
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna
Ondřej Šereda

Mechanická  skupina

Zdeněk Machala – vedoucí skupiny
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Jindřich Karlíček
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Jan Ptáček
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula

Členové týmu

Jan Kosina

Kapitán týmu

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Fakultní koordinátor

Projektová skupina

Kateřina Burešová – vedoucí skupiny
Anna Faltysová
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník

Elektrotechnická  skupina

Lukáš Hostačný – vedoucí skupiny
Martin Cejp
Mark Gurevich
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna
Ondřej Šereda

IT skupina

Stanislav Tomášek – vedoucí skupiny
Martin Cejp
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci

Mechanická  skupina

Zdeněk Machala – vedoucí skupiny
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Jindřich Karlíček
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Jan Ptáček
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula

Partneři monopostu