FSE.05
Po rozsáhlých změnách na čtvrté generaci monopostu FSE se nová pátá generace zaměřila především na optimalizaci a zvýšení spolehlivosti inovací a systémů z předchozího modelu.
Výraznější změny se týkaly akupacku, jehož vyšší kapacita umožnila plně využít výkon všech čtyř motorů. Po úspěchu s díly z uhlíkových kompozitů v sezóně 2015 se tým pustil i do návrhu konstrukce páté generace monopostu, včetně nového monokoku.
195 kg
VÁHA ( BEZ PILOTA)
112 kW
MAXIMÁLNÍ VÝKON ( OMEZENO NA 80 KW PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)
48,5 : 51,5%
ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)
Základní informace
Rozvor
- 1540 mm
Rozchod
- 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu bez pilota
- 195 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
- 48,5 : 51,5 %
Monokok
-
Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
- Nezávislé zavěšení všech kol
- Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
- Typ pull-rod na obou nápravách
- Tlumiče Öhlins
Ráfky
- 10″ – Uhlíkový kompozit
Pneumatiky
- AVON 16×7 10″
Brzdový systém
- Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
- Nastavitelné rozložení brzdného účinku
- Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
- Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Pohonná jednotka
Přední motory
- TG Drives (2×9kW)
Zadní motory
- TG Drives (2×47kW)
Měnič
- MiRy XBoss
Maximální otáčky
- 9000 ot/min
Maximální výkon
- 112 kW při 7260 ot/min
Maximální točivý moment
- 836 Nm do 70 km/hod
Převod
- Planetový převod (i=5,3) vzadu
- Planetový převod (i=5,62) vzadu
Diferenciál
- Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
- Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
- Články SONY Li-Ion – elektrická konfigurace 96s8p
-
Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V
-
Správa bateriového systému (BMS)
-
Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit





Úspěchy

Acceleration (FS Czech)

Engineering Design (FS Czech)
Business Plan (FS Czech)
Členové týmu
Jan Kosina
Kapitán týmu
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Fakultní koordinátor
Projektová skupina
Kateřina Burešová – vedoucí skupiny
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Jakub Vaník
IT skupina
Stanislav Tomášek – vedoucí skupiny
Martin Cejp
Jakub Hamza
Ondrej Hudcovič
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci
Elektrotechnická skupina
Lukáš Hostačný – vedoucí skupiny
Daniel Bukovský
Martin Cejp
Mark Gurevich
Artur Khusnutdinov
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Alex Marksfeld
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna
Mechanická skupina
Zdeněk Machala – vedoucí skupiny
Dominik Andrýsek
Katarína Balázsiová
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Michal Medek
Emil Minář
Miloš Mundil
Hynek Stehlík
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula
Partneři monopostu















