FSE.11

FSE.112022-11-29T14:49:05+00:00

Při vývoji 11. generace vsadil tým na evoluci loňského monopostu, který ukázal svůj potenciál a obsadil 2. místo na loňských závodech ve Španělsku a Chorvatsku. Díky pokročilé simulační technologii Fluent Adjoint tým zlepšil aerodynamické vlastnosti vozidla a zároveň snížil hmotnost aeropaketu. Odlehčení bylo dosaženo i u uhlíkového chassis, náprav a převodovek. Optimalizací prošla také elektronika. Nové jednotky pro měření teplot s decentralizovaným systémem ušetřily více než 100 metrů vodičů, což odpovídá třetině délky původní kabeláže. Nová jednotka volantu nabízí možnost úprav zobrazení a nastavení parametrů pro jednotlivé piloty.

Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Rozvor 1525 mm
Rozchod (vpředu i vzadu) 1200 mm
Hmotnost vozu (bez pilota) 195 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 49,5 : 50,5 %
Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Pneumatiky Hoosier 16×7,5-10 LCO
Ráfky Hliníkové 10″ – Keizer
Motor (vlastní návrh) Přední a zadní – Synchronní PM motory Fischer (4x 35,37 kW); max. točivý moment: 29,1 Nm
Měnič motor Lenze
Maximální otáčky 20000 rpm
Maximální výkon 141,48 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student
Maximální točivý moment 1550 Nm
Převod (vlastní návrh) Planetový dvojstupňový převod (i = 13,3)
Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu a vzadu kotouče 200 mm, třmeny ISR Racing
Akumulátor (vlastní návrh) Články Melasta – elektrická konfigurace 144s2p
Celková energie 7,45 kWh – maximální napětí 604,8 V, pravidly omezeno na 600 V
Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
Vlastní výkonová a měřicí elektronika
Vlastní nosná konstrukce – sendvičový kompozit z uhlíkových a skelných vláken, které splňují normu o nehořlavosti
Elektronika (vlastní návrh) Dvě sběrnice CAN:

  • Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)

Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol
Torque vectoring
Jednotka INS- inerciální navigační systém, snímání dat pro kontrolu trakce, možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka – vyhodnocení pedálů nezávislými senzory, bezpečnostní funkce
Volantová jednotka – vlastní GUI, dotykový displej, možnost přizpůsobení auta, zobrazení diagnostických dat
Palubní deska – nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Měnič řídící motory – Lenze, použity dva měniče
Automatické řízení – automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Kapitán týmu

Tomáš Krejčí

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Josef Med

Martin Boukal
Eliška Galčíková
Jiří Harman
Eliška Krejčí
Pavla Lásková
Miroslav Martínek
Adam Petráň
Aiya Rakhimova
Jakub Zdráhal

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Kryštof Cikhardt

Richard Ciglanský
Jakub Dvořák
Martin Edl
Patrik Holler
Šimon Hykl
Jakub Junek
Jan Kučera
Michal Kopiar
Vojtěch Michal
Daniel Měkota
David Poborský
Vojtěch Polena
Ondřej Sešín
Marek Svoboda
Ondřej Šereda
Jakub Štulík
Vojtěch Vosáhlo
Jakub Vobora
Miroslav Žák

Mechanická skupina

Vedoucí: Ondřej Velínský

Vojtěch Banszel
Jan Cába
Eliška Galčíková
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Tomáš Krejčí
Andrej Kurskiy
Tereza Metějková
Josef Med
Radek Molinek
Robert Němec
Jindra Novotný
Jan Plesník
Jakub Sedlář
Jakub Skořepa
Islamgali Tangatarov
Vít Veselý

Statická skupina

Vedoucí: Ondřej Štogl

Alice Grulichová
Václav Mikulec
Jakub Žižka

1. místo

Celkově (FS Switzerland)
Endurance (FS Switzerland)
Skidpad (FS Switzerland)
Akcelerace (FS Switzerland)
Bussines plan (FS Switzerland)

Bussines plan (FS Czech)
Efficiency (FS Czech)

Endurance (FS Alpe Adria)

2. místo

Efficiency (FS Switzerland)

Celkově (FS Czech)
Endurance (FS Czech)

Bussines plan (FS East)

Celkově (FS Alpe Adria)
Akcelerace (FS Alpe Adria)

3. místo

Autocross (FS Switzerland)

Skidpad (FS Czech)
Akcelerace (FS Czech)
Cost & Manufacturing (FS Czech)

Články

Generální partneři elektrického monopostu

Škoda logo

Hlavní partneři elektrického monopostu

Prémioví partneři elektrického monopostu

Významní partneři elektrického monopostu

Partneři elektrického monopostu

Dukane IAS
Přejít nahoru