FSE.04x

FSE.04x 2018-09-13T17:21:04+00:00

Tým eForce FEE Prague Formula se po úspěšném vstupu do světa soutěže Formula Student rozhodl k razantnímu kroku. Nový monopost pro sezonu 2015 se totiž nebude spoléhat pouze na elektrické pohonné ústrojí zadní nápravy, ale i té přední.

Zcela nový monopost FSE.04x bude osazen čtveřicí motorů, která vůz posune o ohromný krok kupředu z hlediska ovladatelnosti a to především v nepříznivých adhezních podmínkách. Aeropaket byl upraven dle požadavků nové verze pravidel pro rok 2015. Zcela přepracovaný rám, nové elektronické systémy – to je jenom zlomek novinek, které s sebou monopost FSE.04x přináší.

 Rám (vlastní návrh) Prostorový trubkový rám z vysokopevnostní chrommolybdenové oceli, svařovaný metodou TIG
 Rozvor 1540 mm
 Rozchod (vpředu / vzadu) 1286 / 1200 mm
 Hmotnost vozu (bez pilota) 200 kg
 Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 50 : 50 %
 Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
 Odpružení Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins
 Pneumatiky Přední – AVON 16×7 10″
Zadní – AVON 16×7 10″
 Ráfky (vlastní návrh) 10″ – uhlíkový kompozit
 Motor Přední – TG Drives M4 (2x6kW)
Zadní – TG Drives N5 (2x23kW)
 Měnič motoru (vlastní návrh) MiRy XBoss
 Maximální otáčky 9000 ot/min
Maximální výkon 58kW při 5220 ot/min
 Maximální točivý moment 702 Nm do 50 km/hod
 Převod (vlastní návrh) Planetový převod (i=5,3) vpředu
Čelní ozubený převod (i=5,3) vzadu
 Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Akumulátor (vlastní návrh) SONY Li-Ion 72s11p 11C 20,8 Ah – celková kapacita
Celková energie 7,3 kWh, jmenovité napětí 260 V
Správa bateriového systému (BMS)
Nosný rám akumulátoru – uhlíkový kompozit
Elektronika (vlastní návrh) Aktivní elektronický diferenciál
Kontrola trakce
CAN, online telemetrie
Datalogger, palubní zobrazovač

Kapitán týmu

František Pech

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: František Pech
Kateřina Burešová
Stanislav Tomášek
Cecílie Zastoupilová

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Miroslav Rýzek
Daniel Bukovský
Martin Cejp
Stanislav Divín
Lukáš Hostačný
Miroslav Kopeček
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Denis Řeháček
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Stanislav Tomášek
Jan Veselý

Mechanická skupina

Vedoucí: Petr Sucháček
Gorazd Balejík
David Hanousek
Ondřej Hladík
Patrik Jung
Jaroslav Kaněra
Jindřich Karlíček
Tomáš Kazda
Jan Kosina
Zdeněk Machala
Tomáš Majer
Michal Medek
Emil Minář
Marek Pátý
Krištof Šaman
Michal Svoboda
Petr Záruba

Články

Generální partneři

Hlavní partneři

LA composite logo
Lorch logo
Mabid logo
SKF logo
TG drives logo
Valeo logo
ZF logo

Prémioví partneři

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
ESI group logo
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři

Awac logo
Bender logo
CompoTech logo
Continental logo
EON logo
Foxconn logo
GRM Systems logo
HBM logo
Junker group logo
Loctite logo
PragoBoard logo
Ray Service logo
Ricardo logo
Škoda logo
Startech logo
Würth elektronik logo

Partneři

Amuse restaurant logo
DD compound logo
DoVa Vaník logo
Eaton logo
Festo logo
Fuji electric logo
GHV Trading logo
GOLDfren logo
Hanon Systems logo
Hennlich logo
Iveco logo
Keller logo
Lapp Group logo
Linear Technology logo
LVR logo
Omnitron logo
Scott Bader logo
Silicon Hill logo
STMicroelectronics logo
Takos logo
Tdesign logo
Techsoft engineering logo
Trumpf logo
Ústav letadlové techniky logo
UTOPM logo
UST logo
Workswell logo
CzechEnglish