Tým eForce FEE Prague Formula se po úspěšném vstupu do světa soutěže Formula Student rozhodl k razantnímu kroku. Nový monopost pro sezonu 2015 se totiž nebude spoléhat pouze na elektrické pohonné ústrojí zadní nápravy, ale i té přední.
Zcela nový monopost FSE.04x bude osazen čtveřicí motorů, která vůz posune o ohromný krok kupředu z hlediska ovladatelnosti a to především v nepříznivých adhezních podmínkách. Aeropaket byl upraven dle požadavků nové verze pravidel pro rok 2015. Zcela přepracovaný rám, nové elektronické systémy – to je jenom zlomek novinek, které s sebou monopost FSE.04x přináší.
Rám (vlastní návrh) | Prostorový trubkový rám z vysokopevnostní chrommolybdenové oceli, svařovaný metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1286 / 1200 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 200 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 50 : 50 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky (vlastní návrh) | 10″ – uhlíkový kompozit |
Motor | Přední – TG Drives M4 (2x6kW) Zadní – TG Drives N5 (2x23kW) |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy XBoss |
Maximální otáčky | 9000 ot/min |
Maximální výkon | 58kW při 5220 ot/min |
Maximální točivý moment | 702 Nm do 50 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=5,3) vpředu Čelní ozubený převod (i=5,3) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | SONY Li-Ion 72s11p 11C 20,8 Ah – celková kapacita Celková energie 7,3 kWh, jmenovité napětí 260 V Správa bateriového systému (BMS) Nosný rám akumulátoru – uhlíkový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Aktivní elektronický diferenciál Kontrola trakce CAN, online telemetrie Datalogger, palubní zobrazovač |
Kapitán týmu
František Pech
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: František Pech
Kateřina Burešová
Stanislav Tomášek
Cecílie Zastoupilová
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Miroslav Rýzek
Daniel Bukovský
Martin Cejp
Stanislav Divín
Lukáš Hostačný
Miroslav Kopeček
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Denis Řeháček
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Stanislav Tomášek
Jan Veselý
Mechanická skupina
Vedoucí: Petr Sucháček
Gorazd Balejík
David Hanousek
Ondřej Hladík
Patrik Jung
Jaroslav Kaněra
Jindřich Karlíček
Tomáš Kazda
Jan Kosina
Zdeněk Machala
Tomáš Majer
Michal Medek
Emil Minář
Marek Pátý
Krištof Šaman
Michal Svoboda
Petr Záruba
1. místo
Celkově (FS West, FS North)
Endurance (FS West, FS North)
SkidPad (FS Czech, FS West , FS North)
Autokros (FS Czech, FS West, FS North)
Akcelerace (FS North)
Engineering Design Report (FS North)
Efficiency (FS West, FS North)
2. místo
Celkově (FS Czech)
Endurance (FS Czech)
Akcelerace (FS West)
Engineering Design Report (FS West)
Business Plan (FS North)
3. místo
Engineering Design Report (FS Czech)
Cost Report (FS North)