FSE.05

FSE.05 2018-09-13T17:24:13+00:00

Po rozsáhlých změnách na čtvrté generaci monopostu FSE, bude nová pátá generace stavět zejména na optimalizaci a zvýšení spolehlivosti inovací a systémů předchozího monopostu.

Výraznějšími změnami projde akupack, jehož vyšší kapacita umožní plně využít výkon všech čtyř motorů. Po velkém úspěchu s díly z uhlíkových kompozitů v sezóně 2015 je ve hře konstrukce páté generace monopostu i návrh monokoku.

Další informace o návrhu nejnovějšího monopostu budou zveřejňovány v průběhu návrhu. Rozhodně nás sledujte!

 Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG
 Rozvor 1540 mm
 Rozchod (vpředu / vzadu) 1296 / 1230 mm
 Hmotnost vozu (bez pilota) 195 kg
 Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 48,5 : 51,5 %
 Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
 Odpružení Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins
 Pneumatiky Přední – AVON 16×7 10″
Zadní – AVON 16×7 10″
 Ráfky (vlastní návrh) 10″ – uhlíkový kompozit
 Motor Přední – TG Drives M4 (2x9kW)
Zadní – TG Drives N5 (2x47kW)
 Měnič motoru (vlastní návrh) MiRy XBoss
 Maximální otáčky 9000 ot/min
Maximální výkon 112kW při 7260 ot/min
 Maximální točivý moment 836 Nm do 70 km/hod
 Převod (vlastní návrh) Planetový převod (i=5,3) vpředu
Planetový převod (i=5,62) vzadu
 Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Akumulátor (vlastní návrh) SONY Li-Ion 96s8p 11C 20,8 Ah – celková kapacita
Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V
Správa bateriového systému (BMS)
Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit
Elektronika (vlastní návrh) Implementace sběrnice CAN
Aktivní elektronický diferenciál
Kontrola trakce s vlastní jednotkou akcelerometru
Datalogger
Volantový & palubní zobrazovač
Inteligentní senzor proudu (ICS)

Kapitán týmu

Jan Kosina

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Kateřina Burešová
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Jakub Vaník

IT skupina

Vedoucí: Stanislav Tomášek
Martin Cejp
Jakub Hamza
Ondrej Hudcovič
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Lukáš Hostačný
Daniel Bukovský
Martin Cejp
Mark Gurevich
Artur Khusnutdinov
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Alex Marksfeld
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna

Mechanická skupina

Vedoucí: Zdeněk Machala
Dominik Andrýsek
Katarína Balázsiová
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Michal Medek
Emil Minář
Miloš Mundil
Hynek Stehlík
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula

Články

Generální partneři

Hlavní partneři

LA composite logo
Lorch logo
Mabid logo
SKF logo
TG drives logo
Valeo logo
ZF logo

Prémioví partneři

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
ESI group logo
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři

Awac logo
Bender logo
CompoTech logo
Continental logo
EON logo
Foxconn logo
GRM Systems logo
HBM logo
Junker group logo
Loctite logo
PragoBoard logo
Ray Service logo
Ricardo logo
Škoda logo
Startech logo
Würth elektronik logo

Partneři

Amuse restaurant logo
DD compound logo
DoVa Vaník logo
Eaton logo
Festo logo
Fuji electric logo
GHV Trading logo
GOLDfren logo
Hanon Systems logo
Hennlich logo
Iveco logo
Keller logo
Lapp Group logo
Linear Technology logo
LVR logo
Omnitron logo
Scott Bader logo
Silicon Hill logo
STMicroelectronics logo
Takos logo
Tdesign logo
Techsoft engineering logo
Trumpf logo
Ústav letadlové techniky logo
UTOPM logo
UST logo
Workswell logo
CzechEnglish