Po rozsáhlých změnách na čtvrté generaci monopostu FSE, bude nová pátá generace stavět zejména na optimalizaci a zvýšení spolehlivosti inovací a systémů předchozího monopostu.
Výraznějšími změnami projde akupack, jehož vyšší kapacita umožní plně využít výkon všech čtyř motorů. Po velkém úspěchu s díly z uhlíkových kompozitů v sezóně 2015 je ve hře konstrukce páté generace monopostu i návrh monokoku.
Další informace o návrhu nejnovějšího monopostu budou zveřejňovány v průběhu návrhu. Rozhodně nás sledujte!
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 195 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 48,5 : 51,5 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky (vlastní návrh) | 10″ – uhlíkový kompozit |
Motor | Přední – TG Drives M4 (2x9kW) Zadní – TG Drives N5 (2x47kW) |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy XBoss |
Maximální otáčky | 9000 ot/min |
Maximální výkon | 112kW při 7260 ot/min |
Maximální točivý moment | 836 Nm do 70 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=5,3) vpředu Planetový převod (i=5,62) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | SONY Li-Ion 96s8p 11C 20,8 Ah – celková kapacita Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V Správa bateriového systému (BMS) Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Implementace sběrnice CAN Aktivní elektronický diferenciál Kontrola trakce s vlastní jednotkou akcelerometru Datalogger Volantový & palubní zobrazovač Inteligentní senzor proudu (ICS) |
Kapitán týmu
Jan Kosina
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Kateřina Burešová
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Jakub Vaník
IT skupina
Vedoucí: Stanislav Tomášek
Martin Cejp
Jakub Hamza
Ondrej Hudcovič
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Lukáš Hostačný
Daniel Bukovský
Martin Cejp
Mark Gurevich
Artur Khusnutdinov
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Alex Marksfeld
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna
Mechanická skupina
Vedoucí: Zdeněk Machala
Dominik Andrýsek
Katarína Balázsiová
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Michal Medek
Emil Minář
Miloš Mundil
Hynek Stehlík
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula
2. místo
Akcelerace (FS Czech)
3. místo
Engineering Design Report (FS Czech)
Business Plan (FS Czech)