Rok 2016 jistě ukázal směr, kterým se bude vývoj jediné české elektrické formule ubírat. Koncept, který zahrnuje kompozitní celomonokok, nezávislý pohon všech čtyř kol a elektroniku vlastního návrhu, se ukázal jako zcela konkurence schopný, a proto FSE.06 bude vyvinuta s důrazem na vyladění i toho posledního detailu.
Velký důraz je v této sezóně kladen na simulace jízdních vlastností monopostu a následné využití při jejich vylepšení. Těm zcela jistě pomůže optimalizovaný výkonnější aktivní aeropaket, přepracované chlazení komponentů pohonu a nasazení stabilizátorů náprav.
Získané zkušenosti v oblasti kompozitních struktur rovněž umožňují finální vývoj vlastních uhlíkových 10“ ráfků.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 192 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 48,8 : 51,2 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky (vlastní návrh) | 10″ – uhlíkový kompozit |
Motor | Přední – TG Drives M4 (2x9kW) Zadní – TG Drives N5 (2x47kW) |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy XBoss |
Maximální otáčky | 9000 ot/min |
Maximální výkon | 112kW při 7260 ot/min |
Maximální točivý moment | 882 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=5,3) vpředu Planetový převod (i=6) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | SONY Li-Ion 96s8p 11C 20,8 Ah – celková kapacita Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V Správa bateriového systému (BMS) Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Implementace sběrnice CAN Aktivní elektronický diferenciál Kontrola trakce s vlastní jednotkou akcelerometru Datalogger Volantový & palubní zobrazovač Inteligentní senzor proudu (ICS) |
Kapitán týmu
Jan Kosina
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Kateřina Burešová
Anna Faltysová
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník
IT skupina
Vedoucí: Stanislav Tomášek
Martin Cejp
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Lukáš Hostačný
Martin Cejp
Mark Gurevich
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna
Ondřej Šereda
Mechanická skupina
Vedoucí: Zdeněk Machala
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Jindřich Karlíček
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Jan Ptáček
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula
1. místo
Business Plan (FS Czech)
2. místo
Endurance (FS Czech)
3. místo
Celkově (FS Czech)