FSE.06

FSE.06 2018-11-02T19:12:46+00:00

Rok 2016 jistě ukázal směr, kterým se bude vývoj jediné české elektrické formule ubírat. Koncept, který zahrnuje kompozitní celomonokok, nezávislý pohon všech čtyř kol a elektroniku vlastního návrhu, se ukázal jako zcela konkurence schopný, a proto FSE.06 bude vyvinuta s důrazem na vyladění i toho posledního detailu.

Velký důraz je v této sezóně kladen na simulace jízdních vlastností monopostu a následné využití při jejich vylepšení. Těm zcela jistě pomůže optimalizovaný výkonnější aktivní aeropaket, přepracované chlazení komponentů pohonu a nasazení stabilizátorů náprav.

Získané zkušenosti v oblasti kompozitních struktur rovněž umožňují finální vývoj vlastních uhlíkových 10“ ráfků.

 Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli svařený metodou TIG
 Rozvor 1540 mm
 Rozchod (vpředu / vzadu) 1296 / 1230 mm
 Hmotnost vozu (bez pilota) 192 kg
 Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 48,8 : 51,2 %
 Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
 Odpružení Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins
 Pneumatiky Přední – AVON 16×7 10″
Zadní – AVON 16×7 10″
 Ráfky (vlastní návrh) 10″ – uhlíkový kompozit
 Motor Přední – TG Drives M4 (2x9kW)
Zadní – TG Drives N5 (2x47kW)
 Měnič motoru (vlastní návrh) MiRy XBoss
 Maximální otáčky 9000 ot/min
Maximální výkon 112kW při 7260 ot/min
 Maximální točivý moment 882 Nm do 60 km/hod
 Převod (vlastní návrh) Planetový převod (i=5,3) vpředu
Planetový převod (i=6) vzadu
 Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Akumulátor (vlastní návrh) SONY Li-Ion 96s8p 11C 20,8 Ah – celková kapacita
Celková energie 7,1 kWh, jmenovité napětí 345 V
Správa bateriového systému (BMS)
Nosný rám akumulátoru – kevlarový a uhlíkový kompozit
Elektronika (vlastní návrh) Implementace sběrnice CAN
Aktivní elektronický diferenciál
Kontrola trakce s vlastní jednotkou akcelerometru
Datalogger
Volantový & palubní zobrazovač
Inteligentní senzor proudu (ICS)

Kapitán týmu

Jan Kosina

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Kateřina Burešová
Anna Faltysová
Tomáš Kazda
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník

IT skupina

Vedoucí: Stanislav Tomášek
Martin Cejp
Allan Kálnay
Alex Marksfeld
Matej Matula
Marek Tornóci

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Lukáš Hostačný
Martin Cejp
Mark Gurevich
Miroslav Kopeček
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Pavel Stoudek
Jan Veselý
Ján Žolna

Mechanická skupina

Vedoucí: Zdeněk Machala
Gorazd Balejík
Kateřina Burešová
Adam Čumrda
Ondřej Hladík
Jindřich Karlíček
Tomáš Kazda
Tomáš Majer
Jan Ptáček
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Petr Záruba
Michal Zbojovský
Adam Zezula

Články

Generální partneři

Hlavní partneři

LA composite logo
Lorch logo
Mabid logo
SKF logo
TG drives logo
Valeo logo
ZF logo

Prémioví partneři

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
ESI group logo
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři

Awac logo
Bender logo
CompoTech logo
Continental logo
EON logo
Foxconn logo
GRM Systems logo
HBM logo
Junker group logo
Loctite logo
PragoBoard logo
Ray Service logo
Ricardo logo
Škoda logo
Startech logo
Würth elektronik logo

Partneři

Amuse restaurant logo
DD compound logo
DoVa Vaník logo
Eaton logo
Festo logo
Fuji electric logo
GHV Trading logo
GOLDfren logo
Hanon Systems logo
Hennlich logo
Iveco logo
Keller logo
Lapp Group logo
Linear Technology logo
LVR logo
Omnitron logo
Scott Bader logo
Silicon Hill logo
STMicroelectronics logo
Takos logo
Tdesign logo
Techsoft engineering logo
Trumpf logo
Ústav letadlové techniky logo
UTOPM logo
UST logo
Workswell logo
CzechEnglish