FSE.07

FSE.072022-02-09T21:23:39+00:00

Sedmá generace monopostu studentské formule byla navržena s důrazem na spolehlivost a zlepšení jízdních vlastností. Požadavky pro změny od šesté generace byly založeny na výsledcích testů minulého monopostu. Z dat získaných testováním jsme dokázali zlepšit výkonnost formule na trati.

Vylepšené motory, akumulátor a ovládací prvky, spolu se změněným kompozitním celomonokokem tento rok vybojovaly dvojnásobné vítězství. Letošní sezóna posunula náš tým blíže k dokonalému poznání našich konceptů.

Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken a pěnového jádra ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Rozvor 1540 mm
Rozchod (vpředu / vzadu) 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu (bez pilota) 205 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 50 : 50 %
Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Pneumatiky Přední – AVON 16×7 10″
Zadní – AVON 16×7 10″
Ráfky 10″ – KEIZER hliníkové ráfky, hliníkové středy vlastního návrhu
Motor Přední – TG Drives (2×8,6kW) ; 3,5kg ; max. točivý moment 16,2 Nm
Zadní – TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm
Měnič motoru (vlastní návrh) MiRy XBoss
Maximální otáčky 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon 87,8 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student
Maximální točivý moment 882 Nm do 60 km/hod
Převod (vlastní návrh) Planetový převod (i=6,95) vpředu
Planetový převod (i=6,71) vzadu
Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Akumulátor (vlastní návrh) Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p
Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V
Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
Vlastní výkonová a měřicí elektronika
Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit
Elektronika (vlastní návrh) Dvě sběrnice CAN:

  • Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)

Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol, torque vectoring
Jednotka IMU – inerciální měřicí jednotka, snímání dat pro kontrolu trakce, možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka – vyhodnocení pedálů nezávislými senzory, bezpečnostní funkce
Volantová jednotka – vlastní GUI, dotykový displej, možnost individualizace auta, zobrazení diagnostických dat
Palubní deska – nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Měnič řídící motory – MiRy XBoss, duální frekvenční měnič, pro výkon až 2x100kW, použity dva měniče
Automatické řízení – automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Kapitán týmu

Jan Kosina

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Kateřina Burešová
Kateřina Antošová
Anna Faltysová
Eugene Getman
Radovan Juráš
Petr Kolouch
Tereza Plšková
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník
Vilém Vaňura
Sára Vrbová

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Ondřej Šereda
Patrik Bachan
Jan Belák
Martin Cejp
Jan Čančík
Jan Filip
Mark Gurevich
Petr Hainc
Martin Koman
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Emil Jiří Tywoniak
Ján Žolna

Mechanická skupina

Vedoucí: Adam Čumrda
Dominik Andrýsek
Kateřina Burešová
Ondřej Hladík
Ilya Chaban
Radovan Juráš
Tomáš Kazda
Tomáš Krejčí
Adam Krupica
Josef Med
Jakub Sedlář
Jakub Stránský
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Tomáš Vrbata
Michal Zbojovský
Tomáš Zámosný
Adam Zezula

1. místo

Celkově (FS Czech)
Business Plan (FS East, FS Czech)
Akcelerace (FS Czech)

2. místo

Autocross (FS Czech)
Cost Report (FS Czech)
Engineering Design Report (FS Czech)

3. místo

SkidPad (FS Czech)

Články

Generální partneři

Hlavní partneři

LA composite logo
Lorch logo
SKF logo
TG drives logo
Valeo logo
ZF logo

Prémioví partneři

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
EPLAN website
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři

ABB website
Altran website
Awac logo
CompoTech logo
Conrad website
Continental logo
GRM Systems logo
HBM logo
Junker group logo
Loctite logo
PragoBoard logo
PRE website
Ricardo logo
Startech logo
Würth elektronik logo

Partneři

4isp website
AIR Components
Bender website
DoVa Vaník logo
Eaton logo
Festo logo
GHV Trading logo
Hanon Systems logo
Hennlich logo
Iveco logo
Keller logo
Konektory Brno website
Lapp Group logo
LVR logo
Meduna website
Misan website
Omnitron logo
Scott Bader logo
Silicon Hill logo
STMicroelectronics logo
Takos logo
Techsoft engineering logo
Trumpf logo
Ústav letadlové techniky logo
Ústav mechaniky tekutin a termodynamiky
Ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky website
UST logo
UTOPM logo
SPŠ, SOŠ a SOU, Hradec Králové
Workswell logo
Přejít nahoru