Sedmá generace monopostu studentské formule byla navržena s důrazem na spolehlivost a zlepšení jízdních vlastností. Požadavky pro změny od šesté generace byly založeny na výsledcích testů minulého monopostu. Z dat získaných testováním jsme dokázali zlepšit výkonnost formule na trati.
Vylepšené motory, akumulátor a ovládací prvky, spolu se změněným kompozitním celomonokokem tento rok vybojovaly dvojnásobné vítězství. Letošní sezóna posunula náš tým blíže k dokonalému poznání našich konceptů.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken a pěnového jádra ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 205 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 50 : 50 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ pull-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE |
Pneumatiky | Přední – AVON 16×7 10″ Zadní – AVON 16×7 10″ |
Ráfky | 10″ – KEIZER hliníkové ráfky, hliníkové středy vlastního návrhu |
Motor | Přední – TG Drives (2×8,6kW) ; 3,5kg ; max. točivý moment 16,2 Nm Zadní – TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy XBoss |
Maximální otáčky | 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory |
Maximální výkon | 87,8 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student |
Maximální točivý moment | 882 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=6,95) vpředu Planetový převod (i=6,71) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru Vlastní výkonová a měřicí elektronika Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Dvě sběrnice CAN:
Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol, torque vectoring |
Kapitán týmu
Jan Kosina
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Kateřina Burešová
Kateřina Antošová
Anna Faltysová
Eugene Getman
Radovan Juráš
Petr Kolouch
Tereza Plšková
Marek Szeles
Tomáš Trnka
Jakub Vaník
Vilém Vaňura
Sára Vrbová
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Ondřej Šereda
Patrik Bachan
Jan Belák
Martin Cejp
Jan Čančík
Jan Filip
Mark Gurevich
Petr Hainc
Martin Koman
Marek Lászlo
Jan Mánek
Adam Podhrázský
Jan Sixta
Emil Jiří Tywoniak
Ján Žolna
Mechanická skupina
Vedoucí: Adam Čumrda
Dominik Andrýsek
Kateřina Burešová
Ondřej Hladík
Ilya Chaban
Radovan Juráš
Tomáš Kazda
Tomáš Krejčí
Adam Krupica
Josef Med
Jakub Sedlář
Jakub Stránský
Radek Štěpánek
Jiří Teichman
Ondřej Uher
Tomáš Vrbata
Michal Zbojovský
Tomáš Zámosný
Adam Zezula
1. místo
Celkově (FS Czech)
Business Plan (FS East, FS Czech)
Akcelerace (FS Czech)
2. místo
Autocross (FS Czech)
Cost Report (FS Czech)
Engineering Design Report (FS Czech)
3. místo
SkidPad (FS Czech)