Pro sezónu 2019 tým připravil po mechanické stránce zcela nový monopost. FSE.08 představí nový monokok, který umožnil zástavbu optimalizovaného akumulátoru s ještě lepším chlazením. To slibuje rychlejší časy při nejdelší disciplíně Endurance. Monokok je dále lépe aerodynamicky optimalizován a poskytl prostor pro difuzor. Společně s novým zadním křídlem bylo vylepšeno rozvážení přítlačné síly. Samozřejmostí je opětovné zvýšení přítlaku a zlepšení aerodynamické efektivity. Velkou změnou prošla i kolová skupina a nápravy. Tou největší je bezpochyby změna pneumatik na značku Hoosier a ráfků na hořčíkové O. Z. Racing.
Elektrická skupina se zaměřila na vylepšení telemetrie, se kterou souvisí vyladění kontroly trakce a přidání přesného měření inerciálního bodu monopostu. Nedílnou součástí vývoje bylo zvýšení spolehlivosti nejen kabelových svazků ale i akumulátoru.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG |
Rozvor | 1540 mm |
Rozchod (vpředu / vzadu) | 1296 / 1230 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 202 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 50 : 50 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE |
Pneumatiky | Přední – Hoosier R10″ Zadní – Hoosier R10″ |
Ráfky | Hořčíkové 10″ – OZ Formula Student Magnesium |
Motor | Přední – TG Drives (2×8,6kW) ; 3,5kg ; max. točivý moment 16,2 Nm Zadní – TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm |
Měnič motoru (vlastní návrh) | MiRy XBoss |
Maximální otáčky | 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory |
Maximální výkon | 87,8 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student |
Maximální točivý moment | 882 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový převod (i=6,95) vpředu Planetový převod (i=6,71) vzadu |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění |
Akumulátor (vlastní návrh) | Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru Vlastní výkonová a měřicí elektronika Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit |
Elektronika (vlastní návrh) | Dvě sběrnice CAN:
Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol, torque vectoring |
Kapitán týmu
Jakub Stránský
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Kateřina Antošová
Kateřina Burešová
Adam Cibulka
Anna Faltýsová
Filip Machulda
Tomáš Omasta
Tereza Plšková
Marek Szeles
Jakub Vaník
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Ondřej Šereda
Jakub Adamík
Patrik Bachan
Jan Belák
Martin Cejp
Martin Čurda
Jan Čančík
Zdeněk David
Jan Filip
Petr Hainc
Michal Kopiar
Marek Lászlo
Filip Machulda
Eva Matějková
Jan Mánek
Jan Sixta
Emil Tywoniak
Jakub Zeman
Mechanická skupina
Vedoucí: Radovan Juráš
Matěj Crhán
Adam Čumrda
Ilya Chaban
Václav Kasal
Lukáš Kolbaba
Josef Kopecký
Tomáš Krejčí
Adam Krupica
Nikita Kuprin
Josef Med
Jakub Sedlář
Radek Štěpánek
Ondřej Štogl
Ondřej Uher
Tomáš Vrbata
Adam Zezula
1. místo
Akcelerace (FS Czech)
2. místo
Celkově (FS Czech)
SkidPad (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Endurance(FS Czech)
3. místo
Business Plan (FS Czech)