FSE.08

FSE.082022-02-09T21:24:13+00:00

Pro sezónu 2019 tým připravil po mechanické stránce zcela nový monopost. FSE.08 představí nový monokok, který umožnil zástavbu optimalizovaného akumulátoru s ještě lepším chlazením. To slibuje rychlejší časy při nejdelší disciplíně Endurance. Monokok  je dále lépe aerodynamicky optimalizován a poskytl prostor pro difuzor. Společně s novým zadním křídlem bylo vylepšeno rozvážení přítlačné síly. Samozřejmostí je opětovné zvýšení přítlaku a zlepšení aerodynamické efektivity. Velkou změnou prošla i kolová skupina a nápravy. Tou největší je bezpochyby změna pneumatik na značku Hoosier a ráfků na hořčíkové O. Z. Racing.

Elektrická skupina se zaměřila na vylepšení telemetrie, se kterou souvisí vyladění kontroly trakce a přidání přesného měření inerciálního bodu monopostu.  Nedílnou součástí vývoje bylo zvýšení spolehlivosti nejen kabelových svazků ale i akumulátoru.

Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Rozvor 1540 mm
Rozchod (vpředu / vzadu) 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu (bez pilota) 202 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 50 : 50 %
Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Pneumatiky Přední – Hoosier R10″
Zadní – Hoosier R10″
Ráfky Hořčíkové 10″ – OZ Formula Student Magnesium
Motor Přední – TG Drives (2×8,6kW) ; 3,5kg ; max. točivý moment 16,2 Nm
Zadní – TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm
Měnič motoru (vlastní návrh) MiRy XBoss
Maximální otáčky 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon 87,8 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student
Maximální točivý moment 882 Nm do 60 km/hod
Převod (vlastní návrh) Planetový převod (i=6,95) vpředu
Planetový převod (i=6,71) vzadu
Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Akumulátor (vlastní návrh) Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p
Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V
Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
Vlastní výkonová a měřicí elektronika
Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit
Elektronika (vlastní návrh) Dvě sběrnice CAN:

  • Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)

Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol, torque vectoring
Jednotka INS- inerciální navigační systém, snímání dat pro kontrolu trakce, možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka – vyhodnocení pedálů nezávislými senzory, bezpečnostní funkce
Volantová jednotka – vlastní GUI, dotykový displej, možnost individualizace auta, zobrazení diagnostických dat
Palubní deska – nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Měnič řídící motory – MiRy XBoss, duální frekvenční měnič, pro výkon až 2x100kW, použity dva měniče
Automatické řízení – automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Kapitán týmu

Jakub Stránský

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Kateřina Antošová
Kateřina Burešová
Adam Cibulka
Anna Faltýsová
Filip Machulda
Tomáš Omasta
Tereza Plšková
Marek Szeles
Jakub Vaník

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Ondřej Šereda
Jakub Adamík
Patrik Bachan
Jan Belák
Martin Cejp
Martin Čurda
Jan Čančík
Zdeněk David
Jan Filip
Petr Hainc
Michal Kopiar
Marek Lászlo
Filip Machulda
Eva Matějková
Jan Mánek
Jan Sixta
Emil Tywoniak
Jakub Zeman

Mechanická skupina

Vedoucí: Radovan Juráš
Matěj Crhán
Adam Čumrda
Ilya Chaban
Václav Kasal
Lukáš Kolbaba
Josef Kopecký
Tomáš Krejčí
Adam Krupica
Nikita Kuprin
Josef Med
Jakub Sedlář
Radek Štěpánek
Ondřej Štogl
Ondřej Uher
Tomáš Vrbata
Adam Zezula

1. místo

Akcelerace (FS Czech)

2. místo

Celkově (FS Czech)
SkidPad (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Endurance(FS Czech)

3. místo

Business Plan (FS Czech)

Články

Generální partneři

Hlavní partneři

LA composite logo
SKF logo
TG drives logo
Valeo logo

Prémioví partneři

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři

ABB website
Awac logo
CompoTech logo
Continental logo
Junker group logo
PragoBoard logo
Würth elektronik logo

Partneři

4isp website
Bender website
Festo logo
GHV Trading logo
Hanon Systems logo
Hennlich logo
Iveco logo
Keller logo
Konektory Brno website
LVR logo
Omnitron logo
Silicon Hill logo
STMicroelectronics logo
Techsoft engineering logo
Trumpf logo
Ústav letadlové techniky logo
Ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky website
UST logo
UTOPM logo
SPŠ, SOŠ a SOU, Hradec Králové
Workswell logo
Přejít nahoru