FSE.09

FSE.092022-06-01T19:33:54+00:00

Pro sezónu 2020 tým připravil po mechanické stránce optimalizovanou verzi monopostu FSE.08. Pro novou elektrickou formuli byl využit celouhlíkový monokok z formule ze sezóny 2019. Byl přepracován aeropacket a kompletním redesignem přešlo také chlazení motorů a výkonové elektroniky. Bez změn také nezůstal systém chlazení akumulátoru. Všechny mechanické změny na monopostu slibují vyšší spolehlivost při nejdelší disciplíně Endurance.

Výraznými změnami prošla také elektronika formule. Nejvýraznější posun představuje funkční telemetrie nebo měření povrchové teploty gum. Na veškeré elektronice byla provedena důkladná revize a elektronika v akumulátoru byla kompletně redesignována.

Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Rozvor 1540 mm
Rozchod (vpředu / vzadu) 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu (bez pilota) 205 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 50 : 50 %
Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Pneumatiky Přední – Hoosier R10″
Zadní – Hoosier R10″
Ráfky Hořčíkové 10″ – OZ Formula Student Magnesium
Motor Přední – TG Drives (2×8,6kW) ; 3,5kg ; max. točivý moment 16,2 Nm
Zadní – TG Drives (2×35,3kW) ; 8kg ; max. točivý moment 48 Nm
Měnič motoru (vlastní návrh) MiRy XBoss
Maximální otáčky 10000 ot/min zadní motory ; 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon 87,8 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student
Maximální točivý moment 882 Nm do 60 km/hod
Převod (vlastní návrh) Planetový převod (i=6,95) vpředu
Planetový převod (i=6,71) vzadu
Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Akumulátor (vlastní návrh) Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p
Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V
Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
Vlastní výkonová a měřicí elektronika
Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit
Elektronika (vlastní návrh) Dvě sběrnice CAN:

  • Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)

Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol, torque vectoring
Jednotka INS- inerciální navigační systém, snímání dat pro kontrolu trakce, možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka – vyhodnocení pedálů nezávislými senzory, bezpečnostní funkce
Volantová jednotka – vlastní GUI, dotykový displej, možnost individualizace auta, zobrazení diagnostických dat
Palubní deska – nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Měnič řídící motory – MiRy XBoss, duální frekvenční měnič, pro výkon až 2x100kW, použity dva měniče
Automatické řízení – automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Kapitán týmu

Josef Med

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Kateřina Antošová
Adam Čumrda
Tereza Plšková
Adéla Kubíková
Andrej Kružliak
Anna Faltysová
Jakub Sobotka
Lukáš Málek
Miroslav Martínek
Adam Procháska
Šimon Hána
Pavla Lásková

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Michal Kopiar
Jan Čančík
Boris Žifčák
Emil Jiří Tywoniak
Jakub Dvořák
Jan Veselý
Kryštof Cikhardt
Ladislav Spejchlík
Lukáš Strašík
Martin Čurda
Martin Edl
Martin Hejl
Mikuláš Ibl
Patrik Bachan
Petr Hainc
Ondřej Šereda
Rudolf Stanko
Šimon Hykl
Tomáš Nekvapil
Vojtěch Michal
Vojtěch Kotrba
Vojtěch Tecl
Vojtěch Krča
Anastasov Nikolov
Egor Pushkin
Vladimír Malý
Filip Machulda

Mechanická skupina

Vedoucí: Jakub Sedlář
Adam Zezula
Daniel Hrdinka
Ilya Chaban
Jan Plesník
Jiří Zubr
Jiří Teichman
Josef Med
Josef Kopecký
Lukáš Kolbaba
Matěj Crhán
Michal Miletín
Ondřej Velínský
Ondřej Kinter
Ondřej Štogl
Petr Sysel
Petr Kolovrátník
Radek Štěpánek
Radovan Juráš
Tomáš Vrbata
Tomáš Jedlička
Tomáš Krejčí

Články

Generální partneři  elektrického monopostu

Hlavní partneři elektrického monopostu

LA composite logo
SKF logo
TG drives logo

Prémioví partneři  elektrického monopostu

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři  elektrického monopostu

Awac logo
CompoTech logo
Continental logo
Junker group logo
PragoBoard logo
Würth elektronik logo

Partneři  elektrického monopostu

Hanon Systems logo
Hennlich logo
Iveco logo
Keller logo
LVR logo
Omnitron logo
Race x
Silicon Hill logo
Techsoft engineering logo
Trumpf logo
Ústav letadlové techniky logo
Ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky website
UST logo
UTOPM logo
Přejít nahoru