Sezóna 2021 pro pilotovanou divizi týmu znamenala kompletně přepracovaný koncept vozu. Akumulátor se nyní nachází pod nohama pilota a díky lepšímu rozložení i ostatních jednotek v autě jsme snížili moment setrvačnosti o 12 %. Lehčí a kratší, o výrazných 45 centimetrů, je uhlíkový monokok sendvičové struktury nesoucí kompletně nový podvozek spolu s kolovou zástavbou. Motory jsou nyní umístěny přímo ve všech čtyřech kolech. Změny na trakčním systému zdaleka neskončily umístěním Baterie. Ta mohla být odlehčená z důvodu použíti rekuperace energie. Systém nyní funguje na vyšším maximálním napětí 600 V.
Rám (vlastní návrh) | Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG |
Rozvor | 1525 mm |
Rozchod (vpředu i vzadu) | 1200 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota) | 195 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) | 49,5 : 50,5 % |
Zavěšení kol (vlastní návrh) | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách |
Odpružení | Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE |
Pneumatiky | Hoosier 16×7,5-10 LCO |
Ráfky | Hliníkové 10″ – Keizer |
Motor (vlastní návrh) | Přední a zadní – Synchronní PM motory Fischer (4x 35,37 kW); max. točivý moment: 29,1 Nm |
Měnič motor | Lenze |
Maximální otáčky | 20000 rpm |
Maximální výkon | 141,48 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student |
Maximální točivý moment | 1450 Nm do 60 km/hod |
Převod (vlastní návrh) | Planetový dvojstupňový převod (i = 13,3) |
Diferenciál (vlastní návrh) | Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť |
Chlazení (vlastní návrh) | Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém Nastavitelné rozložení brzdného účinku Vpředu a vzadu kotouče 200 mm, třmeny ISR Racing |
Akumulátor (vlastní návrh) | Články Melasta – elektrická konfigurace 144s2p Celková energie 7,45 kWh – maximální napětí 604,8 V, pravidly omezeno na 600 V Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru Vlastní výkonová a měřicí elektronika Vlastní nosná konstrukce – sendvičový kompozit z uhlíkových a skelných vláken, které splňují normu o nehořlavosti |
Elektronika (vlastní návrh) | Dvě sběrnice CAN:
Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol |
Kapitán týmu
Josef Med
Fakultní koordinátor
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Projektová skupina
Vedoucí: Miroslav Martínek
Kateřina Antošová
Adam Čumrda
Jiří Harman
Adéla Kubíková
Pavla Lásková
Miroslav Martínek
Tomáš Omasta
Adam Petráň
Jan Pivoňka
Tereza Plšková
Jakub Žižka
Elektrotechnická skupina
Vedoucí: Michal Kopiar
Richard Ciglanský
Krištov Cikhard
Jakub Dvořák
Martin Edl
Petr Hainc
Martin Hejl
Šimon Hykl
Michal Kopiar
Vojtěch Kotrba
Jan Kučera
Filip Machulda
Vojtěch Michal
Tomáš Nekvapil
Anastas Nikolov
Egor Pushkin
Michal Riecher
Lukáš Strašík
Ondřej Šereda
Jiří Štengl
Jan Veselý
Vojtěch Vosáhlo
Mechanická skupina
Vedoucí: Jakub Sedlář
Matěj Crhán
Ilya Chaban
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Petr Kolovrátník
Josef Kopecký
Tomáš Krejčí
Josef Med
Robert Němec
Jan Plesník
Jakub Sedlář
Vojtěch Šestořád
Radek Štěpánek
Ondřej Štogl
Jiří Teichman
Ondřej Velínský
Jiří Zubr
1. místo
Endurance (FS Spain)
AutoCross (FS Spain)
2. místo
Celkově (FS Spain)
Celkově (FS Alpe Adria)
Endurance (FS Alpe Adria)
3. místo
Business Plan (FS Alpe Adria)
Akcelerace (Baltic Open)