FSE.X

FSE.X2022-07-27T00:52:44+00:00

Sezóna 2021 pro pilotovanou divizi týmu znamenala kompletně přepracovaný koncept vozu. Akumulátor se nyní nachází pod nohama pilota a díky lepšímu rozložení i ostatních jednotek v autě jsme snížili moment setrvačnosti o 12 %. Lehčí a kratší, o výrazných 45 centimetrů, je uhlíkový monokok sendvičové struktury nesoucí kompletně nový podvozek spolu s kolovou zástavbou. Motory jsou nyní umístěny přímo ve všech čtyřech kolech. Změny na trakčním systému zdaleka neskončily umístěním Baterie. Ta mohla být odlehčená z důvodu použíti rekuperace energie. Systém nyní funguje na vyšším maximálním napětí 600 V.

Rám (vlastní návrh) Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Rozvor 1525 mm
Rozchod (vpředu i vzadu) 1200 mm
Hmotnost vozu (bez pilota) 195 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu) 49,5 : 50,5 %
Zavěšení kol (vlastní návrh) Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Pneumatiky Hoosier 16×7,5-10 LCO
Ráfky Hliníkové 10″ – Keizer
Motor (vlastní návrh) Přední a zadní – Synchronní PM motory Fischer (4x 35,37 kW); max. točivý moment: 29,1 Nm
Měnič motor Lenze
Maximální otáčky 20000 rpm
Maximální výkon 141,48 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student
Maximální točivý moment 1450 Nm do 60 km/hod
Převod (vlastní návrh) Planetový dvojstupňový převod (i = 13,3)
Diferenciál (vlastní návrh) Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení (vlastní návrh) Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Brzdová soustava Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
Nastavitelné rozložení brzdného účinku
Vpředu a vzadu kotouče 200 mm, třmeny ISR Racing
Akumulátor (vlastní návrh) Články Melasta – elektrická konfigurace 144s2p
Celková energie 7,45 kWh – maximální napětí 604,8 V, pravidly omezeno na 600 V
Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
Vlastní výkonová a měřicí elektronika
Vlastní nosná konstrukce – sendvičový kompozit z uhlíkových a skelných vláken, které splňují normu o nehořlavosti
Elektronika (vlastní návrh) Dvě sběrnice CAN:

  • Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)

Kontrola trakce – kontrola prokluzu všech kol
Torque vectoring
Jednotka INS- inerciální navigační systém, snímání dat pro kontrolu trakce, možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka – vyhodnocení pedálů nezávislými senzory, bezpečnostní funkce
Volantová jednotka – vlastní GUI, dotykový displej, možnost přizpůsobení auta, zobrazení diagnostických dat
Palubní deska – nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Měnič řídící motory – Lenze, použity dva měniče
Automatické řízení – automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Kapitán týmu

Josef Med

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Projektová skupina

Vedoucí: Miroslav Martínek

Kateřina Antošová
Adam Čumrda
Jiří Harman
Adéla Kubíková
Pavla Lásková
Miroslav Martínek
Tomáš Omasta
Adam Petráň
Jan Pivoňka
Tereza Plšková
Jakub Žižka

Elektrotechnická skupina

Vedoucí: Michal Kopiar

Richard Ciglanský
Krištov Cikhard
Jakub Dvořák
Martin Edl
Petr Hainc
Martin Hejl
Šimon Hykl
Michal Kopiar
Vojtěch Kotrba
Jan Kučera
Filip Machulda
Vojtěch Michal
Tomáš Nekvapil
Anastas Nikolov
Egor Pushkin
Michal Riecher
Lukáš Strašík
Ondřej Šereda
Jiří Štengl
Jan Veselý
Vojtěch Vosáhlo

Mechanická skupina

Vedoucí: Jakub Sedlář

Matěj Crhán
Ilya Chaban
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Petr Kolovrátník
Josef Kopecký
Tomáš Krejčí
Josef Med
Robert Němec
Jan Plesník
Jakub Sedlář
Vojtěch Šestořád
Radek Štěpánek
Ondřej Štogl
Jiří Teichman
Ondřej Velínský
Jiří Zubr

1. místo

Endurance (FS Spain)
AutoCross (FS Spain)

2. místo

Celkově (FS Spain)
Celkově (FS Alpe Adria)

Endurance (FS Alpe Adria)

3. místo

Business Plan (FS Alpe Adria)
Akcelerace (Baltic Open)

Články

Generální partneři elektrického monopostu

Hlavní partneři elektrického monopostu

SKF logo
Fronius
Misan

Prémioví partneři  elektrického monopostu

Altium logo
Ansys logo
Dassault systemes logo
IPG automotive logo
MathWorks logo
Vector logo

Významní partneři  elektrického monopostu

Continental logo
Awac logo
CompoTech logo
Dukane IAS
Würth elektronik logo
LA-Composite
PragoBoard logo
TMM

Partneři elektrického monopostu

Gossen Metrawatt
Hanon Systems logo
Martínek rekuperace
Keller logo
ElektraX
LVR logo
Omnitron logo
Silicon Hill logo
Race x
Techsoft engineering logo
Ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky website
UTOPM logo
ZD Sedlec
UST logo
Kord Carbon
Trumpf logo
Přejít nahoru