Driverless
Vývoj autonomně řízené formule v týmu probíhá již od roku 2019, kdy se postupně začal dávat dohromady nejen tým nových lidí se zájmem o integraci autonomního řízení do již hotové elektroformule, ale i samotný koncept vozu, který se od začátku roku 2020 začíná postupně zhmotňovat.
V létě roku 2020 se DV sekce našeho týmu s nově postavenou driverless formulí chystala na tři mezinárodní závody. Kromě domácích závodů FS Czech Republic měla autonomní formule eForce DV.01 bojovat o co nejlepší umístění i ve Španělsku a Německu! Kvůli koronavirové krizi se pořadatelé všech závodů rozhodli zrušit letošní ročník.
Na podzim sezóny 2020 eForce představil jako první český tým také plně autonomní závodní formuli a je tedy zatím jediným českým reprezentantem v rámci soutěže Formula Student Driverless. Toto vozidlo je kromě pohonných a elektronických jednotek známých již z elektrického monopostu vybavené také dalšími senzory včetně stereo kamer a LiDARu, které jí umožňují vnímat okolní svět.
DV.01 (2022)

Vývoj samořiditelného monopostu pokračuje stále na našem prvním autonomní voze DV.01, u kterého jsme zatím nedosáhli limitů. Tento monopost DV.01 (2022) prošel změnami především po softwarové stránce. Základem pro všechna vylepšení byla v letošním roce implementace algoritmu SLAM. Ten slouží k mapování a lokalizaci formule na trati, čímž lze zlepšit plánování trajektorie formule. Letos tým také implementoval generování závodní trajektorie a rychlostního profilu na ní. Poslední oblastí, kde došlo k výrazným vylepšením byla percepce okolí. Přesnější a rychlejší detekci kuželů umožnila nová neuronová síť, která disponuje automatickou kalibrací a zároveň spolupracuje s detektorem LiDAR.
DV.01 (2021)

V letošní sezóně zůstává k detekci kuželů stereokamera a LiDAR. Hlavní výpočetní jednotku jsme vyměnili za výkonnější Zotac MAGNUS EN72080V, díky kterému jsme schopni rychleji zpracovávat snímaná data pomocí neuronových sítí. Zatáčení kol zůstalo stejné, díky posilovači řízení umístěném přímo ve svislé tyči řízení jsme schopni přesně korigovat směr jízdy formule.
DV.01

V sezóně 2020 tým zkonstruoval historicky první autonomní elektrickou formuli v České republice. Samořiditelný monopost vznikl za využití mechanického návrhu monopostu FSE.07, který ale po elektrické stránce prošel kompletní přestavbou. Nově vzniklá skupina v týmu se musela vypořádat s mnoha novými problémy jako snímáním a rozpoznáváním okolí, výpočtem ideální dráhy, samotným řízením nebo záchranným brzdovým systémem.