FSE.11

Při vývoji 11. generace vsadil tým na evoluci loňského monopostu, který ukázal svůj potenciál a obsadil 2. místo na loňských závodech ve Španělsku a Chorvatsku. Díky pokročilé simulační technologii Fluent Adjoint tým zlepšil aerodynamické vlastnosti vozidla a zároveň snížil hmotnost aeropaketu. Odlehčení bylo dosaženo i u uhlíkového chassis, náprav a převodovek. Optimalizací prošla také elektronika. Nové jednotky pro měření teplot s decentralizovaným systémem ušetřily více než 100 metrů vodičů, což odpovídá třetině délky původní kabeláže. Nová jednotka volantu nabízí možnost úprav zobrazení a nastavení parametrů pro jednotlivé piloty.
FSE.X

Sezóna 2021 pro pilotovanou divizi týmu znamenala kompletně přepracovaný koncept vozu. Akumulátor se nyní nachází pod nohama pilota a díky lepšímu rozložení i ostatních jednotek v autě jsme snížili moment setrvačnosti o 12 %. Lehčí a kratší, o výrazných 45 centimetrů, je uhlíkový monokok sendvičové struktury nesoucí kompletně nový podvozek spolu s kolovou zástavbou. Motory jsou nyní umístěny přímo ve všech čtyřech kolech. Změny na trakčním systému zdaleka neskončily umístěním Baterie. Ta mohla být odlehčená z důvodu použíti rekuperace energie. Systém nyní funguje na vyšším maximálním napětí 600 V.
FSE.09

Pro sezónu 2020 tým připravil po mechanické stránce optimalizovanou verzi monopostu FSE.08. Pro novou elektrickou formuli byl využit celouhlíkový monokok z formule ze sezóny 2019. Byl přepracován aeropacket a kompletním redesignem přešlo také chlazení motorů a výkonové elektroniky. Bez změn také nezůstal systém chlazení akumulátoru. Všechny mechanické změny na monopostu slibují vyšší spolehlivost při nejdelší disciplíně Endurance.
Výraznými změnami prošla také elektronika formule. Nejvýraznější posun představuje funkční telemetrie nebo měření povrchové teploty gum. Na veškeré elektronice byla provedena důkladná revize a elektronika v akumulátoru byla kompletně redesignována.
FSE.08

Pro sezónu 2019 tým připravil po mechanické stránce zcela nový monopost. FSE.08 má nový monokok, který umožnil zástavbu optimalizovaného akumulátoru s ještě lepším chlazením. To slibuje rychlejší časy při nejdelší disciplíně Endurance. Monokok byl dále lépe aerodynamicky optimalizován a poskytl prostor pro difuzor. Společně s novým zadním křídlem bylo vylepšeno rozvážení přítlačné síly. Samozřejmostí je opětovné zvýšení přítlaku a zlepšení aerodynamické efektivity. Velkou změnou prošla také kolová skupina a nápravy. Tou největší je bezpochyby změna pneumatik na značku Hoosier a ráfků na hořčíkové O. Z. Racing.
Elektrická skupina se zaměřila na vylepšení telemetrie, se kterou souvisí vyladění kontroly trakce a přidání přesného měření inerciálního bodu monopostu. Proběhla také miniaturizace všech řídících jednotek. Dalším hlavním úkolem bylo zvýšení spolehlivosti kabelových svazků.
FSE.07

Sedmá generace monopostu studentské formule byla navržena s důrazem na spolehlivost a zlepšení jízdních vlastností. Požadavky pro změny od šesté generace byly založeny na výsledcích testů minulého monopostu. Z dat získaných testováním jsme dokázali zlepšit výkonnost formule na trati.
Vylepšené motory, akumulátor a ovládací prvky, spolu se změněným kompozitním celomonokokem tento rok vybojovaly dvojnásobné vítězství. Letošní sezóna posunula náš tým blíže k dokonalému poznání našich konceptů.
FSE.06

Rok 2016 jistě ukázal směr, kterým se bude vývoj jediné české elektrické formule ubírat. Koncept, který zahrnuje kompozitní celomonokok, nezávislý pohon všech čtyř kol a elektroniku vlastního návrhu, se ukázal jako zcela konkurence schopný, a proto FSE.06 bude vyvinuta s důrazem na vyladění i toho posledního detailu.
Velký důraz je v této sezóně kladen na simulace jízdních vlastností monopostu a následné využití při jejich vylepšení. Těm zcela jistě pomůže optimalizovaný výkonnější aktivní aeropaket, přepracované chlazení komponentů pohonu a nasazení stabilizátorů náprav.
Získané zkušenosti v oblasti kompozitních struktur rovněž umožňují finální vývoj vlastních uhlíkových 10“ ráfků.
FSE.05

Po rozsáhlých změnách na čtvrté generaci monopostu FSE, bude nová pátá generace stavět zejména na optimalizaci a zvýšení spolehlivosti inovací a systémů předchozího monopostu.
Výraznějšími změnami projde akupack, jehož vyšší kapacita umožní plně využít výkon všech čtyř motorů. Po velkém úspěchu s díly z uhlíkových kompozitů v sezóně 2015 je ve hře konstrukce páté generace monopostu i návrh monokoku.
Další informace o návrhu nejnovějšího monopostu budou zveřejňovány v průběhu návrhu. Rozhodně nás sledujte!
FSE.04x

Tým eForce FEE Prague Formula se po úspěšném vstupu do světa soutěže Formula Student rozhodl k razantnímu kroku. Nový monopost pro sezonu 2015 se totiž nebude spoléhat pouze na elektrické pohonné ústrojí zadní nápravy, ale i té přední.
Zcela nový monopost FSE.04x bude osazen čtveřicí motorů, která vůz posune o ohromný krok kupředu z hlediska ovladatelnosti a to především v nepříznivých adhezních podmínkách. Aeropaket byl upraven dle požadavků nové verze pravidel pro rok 2015. Zcela přepracovaný rám, nové elektronické systémy – to je jenom zlomek novinek, které s sebou monopost FSE.04x přináší.
FSE.03

Monopost pro sezonu 2014 nese pořadové číslo tři. Vůz s označením FSE.03 (Formula Student Electric) je tak logickým vyústěním dalšího roku vývoje, který se tým eForce Prague Formula bude snažit zužitkovat na třech závodních podnicích mezinárodní soutěže Formula Student.
FSE.03 koncepčně vychází ze svého předchůdce FSE.02, přičemž doznala změn především v oblasti rámu, který byl zkrácen. Z dalších mechanických úprav se chlubí přepracovaným řízením a zvětšením podílu kompozitních dílů. Právě s uhlíkovými vlákny se nese asi nejviditelnější změna, kterou je kompletní aktivní aeropaket zajišťující rychlejší průjezd zatáčkami a vyšší stabilitu vozu při brzdění.
Na monopostu FSE.03 se během roku vývoje vystřídalo na 30 studentů, kteří přivedli tento vůz na svět. V sezoně 2014 čekají tým eForce Prague Formula tři závodní podniky napříč Evropou.
FSE.02

Monopost FSE.02 se vyznačuje především vysokou hodnotou točivého momentu dvojice motorů, víceprvkovým zavěšeníms nestejně dlouhými A-rameny a řídící elektronikou vlastní výroby.
Úspora hmotnosti dosáhla 52kg a snížila hmotnost celého vozu na 278kg. Tohoto pokroku bylo dosaženo použitím velkého množství kompozitních dílů.
Na monopostu FSE.02 se během roku vývoje vystřídalo na 30 studentů, kteří přivedli tento vůz na svět. V sezoně 2013 se zcela nový monopost zúčastnil čtyř závodních podniků soutěže Formula Student.
FSE.02 se zúčastnila celkem čtyř závodů série Formula Student a to v Česku, Maďarsku, Rakousku a Itálii.
FSE.01

Model FSE.01 byl vůbec první monopost Formula Student s elektrickým pohonem v České republice.
Na vývoji se podílelo 30 studentů Českého vysokého učení tecnického v Praze téměř dva roky. Vývoj započal za vzniku týmu pod hlavičkou CTU CarTech v roce 2010. Po dvou letech vývoje, vyrazila FSE.01 poprvé na závody v roce 2012, kde přesvědčila o své spolehlivosti a výkonosti i přes vyšší pohotovostní hmotnost 330 kilogramů.
Monopost se zúčastnil celkem dvou závodů série Formula Student a to v Maďarsku a v Itálii.