V sobotu konečně nastal ten den, kdy jsme byli vpuštěni do našeho provizorního pitu u testovací tratě okruhu Yas Marina. Celé dopoledne jsme v těchto prostorách strávili servisem naší formule po dlouhé cestě na moři. Odpoledne byl náš monopost již připraven a my měli možnost testovat. Vyjeli jsme tedy na trať, avšak po chvíli nás zradilo chlazení. Zavzdušnil se přední chladící okruh a vodní čerpadla začala kvůli nedostatku vody „jet naprázdno“. Tato závada nás donutila vrátit se do pitu, kde jsme našli poškození hadice ve tvaru kobřího kousnutí. Po rychlé výměně a doplnění vody předního okruhu jsme se znovu vydali na testovací plochu. V autě se vystřídali oba naši piloti a nastavili potřebné parametry jízdních systémů pro nedělní dynamické disciplíny. Ke konci dne jsme měli dobrý pocit! Před odjezdem z pitů jsme ještě cvičně odvzdušnili brzdy a začali jsme nabíjet akumulátor pro první dopolední jízdy. Po dobití baterie jsme už zamířili do hotelu a dopřáli jsme si trochu zasloužilého odpočinku před následujícím náročným dnem.

Po sobotním servisu auta a přípravě na dynamické disciplíny jsme v neděli ráno hned po snídani zamířili do našeho pitu. Po sobotních testech jsme zkontrolovali přední brzdový okruh a vyměnili jsme olej v zadních převodovkách. Po krátkém dobití akumulátoru a vybalancování článků jsme byli připraveni vyjet na trať.

V deset hodin dopoledne jsme nastoupili na akceleraci a po několika navazujících jízdách piloti hned zamířili do stínu našeho týmového stanu nastavovat parametry naší formule pro skidpad. V akceleraci jsme zajeli čas atakující 3,3 sekundy!

Na skidpadu znovu naše formule predváděla co v sobě má. Po 4 jízdách se našim pilotům povedlo zajet čas těsně pod hranicí 4,9 sekundy. Časy, které jsme na okruhu Yas Marina zajížděli, byly kvalitní nejen kvůli vyladěnému nastavení formule a výkonům našich pilotů, ale také kvůli perfektnímu povrchu místní dráhy a dobře zahřátým pneumatikám.

Do autokrosu jsme po nabíjecí pauze nastoupili znovu s očekáváním velmi rychlých časů. Naši piloti se k dobrým jízdách nenechali pobízet. Zajížděli velmi dobré časy, které trochu kazili jen některé poražené kuželky. Hned po čtyřech autokrosových jízdách jsme opět plně dobili akumulátor a byli jsme připraveni na nejdelší závod – Endurance.

V první polovině Endurance jsme zajížděli fantastické časy a formule na trati byla tak rychlá, že nezkušený divák mohl mít problém náš monopost  vůbec sledovat. Do výborných časů nám zasáhla jen softwarová chyba, která při nešťastném přišlápnutí pedálu způsobila vypnutí trakčního systému. Formule se nám při závodě kvůli této chybě několikrát zastavila, ale nebyl problém jí znovu nastartovat a opět míjet kuželky i palmy vedle trati. I náš druhý pilot držel kvalitní časy, avšak několik kol před koncem závodu se pilotovi na palubní desce zobrazil nízký stav baterie. Pilot pro jistotu zastavil u členů elektrotechnické skupiny a po posouzení stavu jsme se rozhodli závod předčasně ukončit, abychom předešli poškození bateriových článků nízkým napětím. Všechny členy předčasné ukončení Endurance sice mrzelo, ale bezpečnost pro nás byla logicky na prvním místě.

Po analýze dat a napětí akumulátoru jsme zjistili, že v baterii zbývalo víc jak 25 % energie. Bohužel indikátor baterie ukazoval nepřesně a tak se nedalo správně posoudit, že v jízdě můžeme v klidu pokračovat.

I přes nedokončený endurance jsme s výkony vozu i pilotů byli spokojeni. Získali jsme spoustu nových dat a hlavně zkušeností na novém povrchu. Perličku na závěr dne bylo focení na cílové rovince hlavní okruhu Yas Marina.

Bedlivým sledováním našich sociálních sítí se o tyto fotky nepřipravíte!

Děkujeme za podporu, jelikož i bez vás bychom se po okruhu Yas Marina ve Spojených arabských emirátech nejspíš neprojeli.

Některé fotografie byly převzaty od fotografa Adama Kadeřávka.