Maďarský podzim v létě

Náš eForce Prague Formula včera dorazil na závodiště maďarského Györu.

V předchozích dvou letech, kdy jsme zde závodili ještě jako CTU CarTech Electric, jsme se v Györu potýkali s vysokými denními teplotami, okolo 35°C ve stínu. Letos je ovšem všechno jinak. V pátek jsme se probudili do chladného rána a naplno testujeme naše nové týmové bundy. S blížícím se obědem se však na obloze objevilo sluníčko a i teplota stoupá. Již zítra a pozítří se však možná bude závodit na mokru.

Do Györu na soutěž FSHungary 2014 dorazilo 44 týmů, z toho 10 elektrických monopostů a čtyři české týmy z celkového počtu. V depu sousedíme se sesterským týmem z naší univerzity ČVUT, CTU CarTech, a nedaleko od nás se nachází paddock týmu CULS Prague Formula a TU Brno racing.

Trochu později…

První závodní den (čtvrtek) jsme dorazili až odpoledne, vzhledem k dokončovacím pracem na voze. Poprvé jsme promeškali hromadné focení, na druhou stranu jsme stihli získat první nálepku technických přejímek. Úspěšně jsme absolvovali „low-voltage scrutineering“, nutný k připuštění do statických disciplín.

Na FSHungary 2014 musíme získat šest nálepek z technických přejímek, na rozdíl od soutěže v Hradci, kde jich bylo pět. V Maďarsku je totiž rozdělena elektrotechnická přejímka na ovládací „low-voltage“, a výkonovou „high-voltage“ část.

Pátek odstartoval Cost Reportem

V současné době máme za sebou dvě ze tří statických disciplín. Komisaři se u nás poprvé během Cost Reportu zdrželi více než hodinu. Na rozpočet a jednotlivé sestavy se komisaři začali ptát v deset hodin dopoledne, avšak od jedenácti byla naplánovaná druhá statická disciplína, Engineering Design Report. Museli jsme tak komisaře CR vysunout z depa, abychom vše připravili pro prezentaci technických řešení a celoroční práce našeho týmu na monopostu FSE.03.

Narozdíl od FSCzech, komisaři v Maďarsku hodně dbali na způsob prezentace a bylo znát, že bychom asi více uspěli s kompozitním monokokem místo ocelového rámu. U něj jsme si však odnesli kladné body za sváry, které jsou prací našeho kapitána Františka Pecha a celkově mnoho ruční práce (množství týmu si nechává komponenty svařovat a vyrábět u třetích firem) na našem monopostu.

DRS je tahák, komisaři však radši malinovku

Po řádné prezentaci jsme se snažili komisaře ještě zaujmout máváním klapek na přítlačných křídlech systému DRS. Bohužel snaha se minula účinkem a komisaře neoslnila. Přistoupili jsme k poslednímu trumfu, skleničce chlazené točené malinovky. Jak malinovka zapůsobila se dozvíme, až následující den, kdy budou zveřejněny výsledky statických disciplín.

Nyní nás čeká zbytek technických přejímek (Tilt test, Brake test, Rain test) a na závěr dne snad i testování. Následující den už bude ve znamení dynamických disciplín, konkrétně akcelerace, jízdy v osmičce a AutoX, jakožto kvalifikace do hlavního nedělního závodu Endurance.

Z maďarského Györu Vás za tým eForce Prague Formula zdraví, Jakub Dražan

CzechEnglish