Rám vozidla je jednou z nejdůležitějších součástí sestavy vozu. Jeho konfigurace dává možnost uspořádání komponent do takového poměru, aby chování vozu na trati bylo bezpečné, čitelné a hlavně efektivní při samotném závodění.
Jednou z hlavních vlastností rámu je jeho torzní tuhost. Tedy o kolik stupňů se natočí rámová struktura při zatěžování určitým momentem vznikajícím například nerovnostmi na trati. Díky spolupráci s Ing. Nikitou Astraverkhau máme možnost tuto charakteristiku rámu měřit a porovnávat ji s předem uvažovanou hodnotou stanovenou počítačovými simulacemi.
K měření jsme využili prostor naší dílny na Fakultě elektrotechnické ČVUT. K samotnému provedení jsme využili přípravky na uchycení náprav dle vlastního návrhu, zapůjčené ustavovací přípravky od týmu CTU CarTech, závaží na vyvolání kroutícího momentu a k zaznamenání změny polohy jednotlivých bodů jsme použili strojní indikátor („hodinky“).
Díky tomuto měření jsme mohli určit, zda je tato torzní tuhost dostatečná. Ta se poměřuje vzhledem ke klopné tuhosti náprav. Obecně uznávaná hodnota je, že torzní tuhost rámu by měla být 10x větší než klopná tuhost náprav. Náš poměr torzní tuhosti rámu vůči klopné tuhosti náprav je roven 12,29. Je tedy vidět, že rám je dostatečně tuhý. Jeho předimenzování je způsobeno pravidly soutěže Formula Student SAE a požadavky členů týmu na rozmístění jednotlivých komponent.