V závěrečných dnech FS East se jely dynamické disciplíny, tedy akcelerace, autocross, skid pad a endurance.
Jakmile jsme měli přejímky za sebou, vrhli jsme se v sobotu na akceleraci a skid pad – u každého nás bohužel pustili již jen na jeden pokus. U obojího jsme předvedli pěkný výkon, ale brzy jsme bohužel zjistili, že při akceleraci nám selhal výkonový limit – tedy, že jsme do motorů pouštěli více proudu, než je povolené, a nejspíš nám náš pokus organizátoři neuznají jako platný. U skidpadu však problém nebyl a průběžně jsme skončili devátí.
Problém nebyl ani autokros, kdy jsme se dlouho drželi v první pětce nejrychlejších týmů, což na závodišti vzbudilo nemalý rozruch. Nakonec jsme se ale borcům z DACH a Nizozemí vyrovnat nedokázali, byť náš čas byl jen o 2 vteřiny pomalejší – a žádný jiný východní tým (s čestnou vyjímkou borců z Tallinu) se jim, ani nám nepřiblížil.Překvapením bylo zejména, že v disciplíne Efficiency, tedy úspornosti spotřeby paliva za jízdy, jsme se umístili na krásném pátém místě.
Na poslední závodní den – tedy neděli – připadala i závěrečná disciplína Endurance, tedy závod na 22km. V rámci něj jsme soupeřili ve velmi dobré společnosti – s TU Fast z Mnichova a AMZ z Curychu. Zprvu bylo naším cílem jednoduše dojet, jelikož jsme se báli, že příliš rychle vybijeme baterii – nakonec to ani zdaleka nebyl hlavní problém. Krátce po výměně řidičů v polovině závodů se totiž nad trať přihnal déšť a začal nárazový liják. Brzy potom se trať uzavřela a týmům bylo nařízeno přezout gumy. To jsme udělali a čekali, co bude dál. Organizátoři se však rozhodli nechat trať před pokračováním závodů plně vyschnout a týmům byla dána možnost přezout znova na suché gumy. To my jsme už nestíhali a rozhodli se posledních šest kol dojezdit na gumách do deště – což nám sice zapříčinilo o něco pomalejší časy, avšak alespoň jsme nakonec závod dojeli bez problémů s velikou rezervou baterie – narozdíl od našich dvou konkurentů, z nichž do cíle nedorazil ani jeden.
V neděli v devět večer se také vyhlašovaly konečné výsledky. Celkově jsme se umístili na krásném 12. místě z 38 světově špičkových týmů (pro srovnání – švýcarský tým AMZ, který drží světový rekord zrychlení elektrického vozidla 0-100 se umístil jen o místo před námi s minimálním bodovým rozdílem).
Konečné výsledky soutěže Formula Student East 2017 naleznete ZDE.