Německé závody s kaňkou na závěr

Po závodech FS East v Maďarsku, kde se nám bohužel vinou technických problémů tolik nedařilo, jsme se přesunuli do Německa. Závody FSG na okruhu v Hockenheimu pro nás začaly velmi slibně. V pondělí ráno hned po příjezdu a registraci týmu se nám podařilo projít akumulátorovou a mechanickou přejímkou a měli jsme tak krásně nakročeno do celého týdne. Večer jsme se ubytovali v kempu v přilehlém městečku Walldorf.

Uterý 16.8.

Po závodech FS East v Maďarsku, kde se nám bohužel vinou technických problémů tolik nedařilo, jsme se přesunuli do Německa. Závody FSG na okruhu v Hockenheimu pro nás začaly velmi slibně. V pondělí ráno hned po příjezdu a registraci týmu se nám podařilo projít akumulátorovou a mechanickou přejímkou a měli jsme tak krásně nakročeno do celého týdne. Večer jsme se ubytovali v kempu v přilehlém městečku Walldorf.

Středa 17.8.

Středeční den jsme měli díky rychlému postupu přejímkami rezervovaný pouze na již zmiňované testy. Rain Testem jsme prošli bez jakýchkoliv komplikací, ale Brake Test nás překvapivě lehce potrápil. Při této zkoušce je potřeba současně zablokovat všechna 4 kola, my jsme však měli problém se zablokováváním těch zadních. Kola jsme sundali a na brzdových kotoučích jsme našli malé množství mastnoty. Vše jsme očistili, odmastili a po lehké úpravě distribuce brzdné síly mezi nápravami již šlo vše bez problémů. Zde se opět ukázala důležitost technických přejímek, které přesně tyto problémy umí spolehlivě odhalit a zaručují bezpečnost pilota i všech v okolí.

Čtvrtek 18.8.

Ve čtvrtek dopoledne jsme měli na programu pouze statické disciplíny, Cost Report a Engineering Design. Z designové soutěže jsme dostali velmi ceněnou zpětnou vazbu od inženýrů z průmyslu, kteří nám svými podněty nasadili brouka do hlavy. Zlepšit se stále můžeme, a to zejména po stránce srozumitelnosti prezentace našich znalostí a dat. Odpolední Business Plan byl tentokrát opravdovým oříškem. Po třech pódiových umístěních v řadě (z toho 2 vítezství) jsme se typem prezentace investorům do vkusu netrefili. Alespoň však víme, co změnit pro příští rok. Zbylý čas, získaný rychlým projitím technických přejímek, jsme plně využili v test area, kde jsme naposledy otestovali připravenost auta na nadcházející dynamické disciplíny. Večer jsme usínali s dobrým pocitem, že auto funguje, jak má.

Pátek 19.8.

V pátek ráno si pro nás připravil kapitán překvapení, vzbudil nás všechny o 45 minut dříve a šli jsme se týmově proběhnout. Poté nás čekaly první dvě dynamické disciplíny, Skid Pad a Acceleration. Podle nových FSG pravidel tyto disciplíny smí jet jen jeden pilot týmu, zbytek je již dedikovaný pro pokusy v autonomním režimu. Proto bylo důležité, aby piloti dokázali disciplínu odjet tak, jak měli natrénováno. To vedlo k nervozitě pilotů, a i kvůli tomu byl náš první pokus na Skidpadu spíše obezřetný. Na druhý pokus byl už pilot klidnější a zajel oproti našim ostatním časům ve stejné disciplíně velice hezký čas. Akceleraci jsme zajeli srovnatelně s výkonem v Maďarsku.

Sobota 20.8.

V sobotu se jel Autocross, disciplína, kde je cílem co nejrychleji projet jedno závodní kolo. Tuto disciplínu už směli jet dva piloti a měli jsme tak celkově čtyři pokusy. Při třetím pokusu se nám bohužel poprvé objevili technické problémy, které pak pokračovaly až do neděle. Snaha problémy vyřešit se protáhla a my jsme čtvrtý pokus ani nestihli odjet. Druhý pokus prvního pilota byl naštěstí čistě zajetý a v solidním čase. Zbytek večera jsme pak strávili opravováním technických problémů.

Neděle 21.8.

Technické problémy se nám opravit podařilo a v neděli ráno před Endurance jsme ještě rychle projeli auto v test tracku, kde vše fungovalo dle očekávání. Když jsme pak ale přijeli na start, měli jsme elektrický problém, auto nechtělo startovat. Ten se nám podařilo vyřešit, museli jsme však startovat mimo naši původní pozici, což znamenalo penalizaci. Auto nastartovalo, první část závodu odjel pilot výborně a my se jen modlili, aby tak pokračoval i druhý jezdec. Při výměně pilotů jsme však museli závod ukončit kvůli úniku převodového oleje z levé přední převodovky. Nezbývalo tedy než spěchat zpět do Prahy na dílnu, abychom v čase mezi závody stihli tento technický problém opravit.

Ačkoliv nás o skvělý výsledek na nejprestižnějších závodech připravily již druhý závod po sobě technické problémy, nezoufáme. Z prvního kompletně kontaktního FSG si odvážíme hlavně spoustu zkušeností, ale také zážitků. Jsme hrdi, že jsme zde mohli jako jediný tým z ČR naši zemi reprezentovat a určitě jsme neudělali ostudu. Vzhůru dál, máme spadeno ještě na nějaké to podium v Chorvatsku, které je již dva dny po návratu!

Děkujeme za podporu všem našim fanouškům

Umístění v jednotlivých disciplínách:

  • Bussiness Plan – 29. místo
  • Cost Report – 35. místo
  • Engineering Design Event – 49. místo
  • Acceleration – 11. místo
  • Skidpad – 12. místo
  • AutoCross – 15. místo
  • Endurance – DNF
  • Overall – 24. místo (z 69 nejlepších týmů na světě)
CzechEnglish