Noční párty po italsku

Je pátek 21 hodin a náš tým od poledne řeší problém. Problém, přes který podle komisařů nejede vlak, i když jsou si vědomi toho, že se jedná o nedodělek v pravidlech.
Ta v daném bodě opomíjejí úpravu pro vozy s elektropohonem (pravidla jsou modifikována postupem let z původních pro spalovací vozy a jsou do dnešního dne společné). Konkrétně od poledne s komisaři řešíme vzduchovou mezeru 2,5 cm, která má být mezi zdrojem tepla a sedačkou. Za zdroj tepla je v tomto případě považováno cokoliv během provozu standardně přesahující teplotu 60°C (motor, chlazení…).

U monopostu FSE.03 se za sedačkou a jejím tepelným štítem (firewallem) nachází Battery pack. Kryt Battery packu v jednom místě nesplňuje požadovanou vzdálenost 2,5cm od tepelného štítu, tj. vzduchová mezera je menší. S komisaři tak začala nekonečná slovní přestřelka o fakt, zda je Battery pack standardně zdrojem tepla. Za ten se totiž považují pouze bateriové články, které jsou fyzicky umístěné ještě dále, a tak se zdá být fyzická absolutní mezera od sedačky větší, než požadovaných 2,5 cm. Jako zdroj tepla se celý Battery pack považuje až ve chvíli exploze – o tomto pohledu na věc asi není třeba debatovat z hlediska požadované vzduchové mezery nebo nároku na tepelnéhý štít. Obě opatření by byla takřka zbytečná.

Problémový bod v pravidlech :

Convection Isolation by a minimum air gap of 25 mm (1 inch) between the heat source and the panel

Dalším zádrhelem je fakt, že naše pěnová vystýlka pilota není považována za sedačku a tudíž pilot sedí přímo na tepelném štítu. U našeho vozu se během přejímky vystřídali lidé z všech komisařských týmů a konzultace nebraly konce.

Argumentace nejednoznačným výkladem pravidel o tom, co je zdrojem tepla a zda musí být mezera před nebo za firewallem, pomalu ústila k naznačení, že bychom měli přestat rýpat, a i když si jsou vědomi nedokonalosti v pravidlech, nechtějí si zbytečně komplikovat svoji práci. Tj. máme najít způsob, jak mezeru 2,5 cm vytvořit.

A to je náš úkol v současné chvíli. Proti naší snaze je opět čas, protože pořadatelé už se chystají uzavřít paddock, a tak dokončovací práce proběhnou pravděpodobně až ráno. Během zítřejšího poledne se tedy přihlásíme s výsledkem naší úpravy na přejímce.

S pozdravem za tým eForce Prague Formula, Jakub Dražan

CzechEnglish