Po velmi úspěšném zakončení závodů v Mostě jsme se v neděli po poledni vrátili do dílny a začali se v maximálním tempu připravovat na pondělní odjezd na následující závody do Španělska. Ty jsou pro nás nejen vyvrcholením celé sezóny s FSE.08, ale také velkou premiérou. Slavný okruh Circuit de Catalunya jsme totiž navštívili v naší historii úplně poprvé.
Vzhledem k času zahájení registrace na závodiště v úterý od 15:00 jsme odjezd z Prahy naplánovali na pondělních 8:00 a nad všechna očekávání se nám podařilo vyrazit vcelku včas. Na cestě pak nenastaly žádné komplikace a před úterní šestou ranní jsme stanuli u moře bezmála 100 km před cílem a užili si dechberoucí východ slunce. Do začátku registrace nám pak zbývalo už jen pár cílových kilometrů, a tak jsme se rozhodli se ještě na skok stavit v Barceloně. Tam jsme navštívili snad nejznámější španělskou stavbu, katedrálu Sagrada Família, nebo vyhlášené tržiště La Rambla. Po této velmi rychlé akci jen dorazili na závodiště, zaregistrovali tým a začali vybalovat potřebné věci, připravovat pit a stavět kemp. Výjimkou oproti jiným závodům byla příprava „Social Area“ která slouží k vaření, a hlavně poznávání se mezi jednotlivými týmy.
Středeční den odstartoval každodenním Team Captain meetingem a Drivers meetingem, po kterém následovalo vpuštění do našeho pitu, kde mohly vyvrcholit přípravy na všechny přejímky. Současně jsme také provedli poslední úpravy plynového pedálu, aby byl pro naše piloty co nejvíce čitelný.
Bohužel komisaři, kteří provádí předpřejímku (tzv. precrutt) dorazili k nám do pitu o 20 minut později. A i přes to, že jsme měli všechno připravené a v pořádku, tak prescrutt skončil později a my jsme museli se stejným zpožděním pokračovat dále. Velkým překvapením byl pro nás souběh přejímky akumulátorové baterie a mechanické části vozu. Nicméně, na obě části jsme poslali zodpovědné osoby a doufali jsme v hladký průběh.
Na akumulátorové přejímce nás velmi potěšilo zjištění, že naše nabíječka konečně prošla bez sebemenšího problému. Ale i tak se našlo několik problémů, které jsme museli opravit v našem depu. Jedním z nich bylo nefunkční odpojování akumulátorové baterie od vysokého napětí, když se odpojil proudový senzor, stejně tak, jako když se simulovalo odpojení BMS systému z důvodu závady. Současně se komisařům nelíbilo naše zapojení precharge rezistorů, u kterých jsme museli změnit konfiguraci, protože maximální proud překračoval povolené hodnoty relé. Vše se zvládlo opravit ještě před obědem, a my jsme se pak mohli zařadit zpátky do fronty a přejímku dokončit. Tentokrát jsme dorazili k jinému inspektorovi, který všechno schválil, a ještě se zastavil u našich vlastních BMS jednotek, které se mu velmi líbily. Přes velmi hladký finální průběh se přejímka stejně protáhnula a my tak mohli slavit další část přejímky okolo půl šesté.
Na mechanické kontrole nám prohlédli auto do posledního šroubku a většina jeho částí byla shledána bezpečnou a podle pravidel. Bohužel, několik drobností jsme i přes to museli opravit a předělat. Jednou z nich bylo vyztužení splitteru a úprava pásových žabek. Ta bohužel zabrala více času, než jsme čekali, a tak bylo jasné, že zbytek mechanické přejímky a ostatní části budeme muset nechat na další den.
Aby byl den skutečně vzrušující, tak se ještě v 18:00 vypravil Tomáš Omasta na Business Plan prezentaci, kde představil potenciálním investorům náš investiční plán eForce Lift.
Specialitou španělských závodů byla ještě ve středu večer Cultural Dinner, na které si každý tým připravil národní jídlo a všichni jsme navzájem ochutnávali. My jsme si pro ostatní týmy připravili tradiční rajskou omáčku s houskovým knedlíkem a masovými koulemi, která sklidila velký úspěch. Po prozkoumání tajů cizích kuchyní jsme se vypravili spát, abychom byli připraveni na čtvrtek, kdy nás čeká nejen dokončení všech přejímek, ale také prezentace Cost Reportu a Engineering Design Reportu! Držte nám palce a těšte se na další článek!