Poslední den na FS Czech Republic

Po pátečním kvalifikačním závodě Autocross jsme v sobotu ráno již věděli, že do vytrvalostního závodu endurance nastoupíme až jako předposlední a pojedeme spolu se čtyřmi nejlepšími elektrickými vozy. Celé dopoledne jsme tedy strávili servisem a přípravou vozu. Rozebrali jsme celé přední kolové skupiny a vyměnili olej v planetových převodovkách, odvzdušnili brzdy a chlazení, utáhli veškeré šrouby a důkladně zkontrolovali pozice aerodynamických prvků formule. Po tom co mechanici dokončili práce na autě, jsme připojili plně nabitý akumulátor a v klidu vyrazili na start. Po cestě jsme se zastavili v testovací zóně a naposledy před závodem zkontrolovali, zda formule nastartuje a zkušebně jsme protočili kola. Vše fungovalo tak jak má a tak jsme se postavili na startovní čáru.

Jako první na trať nastoupil Jakub Sedlář. Každý z pilotů při této disciplíně jede 11 kol a v polovině trati se vystřídají. Kuba zajel v prvním kole čas 76 sekund, ale v dalších se zlepšoval a po zbytek závodu zajížděl téměř konstantní časy kolem 70 sekund. Na paty mu šlapal tým WHZ racing, který na trati využíval díky rekuperaci plný výkon formule. V první polovině jsme zajeli výborné časy a drželi jsme se na průběžném druhém místě. Do druhé poloviny maratonského závodu nastoupil Josef Med, který už s méně nabitým akumulátorem zajížděl sice nepatrně horší časy, ale stále natolik kvalitní, že naše postavení uhájil. Naše formule zvládla celý vytrvalostní závod bez větších problémů a celkově jsme dojeli na druhém místě.

Oficiální výsledky ze statických disciplín jsou následující:

Engineering design report          7. místo

Business plan                                3. místo

Cost report                                     7. místo

Výsledky z dynamických disciplín byly o poznání pozitivnější a to:

Akcelerace          1. místo

Skidpad              2. místo

Autocross           2. místo

Endurance         2. místo

Efficiency           5. místo

V celkovém pořadí elektrických formulí jsme obsadili 2. místo z 15 týmů. V konkurenci, která na letošní závody přijela, je druhé místo velice slibným umístěním. Za pár dnů odjíždíme na závody do Španělska, kde se pokusíme udržet stejnou výkonnost u dynamických disciplín a budeme se snažit vylepšit umístění ze statických disciplín. Věříme,  že i ve větší konkurenci, než na závodech v Česku, můžeme dosáhnout na velmi dobrá umístění.

Děkujeme za Vaši přízeň! Bez podpory sponzorů, naší školy, ale i fanoušků a našich blízkých bychom nemohli s letošním monopostem dosáhnout takových výkonů, jakých na těchto závodech náš vůz dosáhl. Budeme se snažit přidat další úspěchy i na závodech ve Španělsku.

Nezapomeňte nás sledovat na našem webu, facebooku a instagramu a být tak stále v obraze!

CzechEnglish