Dny od 23. do 28. srpna byly věnovány poslednímu závodu sezóny, který proběhl na závodním okruhu ST Rauš v chorvatském městě Novi Marof. Ačkoliv jsme zde byli i v minulém roce, stále pro nás byly tyto závody velikou výzvou, neboť soutěž Alpe Adria byla tento rok poprvé prohlášena oficiálním závodem Formula Student. Dalším důvodem byla narůstající únava členů týmu, způsobená všemi předešlými závody, které byly vždy odděleny pouze malou časovou mezerou.
Úterý 23.8.
Ve třech dodávkách jsme se úterního rána vypravili z Fakulty elektrotechnické vstříc chorvatskému okruhu. Cesta, kterou jsme měli před sebou, byla kratší než 700 km a byla překonána bez větších problémů za dobu okolo osmi hodin. Poté, co jsme dorazili do požadované oblasti, zaregistrovali jsme se, postavili camp, připravili pit na další den a byli svědky úvodní ceremonie pořádané organizátory akce.
Středa 24.8.
Středa byla věnována přejímkám, na které byl tým i auto připraveny, a to především díky absolvování předešlých přejímek na prestižních závodech v Německu, které zajistily téměř dokonalou kondici vozu. První test, kterým jsme museli projít, byla kontrola akumulátoru. Díky našim zkušeným elektrotechnikům, jsme prošli tímto testem napoprvé. Mechanická inspekce byla podobně úspěšná, nicméně zde došlo k menšímu problému, který zapříčinil, že jsme přejímkou na první pokus neprošli. Tento problém nebyl však tak zásadní, proto jsme se dostavili na inspekci LV – nízkého napětí, kterou jsme opět prošli na první pokus.
Čtvrtek 25.8.
Ve čtvrtek ráno jsme prošli mechanickou přejímkou stejně dobře, jako potom přejímkou HV – vysokého napětí. Auto se tak mohlo vydat na další tři testy. Prvním byl Tilt Test, tedy naklonění auta o 60° a kontrola, zda někde neuniká kapalina. Druhým zátěžovým testem pro auto byl Rain Test, při kterém bylo zapnuté auto vystaveno simulovanému dešti po dobu dvou minut. Po ustání deště se čekalo stejně dlouhou dobu pro ověření výdrže po dešti. Poslední test byl Brake Test, jehož úkolem bylo prověřit nouzové brždění. Zde se pár problémů vyskytlo, nicméně po čtyřech pokusech byl i tento test zdolán. Od této chvíle tak bylo auto připravené na dynamické disciplíny.
Pátek 26.8.
Pátek byl nejvíce zatěžujícím dnem, neboť zde bylo mnoho úkolů, které jsme museli splnit. Hned ráno proběhly briefingy pilotů a médií, následované procházkou pilotů po trati, aby si mohli zmapovat jednotlivé úseky tratě. Jakmile se piloti vrátili, připravili jsme auto na první dynamický test zvaný Akcelerace. Tato 75 metrů dlouhá rovná trať byla překonána v rekordním čase hned při prvním pokusu. Pouze 3.42 sekund stačilo pro dosažení cílové pásky. Navzdory faktu, že tento čas byl téměř nejlepší mezi všemi týmy, dosáhli jsme ještě lepšího času a to 3.41, se kterým jsme se těsně umístili na druhé pozici – 3 ms byl rozdíl. Zároveň se zde projevily první problémy s energy metrem. Další disciplínou byl Skidpad. Naši piloti zajeli čtyři pokusy, načež nám bylo řečeno, že se možná nebude počítat ani jeden z nich, kvůli neobdržení dat z energy metru. Příčinou výpadků zaznamenávání byla neschopnost napájení z našeho nízkonapěťového okruhu. Nevěděli jsme, kde přesně problém je. Poslední pokus Skidpadu energy metr fungoval, došlo však k úniku brzdové kapaliny, kvůli kterému čas nebyl uznán. Strachovali jsme se tak, že nebudeme mít ani jeden uznaný pokus. Naštěstí jsme díky našim zkušeným členům a skvělé kooperaci s organizátory našli řešení, které zajistilo uznání předešlých pokusů. Po dynamických disciplínách nás čekaly disciplíny statické. Ve formálním oblečení, uklizeném a připraveném pitu byla prezentována disciplína Cost & Manufacturing. Následovala disciplína EDE – engineering design event, ve kterém jsme, rozděleni do malých skupinek, prezentovali, jak sofistikovaná je každá část našeho auta a uvedli důvody, proč byla zvolena zrovna tato řešení.
Sobota 27.8.
V sobotu ráno čekal piloty další průchod trati. Tentokrát zaměřili zrak na trať autocrossu, která představuje jedno kolo Endurance závodu. Zbytek dne věnovali naši elektrotechnici nalezení příčiny nespolehlivého energy metru. Důvod, proč měřič výkonu nefungoval tak, jak měl, bylo slabé filtrování napájecího proudu, který byl doplněn indukovaným elektromagnetickým rušením tvořeným měniči. Stáli jsme tak před úkolem zajistit lepší EMC stínění, po jehož realizaci bylo rušení eliminováno. S funkčním energy metrem jsme se mohli zúčastnit autocrossu, ve kterém jsme se umístili na krásném čtvrtém místě. Večer jsme vzali auto a společně s ostatními týmy vyjeli na trať za účelem focení všech týmů, organizátorů a také vytvoření společné fotky s našimi kolegy ze CTU CarTech.
Neděle 28.8.
Neděle byla ve znamení Endurance – největšího závodu celé soutěže. Od rána byl každý z týmu nervózní, neboť každý věděl, že tento závod může změnit všechno. Chtěli jsme si být jistí, že auto a piloti jsou v nejlepší kondici, proto jsme provedli mnoho testování. S tímto vědomím bylo auto vzato do fronty. Na naše piloty čekalo 25 kol. Jedno za druhým bylo postupně zdoláno až do úspěšného dojetí v čase 25:52, což byl nejlepší čas mezi elektrickými formulemi. Po oslavě tohoto úspěchu proběhla zpětná vazba statických disciplín. Tímto jsme s formulí dojezdili a už pit nebyl více potřeba, proto jsme sbalili dílnu zpět do aut. Večer proběhl finální ceremoniál, kde byli vyhlášeni vítězové. Pozoruhodná událost jen těžko popsatelná slovy. Celkově druhé místo!
V pondělí ráno byl odjezd domů započatý sbalením našeho kempu do dodávek. Poté jsme se vydali na cestu zpět a po osmi hodinách úspěšně dorazili na Fakultu elektrotechnickou. Nakonec jsme vybalili věci na dílně s vědomím, že čas pro regeneraci zaslouženě dorazil.
Umístění v jednotlivých disciplínách:
- Bussiness Plan – 13. místo
- Cost Report – 5. místo
- Engineering Design Event – 6. místo
- Acceleration – 2. místo
- Skidpad – 10. místo
- AutoCross – 4. místo
- Endurance – 1. místo
- Efficiency – 5. místo
- Overall – 2. místo