Snové úvodní Švýcarsko

První závody sezóny jsou pro každý tým Formula Student velkou neznámou. Povede se vše logisticky stihnout, nezapomněli jsme na nějaký detail z pravidel, bude auto podávat kvalitní výkony, co se týče dobrých časů i při zachování požadované spolehlivosti? To vše jsou neznámé, které jsme do švýcarského Curychu přijeli s jedenáctým pilotovaným monopostem FSE.11 vyřešit. Situace byla o to komplikovanější, že se celý tým musel poprvé v historii rozdělit a jel ve stejný čas na dva různé závody – tým autonomní formule zavítal do italského Varana. Podrobný report naleznete zde.

V úterý 12.7. jsme v brzkých ranních hodinách vyrazili, abychom po cca 10 hodinách cesty dorazili do naší cílové destinace. Po registraci týmu jsme úspěšně postavili také stanový kemp, pit pro ustájení formule a práci na ní a tzv. social area pro vaření a večerní setkávání s ostatními týmy. Mohli jsme tak jít v poklidu spát a zkoncentrovat se na první velký den.

Ve středu jsme již dopoledne stihli projít přejímkou akumulátoru a úvodní preinspekcí. Dva z našich pilotů si v rámci této kontroly vyzkoušeli poprvé ostrý Egress – schopnost opustit formuli do 5 sekund v případě nouze. Přes několik humorných momentů při výskoku jsme vše úspěšně zvládli. Odpoledne jsme pak pracovali na zvládnutí náročné mechanické přejímky, kdy jsme na konci dne měli splněno již více než 80 %. Zbytek týmu se snažil připravit na statické disciplíny následující den.

Ve čtvrtek 14.7. jsme již ráno nastoupili na Cost report a následně také na nejvíce bodovanou statickou disciplínu Engineering design. V obou případech se naše práce rozhodčím velmi líbila, avšak finální nekonzistentnost mezi jednotlivými sekcemi nás do finálové trojice nepustila. V odpoledních hodinách se však povedl první výrazný úspěch a sice postup mezi nejlepší tři týmy do finále v disciplíně Business plan. Povedlo se nám také dokončit mechanickou přejímku a slibně začít kontrolu elektrickou.

Pátek byl ve znamení dokončení veškerých přejímek. Kromě elektrické inspekce jsme zvládli Rain test i Brake test, ve kterém zdárné zablokování všech čtyř kol zdaleka nebylo u ostatních týmů samozřejmostí. Ve večerních hodinách jsme pak vyladili finální nastavení vozu na dynamické disciplíny a absolvovali první letošní statické finále v Business planu. Správně jsme upravili prezentaci podle zpětné vazby z úvodního kola a přes velmi dobrou konkurenci nejlepších světových týmu disciplínu po čtyřech letech celkově znovu opanovali!

Sobota patřila třem dynamickým disciplínám. V prvních dvou dopoledních – Akceleraci a Skidpadu – jsme těžili jak z nepřipravenosti soupeřů, kteří v mnoha případech stále absolvovali přejímky, tak z rychlosti vozu a obě disciplíny vyhráli ve velmi dobrých časech. Odpolední Autocross jsme dokončili na celkovém třetím místě, kdy naše nejlepší časy byly bohužel anulovány pro netěsnost v brzdovém systému. Do finální nedělní Endurance jsme však vstupovali z vynikající výchozí pozice.

Královská vytrvalostní disciplína začala hned z rána a naši piloti na náročné pomalé a velmi točité trati podávali stabilní výkony. Poprvé byl také použit systém řízení závodu z „pit wall“, kde část týmu disponující přesnými mezičasy a průběžným bodovým stavem udávala jezdcům tempo. Tempo přesně takové, abychom dokázali disciplínu vyhrát, a přitom minimalizovali riziko poruchy.

Povedlo se! Vítězný Endurance znamenal také zpečetění celkového vítězství na velice dobře obsazených závodech FS Switzerland. Za sebou jsme nechali tak věhlasný tým, jako domácí univerzitu ETH Zurich. S celkově pěti prvními, jedním druhým a jedním třetím místem se k Curyšskému jezeru v budoucnu určitě ještě rádi vrátíme. Děkujeme za dosavadní podporu i za tu následující. Čeká nás totiž ještě náročná sezóna a laťka je vysoko!

Celkové umístění na závodech:

  •     Bussiness Plan – 1. místo
  •     Cost Report – 8. místo
  •     Engineering Design Event – 10. místo
  •     Acceleration – 1. místo
  •     Skidpad – 1. místo
  •     AutoCross – 3. místo
  •     Efficiency – 2. místo
  •     Endurance – 1. místo
  •   Overall – 1. místo
CzechEnglish