Dvoutýdenní pauzu mezi závody v Česku a Maďarsku jsme využili k menším opravám a zlepšením elektrického vozidla do nadcházejících závodů. Mimo to jsme intenzivně testovali s cílem lépe pochopit celé auto a dát více prostoru pilotům se s ním sžít. Bezpilotní monopost však utrpěl problém s jednotkou v akumulátoru, a tak nás čekalo mnoho práce s opravou, která se táhla až do posledních dnů samotných závodů. Naděje umírá vždy poslední.

První závody po pauze nás čekaly na maďarském Hungaroringu. Jedná se o závodní okruh poblíž Budapeště a pravidelně se zde jezdí Formule 1. Měli jsme to štěstí, že právě závody Velká cena F1 se zde konaly před týdnem, a tak jsme mohli na mnoha místech stále pozorovat známky této události.

Neděle 7.8.

Na závody jsme se vydali již v brzkých ranních hodinách. Cesta vedla po D1, přes Slovensko až do Maďarska. Odpoledne jsme dorazili do kempu. Roztáhli jsme stany a sociální zázemí na louce, vyložili a nachystali pit na závodišti. Zbytek dne se v žádném případě nenesl duchu odpočívání a dospávání z cesty. Ještě to odpoledne jsme v polních podmínkách připravili vše na přejímky akumulátoru, které se předběžně konaly v kempu. Ačkoliv jsme na řadu měli přijít až další den, svoji neúnavnou snahou jsme se probojovali na volný slot a celou přejímkou stihli v rekordním čase projít. Super start!

Pondělí 8.8.

Hned první pondělní dopoledne se neslo v duchu statických disciplín. Už v 9 hodin ráno jsme museli být připraveni v košilích na obhajobu Cost Reportu. Disciplína bylo o to těžší, že jsme ve stejnou dobu prezentovali jak FSE.11, tak DV.01. Ihned poté přišel na řadu Engineering Design Event za samořídící formuli. Během dne jsme také odprezentovali naše Business Plany za obě kategorie, DV i EV. Odpoledne jsme mohli pozorovat a slyšet, jak se po Hungaroringu prohání starší formule v rámci Alumni Cupu (týmy bývalých členů týmů s auty minulých generací). Čítalo jich 14 a je vidět, že láska k Formula Student opravdu trvá i po ukončení studií.

Úterý 9.8.

Úterý bylo věnováno dokončování přejímek. Dokončili jsme mechanické a vysokonapěťové elektrické přejímky. Na slavení úspěchu dokončení přejímek nebyl čas, protože hned navazoval Engineering Design Event za elektrickou formuli. Po dokončení prezentace formule jsme se mohli těšit na finále v Business Plan za elektrickou formuli, kde jsme vybojovali krásné 2. celkové místo ve velice silné konkurenci. Necelou hodinu před zavřením pitů se však stalo něco neočekávaného. Vzplanul akumulátor jednoho týmu, ale díky pohotové reakci všech týmů poblíž a organizaci pořadatelů nebyl nikdo vážně zraněn a škody byly minimální. Pro nás tato zkušenost znamená jediné – bezpečnostní opatření mají opravdu svůj velký smysl a neradno cokoliv podceňovat.

Středa 10.8.

Ve středu se nám naskytla možnost projít si celý Hungaroring. Mnozí ranní prohlídku okruhu využili aktivně, pro proběhnutí a protáhnutí nohou. Následovaly přípravy vozu pro Tilt Test a Rain Test. Poté jsme se mohli odebrat na Brake Test do nižší části okruhu. Po absolvování zkoušek byla na řadě Akcelerace v cílové rovince Hungaroringu, ze které jsme jeli přímo na Autocross. Během zbylého času na jízdy jsme ještě stihli Skidpad. Jednalo se o jeden z nejnáročnějších dnů vůbec. A to nejen velmi nabitým programem, ale také převýšeními, které bylo potřeba mezi jednotlivými stanovišti absolvovat a formuli celou dobu bezpečně tlačit.

Čtvrtek 11.8.

Čtvrteční den byl maličko odpočinkovým. Mohli jsme pozorovat Endurance spalovacích studentských formulí a chystat auto na páteční vrchol soutěže elektrických týmů. Dostali jsme navíc bonusový pokus na akceleraci, kterého jsme využili naplno a zlepšili svůj čas. Bohužel tento den také znamenal konec nadějí pro autonomní formuli a její účast v dynamických disciplínách. Problém s akumulátorem se nepodařilo vzhledem k extrémně krátkému času a bojovým podmínkám vyřešit.

Pátek 12.8.

Den D závodů pro elektrické formule nadešel. Během dopoledne se jezdil závod Endurance s večerním vyhlášením celkových výsledků. Náhoda tomu nechtěla a jako první věc dne nás přivítala formule, která nešla zapnout, i přes mnohá úspěšná zapnutí ještě večer předtím. Chybu jsme spravovali do poslední minuty před zařazením se do fronty na Endurance. Auto se rozjelo na několik stovek metrů, než bez známky důvodu vypnulo trakční systém. Po objevení problému jsme došli k závěru, že ho bude jednodušší a rychlejší řešit na dílně v Praze. Pro více času na opravy a přípravu na nadcházející závody v Německu jsme se rozhodli k okamžitému sbalení pitů a kempu. Poté jsme putovali zpátky do Prahy a v pozdních nočních hodinách dorazili zpět. Technický problém nás zbavil reálné šance umístění na pódiu, ale o to víc napneme síly do dalších závodů v Německu a Chorvatsku.

Umístění v jednotlivých disciplínách za EV kategorii (pilotovanou):

  •   Bussiness Plan – 2. místo
  •     Cost Report – 27. místo
  •     Engineering Design Event – 10. místo
  •     Acceleration – 4. místo
  •     Skidpad – 13. místo
  •     AutoCross – 11. místo
  •     Endurance – DNF
  •     Overall – 9. místo

Umístění v jednotlivých disciplínách za Driverless kategorii:

  •   Bussiness Plan – 16. místo
  •   Cost Report – 21. místo
  •   Engineering Design Event – 21. místo
  •   Dynamické disciplíny – DNS
  •   Overall – 19. místo