Včerejší den se nesl ve znamení statických disciplín a dokončování technických kontrol. Hned ráno jsme vyrazili na sedmou hodinu do pitu, abychom se mohli připravit na brake test, rain test a tilt test. Brake test je technická kontrola, která zkoumá správnou funkci a vyvážení brzd. Rain test kontroluje odolnost elektrických systémů vůči vodě a tilt test simuluje boční přetížení v zatáčce.
Dopoledne se nám podařilo úspěšně dokončit pouze rain test a tilt test, protože už v 10:50 jsme museli být všichni připraveni v našem pitu na prezentaci inženýrského designu. Během 45 minut se komisaři zajímali o návrhy jednotlivých částí, celkový koncept našeho monopostu, ale i například o to, jak celý projekt řídíme a plánujeme výrobu jednotlivých dílů.
Na více dojmů z této disciplíny jsme se zeptali Adama Čumrdy:
Na prezentaci jsme byli lépe připravení než na minulých závodech. Všechny podklady a prezentace jsme měli připraveny s dostatečným předstihem, proto nám zbyl čas i na přípravu našich projevů. Přišlo přibližně osm porotců. Každý porotce tématicky obsáhl jedno z hlavních témat, jako jsou nápravy, pohonný systém vozu nebo ovládací prostředí vozu. Většinu z tématických celků se nám podařilo dobře obsáhnout a porotcům jsme odpověděli na téměř všechny jejich otázky. Některé z otázek nebyly příliš příjemné, ale i na ty jsme se jim pokusili předložit uspokojivé odpovědi. Hodnocení po půl hodinové prezentaci bylo ze strany porotců bylo vcelku kladné. Tato disciplína na každých závodech probíhá diametrálně jinak a i na domácích závodech jsme se přesvědčili, že je stále co zlepšovat. Na finále v EDR jsme se bohužel neproprezentovali, nicméně pocity z disciplíny jsme měli spíše kladné a proto očekáváme umístění v první polovině prezentujících týmů.
Hned po poledni nás čekala poslední ze statických disciplín a tou byl Cost Report. V Cost Reportu se rozebírá například jaké technologické postupy byly aplikovány při výrobě naší formule a nacenění produkce tohoto monopostu v malosériové výrobě. Ondřej Štogl měl po skončení následující pocity:
Průběh cost reportu bych hodnotil vcelku kladně. Po ne příliš lichotivém výsledku v Itálii jsme dokázali zmobilizovat síly a judge určený ke kontrole kvality vypracování tzv. BOMu spokojeně odcházel 10 minut před koncem. V části věnované cost understandingu nám byla ponechána prezentační svoboda bez větších otázek. Judge byl spokojen, avšak chyběla mu větší propracovanost Risk managementu a Make or buy studií. Suma sumárum jde ale o výrazný posun a pokud neusneme na vavřínech, může to být, třeba už ve Španělsku, ještě lepší.
Po statických disciplínách nám nezbylo nic jiného něž se připravovat na jízdy formule. Provedli jsme základní servis, nastavení a připravili monopost tak, aby další den podal co možná nejlepší výkon na trati. Na článek o všech dynamických disciplínách se můžete těšit již zítra.