Po úspěšných přejímkách a dokončených statických disciplínách jsme se vrhli na trať. Formuli jsme provedli základní servis a nastavili jsme geometrii. Následovala cesta do testovací zóny, kde jsme z nových pneumatik museli strhnout povrchovou vrstvu, tak aby jejich účinnost při akceleraci byla optimální.

Disciplíny akcelerace a skidad probíhaly v jednom časovém bloku a proto přišla na řadu taktika. Stanovili jsme si, že chceme, aby první pilot zajel slušné časy bez sražených kuželek a druhý následně zatlačil auto na jeho hranu a zajel nejlepší časy i s rizikem sražených kuželek. Jako první jsme nastoupili na start akcelerace s plně nabitým akumulátorem a namotivovaným Ondřejem Štoglem. Formule přijela na start. Zazněl pokyn ke startu, Ondra sešlápl plyn a formule se nerozjela. Celý tým zamrazilo, protože nikdo nevěděl co se mohlo stát. První jízda byla tedy neúspěšná a my začli hledat kde se stala chyba. Po analýze dat i součástí auta jsme našli problém u plynového pedálu, který nebyl připraven na razanci Ondrovy motivované nohy. S drobnou opravou a uklidněním pilota jsme se dostavili na jeho druhý pokus. Formule akcelerovala velmi rychle, i přes mokrý asfalt na startu, a po celou délku dráhy nezpomalovala. Po dojezdu se na výsledkové tabuli objevil čas 3,59 s a stejně jako minulý rok jsme na domácích závodech průběžně vedli. Pokusy druhého pilota jsme strategicky nechali na konec programového bloku, kdyby se náhodou zlepšili podmínky na trati a konkurence začala zajíždět lepší časy. Výborný čas z akcelerace jsme tedy měli ve výsledkových tabulkách a pokračovali jsme na skidpad.

Před touto disciplínou se nám komisaři na trati rozhodli kontrolovat výšku auta nad zemí a pozici pilota ve voze. Komisaři zjistili, že část difuzoru pod autem je příliš nízko a tak jsme museli auto lehce zvýšit. Po rychlé úpravě jsme už stáli na startu opět s Ondrou Štoglem ve voze. Ondra vyrazil na trať a při jeho prvním pokusu zajel časy 5,12 a 4,84 sekundy. Hned první časy nás zařadili na špičku výsledkové listiny. Na další pokusy jsme se rozhodli vyměnit piloty a Zdeněk David nastoupil do kokpitu a podařilo se mu zajet ještě rychleji než prvnímu pilotovi. Jeho nejrychlejší časy dvou koleček byly 5,02 a 4,78 s, což ve výsledcích znamenalo druhé místo. Zdeněk nám po dojetí předal jeho pocity:

Po dojetí disciplíny jsem byl rád, že jsem dokázal zajet jízdou bez sražených kuželek a dokázal jsem napočítat do čtyř. Občas se stane, že piloti v rychlosti kterou jedou, omylem zajedou 5 nebo více koleček. Je vidět, že kluci z mechaniky auto opět posunuli o trochu dál a nový návrh náprav ubral na časech oproti minulému roku plusmínus dvě desetiny. K lepšímu času mi také pomohl torque vectoring, který od minulé sezóny také prošel značným zlepšením. Byla to jízda!

Hned po dobrých časech na skidpadu se Zdenda postavil na trať a zajel další dva dobré časy kolem 3,6 sekundy. Nejlepší čas tedy zajel Odnra Štogl. Ale Formule na trati prokázala, že všechny systémy fungovali správně. Dle diagnostiky dat by časy z této disciplíny, při vyladěnějším nastavení mohli prolomit i hranici 3,5 s.

Po obědové pauze a znovu provedeném servisu jsem se s novým pilotem postavili na trať Autokrosu. Pepa Med za volantem zajel spíše průměrný čas 1:20:36 a zařadil náš tým na pozici kolem poloviny startovního pole. Po dojetí nám se nám rozhodčí rozhodli zkontrolovat výkonový limit. Vyčtená data nás zaskočila. Výkon který naše formule využila při tomto pokusu byl 32 kW. Výkonový limit pro elektrické formule je 80 kW. Pepa Med tedy zajel konkurenceschopný výsledek i přes to, že chybou nastavení mohl využívat méně než polovinu výkonu. Na další pokusy nastoupil náš pilot Jakub Sedlář a s novým nastavením jsme doufali ve výrazně lepší časy. Kubovi se povedlo zajet první jízdou čas 1:13:92, což nás zařadilo někam pod TOP 5. Druhou jízdu jel už se znalostí trati a věděl kde může ubrat cenné sekundy. Druhou jízdu zatlačil formuli k jejím limitům a zajel výborný čas 1:09:85, který nás zařadil na druhé místo a v Královské dynamické disciplíně pojedeme mezi nejlepšími 4 týmy v takzvaném finále.

Z dynamických disciplín očekáváme 1. místo v akceleraci a druhá místa ve Skidpadu i Autokrosu. Oficiální výsledky se dozvíme až po dojetí Endurance při vyhlášení výsledků na závěrečném ceremoniálu.

Držte nám palce a těšte se na další článek kde vám napíšeme celkové výsledky ze závodů i pocity z Endurance.