Po krátké odmlce Vám přinášíme report z posledního dne Španělských závodů. Po povedené akceleraci jsme provedli základní servis formule a plni očekávání jsme se těšili na naše výkony v kvalifikaci v disciplíně Autocross.
Na trať autokrosu jsme nastoupili plni očekávání. Naše formule úspěšně nastartovala a vyjela na trať za burácivého fandění celého týmu z tribun. V první jízdě náš pilot Jakub Sedlář zajel čas 68,041 s a zařadil výkon naší formule lehce nad průměrné časy soupeřů. v Druhé jízdě se mu podařilo čas výrazně vylepšit na 65,649 s. Tento čas a fakt, že obě jízdy zajel čistě bez sražených kuželek, nám stačil v nabité konkurenci na pěkné 12. místo. Do vytrvalostního závodu Endurance jsme tedy měli nastoupit až mezi 12 posledními týmy a měli jsme tedy mnoho času na servis i potřebné nastavení auta pro tuto disciplínu.


Na start Endurance jsme dojeli s dostatečným předstihem. Komisaři znovu opakovaně důkladně ověřili, zda je náš vůz v souladu s pravidly, a nepodařilo se jim nalézt žádné závady. Na povel jsme zamířili ke startovní čáře, ale při pokusu o nastartování monopostu jsme narazili na technickou závadu, která nám neumožnila zapnout vysokonapěťové systémy formule. V úmorném vedru jsme se pokoušeli najít závadu a opravit jí, ale bohužel jsme od organizátorů nedostali dostatečné množství času a do závodu jsme nestihli nastoupit. V celém týmu bylo zklamání téměř hmatatelné…

Dokončená Endurance je významným prvkem celkového hodnocení. Při neúčasti v tomto závodu jsme očekávali, že na umístění v top 10 určitě nedosáhneme.
Kompletní výsledky ze závodů jsou:
Engineering Design: 14. místo
Business Plan Presentation: 6. místo
Cost & Manufacturing: DNF
Acceleration: 6. místo
Skid Pad: DNF
Autocross: 12. místo
Endurance: DNF
Celkově jsme na závodech kvůli penalizaci z Cost & Manufacturing a nenastoupení do dvou dynamických disciplín získali 258,6 bodů.
Závody ve Španělsku pro nás byly nezaplatitelnou zkušeností. Při historicky první účasti našeho týmu na těchto závodech jsme doufali v lepší umístění, ale série drobných technických problémů a několik organizačních chyb nám naděje na výsledek sebrali. Na této akci jsme nakonec obsadili 23. místo z 39 týmů kategorie s elektrickým pohonem. Místo výrazných úspěchů jsme si tedy ze závodů odvezli mnoho zkušeností, které doufejme náš tým příští rok přetaví ve výrazný výsledkový posun. Španělské závody byly svojí úrovní nejlepší událostí z našeho letošního kalendáře a následující sezónu se na okruh poblíž Barcelony pokusíme znovu zavítat.



Děkujeme všem, kteří nás svojí podporou na tyto závody dostali. Víme, že bez podpory Českého učení technického v Praze, našich sponzorů, podporovatelů i všech našich blízkých bychom se nemohli utkat se světovou špičkou a zažít neuvěřitelná dobrodružství, která taková akce nabízí. Snažili jsme se o co nejlepší reprezentaci naší školy, a zároveň i celé České republiky. Našimi výkony jsem na těchto závodech neudělali ostudu, nicméně cítíme, že zvládneme o hodně víc. Pouze s Vaší podporou do příští sezóny nám bude umožněno vám zkusit dokázat, že v našem týmu a formuli je potenciál bojovat o ty nejvyšší příčky!
Děkujeme za Vaši podporu! Moc si jí vážíme.