Pokud bychom měli jedním slovem shrnout celý páteční den, bylo by to zadostiučinění. Ráno jsme vstali velice časně s vědomím, že se čas krátí a potřeba dokončit přejímky je více než naléhavá. Kdyby byl snad někdo ráno ještě rozespalý, probrala ho zpráva z Business centra. Náš svěřenec Tomáš Omasta dokázal prodat letošní nabyté zkušenosti, ovládl nervozitu a pouhopouhých 0,5 bodu chybělo k vytouženému Finals. Jedná se však o první rok a kdo ví, čeho se můžeme od Tomáše dočkat v příštích sezónách.

Po časném drivers briefingu jsme se okamžitě vydali na High Voltage kontrolu. Nesrovnalosti s pravidly z minulého dne byly vyřešeny a pomalu jsme se blížili k cíli a získání další vytoužené nálepky. Psal se čas 16:00, tedy 3 hodiny do plánovaného konce první dynamické disciplíny Skid Padu, když jsme náš boj s vysokým napětím a velice pečlivými kontrolory vyhráli. V přejímkové cestě jsme urychleně pokračovali dál na Tilt test, testující na plošině pod úhlem 60° přetížení v zatáčkách. Prvotní obavy z něj ale nebyly na místě, naše auto drželo jako přibité a pilot si dokonce zavěšení v krkolomné pozici pochvaloval. Následovalo vážení. Naše auto sice od minulých závodů přibralo 2 kila, avšak s váhou 206,5 kilogramů patří stále k nadprůměru. Při předposlední kontrole Rain test v nás zamrazilo, přestal svítit výstražný majáček a další opravy hodná věc byla na světě. Přes veškerou snahu se ho našemu týmu povedlo opravit až po šibeničním půlhodinovém limitu a se zvládnutím přejímek jsme se pomalu začínali loučit. Štěstím v neštěstí pro nás byl německý inspektor Max, který využil svých pravomocí, sehnal ostatní kontrolor a Rain test s námi úspěšně absolvoval. Zablokování všech čtyř kol na Brake testu už pak nebylo pro našeho drivera Jakuba Sedláře problémem. Vítězoslavně jsme nalepili poslední, šestou nálepku a začali se chystat na divácky atraktivní Akceleraci na cílové rovince pod umělým osvětlením.

Ve 23:00 bylo auto na 75 metrů dlouhý souboj s chronometrem skutečně připraveno a Josef Med sešlápl plyn. Po druhém z jeho pokusů časomíra ukázala více než solidní čas 3,651. Druhý driver Zdeněk David vyrazil s přeprogramovanou trakční kontrolou a namotivovaná pravá noha ho půl hodiny po půlnoci vystřelila do TOP 6 s časem 3,557. Výsledek je o to cennější, že jsme si připsali skalpy několika týmů patřících k absolutní světové špičce. Pocit vidět auto létat po trati je po celoroční dřině k nezaplacení, ale závody ještě nekončí. Zítra nás čeká AutoX a my se vynasnažíme předvést více, něž jen konkurenceschopný výkon.

Děkujeme za podporu, již zítra se můžete těšit na naše další nezapomenutelná dobrodružství.