Den první – Středeční příjezd
Ve středu dopoledne jsme plni očekávání vyrazili na 8hodinovou cestu na premiérovou účast na chorvatských závodech v Novi Marof. Po bezproblémové registraci a postavení pitu a kempu jsme udělali nutnou údržbu formule po testování, aby byla připravená na čtvrteční přejímkový den.

Den druhý – Čtvrteční přejímky
Hned po otevření pitů jsme se postavili do fronty na přejímku akumulátoru a mechaniky. U obou nás překvapila i potěšila vysoká úroveň přejímkářů, kteří nám určitě nedali nic zadarmo. Obě přejímky jsme však úspěšně zvládli, stejně tak jako hlavní část poslední elektrické přejímky. Tento úspěch je pro nás zvláště důležitý, protože sestava na celých závodech byla z velké části nováčkovská a sbírat zkušenosti byl jeden z hlavních cílů.
Den třetí – Páteční statické žně

Hned ráno jsme měli první místo v řadě na elektrickou přejímku a hravě ji dokončili. Následovala tak příprava na dynamické testy vozidla. Tilt test proběhl tradičně bez problému, stejně tak jako Rain test, který nás zatím na obou předchozích závodech patřičně potrápil. Komplikace bohužel nastaly při Brake testu, kdy se ani přes veškeré možné změny nastavení nedařilo zablokovat pravé zadní kolo. Využili jsme však počasí, kdy na autodrom přišel déšť, a všechna čtyři kola na mokrém asfaltu zablokovali. I přes komplikace a přerušení kvůli dešti se nám povedlo absolvovat oba pokusy Tomáše na akceleraci. Mimo nasbírané zkušenosti také v těžkých podmínkách vyválčil první body.
Mimo dynamiky byl pátek také jediným dnem, kdy proběhly veškeré statické disciplíny. V Engineering Designu stejně tak jako v Cost Reportu jsme skončili hned před branami finále. Výsledek je znovu o to cennější, že kontaktní statiky z 9 lidí zažili pouze 3 nejzkušenější.
Den čtvrtý – První statické finále
Sobota patřila zejména Autocrossu, disciplíně na jedno ostré kolo, a finále statických disciplín. K velké radosti se v Business plánu zadařilo a všichni jsme se na Óňův finálový výkon rádi na živo přišli podívat na velké pódium. Autocoss byl velkou strategickou loterií. Trať postupně pogumováním i rostoucí teplotou zrychlovala, avšak také měl přijít déšť. První pokus jsme stihli zajet ještě na suchých pneumatikách „slickách“ a dosáhli na čtvrtý nejrychlejší čas.

Den pátý – Nedělní finále

Celé závody, celá závodní sezóna měla vyvrcholit teď a tedy. Ještě ráno jsme se vydali v proměnlivých podmínkách otestovat rekuperaci i mokré pneumatiky do test tracku. Těsně před naším startem však trať začala velmi rychle osychat a udělali jsme správné rozhodnutí na poslední chvíli přezout na suché. Kvůli problémům s pravým předním motorem jsme od začátku vědomě vyjeli pouze s pohonem tří kol. První pilot Óňa však i tak zajížděl velmi konzistentní kola. Od dvou třetin prvního stintu jsme byli nuceni navíc přejít na pouze dva motory, a tedy pohon pouze zadních kol. S těmi se velice dobře popasoval také kapitán Pepa a výsledkem byl i přes komplikace třetí dojetý Endurance závod ze tří.
Plní napětí jsme čekali, na co budou naše výsledky v nabité konkurenci stačit. Vynikající výsledky ze statických disciplín, stejně tak jako skvělý čas v závěrečné nejbodovanější vytrvalostní disciplíně nás posunuli na celkové druhé místo!
Odjíždíme tak s úsměvem od ucha k uchu hrdí na svoji práci, jejímž základem je však podpora od naší Alma Mater, všech sponzorů a v neposlední řadě tolerantních rodin a kamarádů.
Děkujeme a už teď se nemůžeme dočkat, co s Vámi v zádech předvedeme v závodní sezóně 2021-2022.
