Je úterý a my se opět hlásíme z populárního závodního okruhu TT Circuit v Assenu! Celý den se nesl opět ve znamení statických disciplín. Lehce po poledni se celý tým začal chystat na soutěž inženýrského návrhu, neboli Engineering Design Report. Všichni se oblékli do formálního oblečení, ve kterém nikdy nechybí stylové týmové košile, přichystali si brožurky s informacemi na prezentaci a šlo se na věc. Okolo půl třetí všichni plně připraveni přivítali nizozemské porotce v závodním pitu.

Pro nejlepší interpretaci dojmů právě z této disciplíny se ale zeptáme přímo jejích účastníků – Kateřiny Burešové, která vede skupinu vytvářející veškeré aerodynamické prvky vozidla a Ondřeje Hladíka, který se z obrovské části podílí na vývoji a výrobě chassis. V první části se s námi o své pocity podělí Katka.

„Kvalita úrovně Nizozemského EDR naši Aero skupinu velmi překvapila, když za námi dorazila velmi dobře připravená porotkyně, která podle všeho byla členkou známého týmu FS Delft. Jako první ji zajímaly základní cíle letošního vývoje, dále pak s námi pokračovala při detailním prozkoumávání jednotlivých aerodynamických prvků, kdy ji podrobně zajímaly změny na zadním, bočním a předním křídle.

Porotkyni zajímaly nejen hodnoty přítlaku a jeho zlepšení v průběhu let, ale také vliv jednotlivých prvků a jejich teoretický základ. Řešily se vlastnosti jednotlivých profilů, vliv rychlosti na jejich aerodynamické koeficienty, rozvážení aerodynamických sil a jeho vliv na chování vozidla, ale i numerické simulace a turbulentní modely. Dále jsme společně s Radkem Štěpánkem přešli na naše vestavěné chlazení v bočním křídle a řeč nakonec přišla i na chlazení akumulátorového boxu.

Diskuze přišla i na validaci našich simulací. Probírali jsme jak měření v aerodynamickém tunelu, tak i dojezdové zkoušky a měření stlačení pružin při jízdě pomocí potenciometrů.

Na závěr jsme se slečnou probrali otázky nejlepší části našeho aerodynamického paketu a plány na další vývoj.

Z prezentace jsme měli velmi dobrý pocit, jelikož jsme odpověděli na všechny otázky.“

Dále se s námi podělí o své zážitky i Ondřej.

„EDR v Holandsku bylo na slušné úrovni. Hned od prvního okamžiku bylo vidět, že porotci jsou buď členové bývalých FS týmů nebo jsou do motorsportu hodně zainteresovaní.

Otázky v oblasti monokoku se hodně točily kolem dvou hlavních cílů nového designu, a to zvýšení torzní tuhosti a lepšího komfortu pro řidiče. Rozhodčí hodně cenil slušnou znalost mechaniky kompozitů a kritérií porušení kompozitů. Dále se mu líbilo, že simulovaná data byla ověřena reálnou zkouškou. Kromě otázek na monokok se ptal na jiné kompozitní díly a chtěl vědět, proč některé z kompozitu nemáme. Na tyto otázky si myslím, že jsme logicky odpověděli (ať už výroba, cena, čas) a to v něm také vzbudilo velmi dobrý dojem. Rozhodčí nám už během prezentace dal pár tipů, jak EDR vylepšit. Poradil nám, co by se mu líbilo, kdyby v našich prezentacích bylo zaneseno, z čehož je vidět, že se nám snažil do budoucna pomoci.

Otázka v oblasti powertrainu mě dost zaskočila a nemyslím si, že jsem na ni adekvátně odpověděl. Ani s ostatními jsme na ni nenašli uspokojující odpověď. Naštěstí to byla pouze jedna otázka. U tohoto rozhodčího, jak se nám i později potvrdilo, že se jednalo o bývalého, možná i současného pilota se slušnou porcí zkušeností v oblasti pohonu a jízdních vlastností.

Otázky od slečny porotkyně z oblasti „co bych jako pilot změnil“ a „čeho si na autě nejvíce cením“ si myslím, že byly odpovězeny dobře. Bylo vidět, že jí šlo o to zjistit, zda víme něco o tom, jak se auto chová. Jinak sama byla dříve nejspíše členkou nějakého FS týmu, jelikož měla znalosti z celkem široké oblasti – aero, powertrain, vehicle dynamic, atd.“

Po vyhodnocení všech zúčastněných nám komisaři sdělili výsledky, které jsou 121 bodů ze 150. V této disciplíně jsme se tedy umístili na 5. místě.

Včerejší Cost report se umístil na 11. místě se 70 body ze 100 celkových.

Pro náš tým jsou tyto výsledky úspěchem, protože statické disciplíny většinou nepatřily k našim nejsilnějším stránkám. Na těchto závodech jsme ale dokázali, že umíme držet slušnou úroveň i ve velmi silné konkurenci některých zúčastněných týmů.