Je pondělí a my se poprvé hlásíme z TT Circuit v Holandském Assenu. Včerejší celodenní a pro někoho i celonoční cestování se dobralo dobrého konce a dnes jsme po chladné noci konečně rozestavěli zbytek kempu. I přes značnou únavu všech a sychravé počasí jsme ale stále namotivovaní dosáhnout co nejlepších výsledků!

Závody byly první den zahájeny Cost reportem. Této disciplíně se v našem týmu dlouhodobě věnuje Tomáš Kazda. Tomáš má za dobu strávenou v týmu s touto disciplínou bohaté zkušenosti, a proto jsme se zeptali na jeho dojmy, se kterými se s vámi právě teď podělíme.

Tento rok se mi Cost report prezentoval velmi lehce, protože celý tým pečlivě vyplnil podklady, soupis všech dílů a procesů, které při výrobě formule proběhly. Začátek prezentace byl poměrně hladký. Porotce zajímal náš celkový koncept a poté jsme rychle přešli ke kontrole zmíněných dílů, procesů a spojovacího materiálu. Zde se nejvíce vedlo aero skupině. Neměli jsme žádné chyby. Společně s Kateřinou Burešovou jsme v našich skvěle vypracovaných podkladech našli všechny procesy výroby aerodynamických prvků. Při kontrole elektrických systémů situace nebyla tak jednoduchá, jelikož dotazy byly směřovány velice záludně a na velmi malé části. Nebyli jsme zde tak úspěšní v nalezení všech komponent a procesů. Dále jsme přikročili k části oceňování jednotlivých procesů a materiálů, kde jsme svou přípravou plně pokryli všechna očekávání a svou komplexností uvažovaných nákladů jsme porotce ohromili. Tato část se nám z našeho pohledu velmi povedla, avšak v zápětí nás porotci překvapili slovy: „Položíme vám několik otázek a budeme chtít vědět, jak byste auto vyráběli při sériové výrobě.“. Na tyto otázky nebyla jednoznačná odpověď, ale byli jsme na tuto diskuzi připraveni a s pomocí vypracovaných podkladů jsme dovedli vysvětlit rozdíly mezi sériovou a naší prototypovou výrobou. Prezentovali jsme výhodnost vlastní výroby oproti výrobě v kooperaci. Na závěr se nás zeptali, jaká část byla nejnáročnější z časového hlediska. Dle mého názoru na tuto otázku není jednoznačná odpověď. Všechny komponenty jsou natolik specifické, mají specifické požadavky, a proto nelze jednoznačně určit, že jedna určitá komponenta vyžadovala nejvíce úsilí.

Avšak jak byl Tomáš s jeho Cost reportem úspěšný se dozvíme až poslední den závodů. Díky jeho pozitivním reakcím se však těšíme na zpětnou reakci od porotců.

Zítra se opět přihlásíme s dalším reportem z prezentace bussines plánu a soutěže inženýrského návrhu.