Den první – Pondělí
První den na FS Germany se nesl v duchu vybalování, stavění pitů a prvních přejímek.
Pro DV skupinu to znamenalo kontrolu akumulátoru, pre-scrut a mechanickou kontrolu. Na první pokus se nám vzhledem ke krátkému času nepodařilo projít celým scrutem, nicméně veškeré, zatím zjištěné problémy vypadají vyřešitelně.
Stejná situace byla i pro EV skupinu, která měla na programu jen přejímku akumulátoru. Ten patří tento rok mezi naše nejsilnější komponenty, a tak našim borcům zbývalo doladit opravdu jen detaily.

Den druhý – Úterý

Druhý den byl ve znamení pokračování technických přejímek, dopoledne se oběma týmům podařilo dokončit přejímku akumulátoru a první nálepky byly na světě.
DV tým celý den pokračoval na splnění mechanické i elektrické kontroly a všechny problémy se dařilo postupně překonávat a řešit. EV tým naproti tomu zvládl divácky atraktivní egress test, kdy všichni čtyři piloti zvládli na první pokus do 5 sekund z monopostu bezpečně vyskočit. Máme tak radost, že v případě krajně nepravděpodobného incidentu by byli v bezpečí. K tomu se jim až na nutnou drobnou úpravu opěrky hlavy pilota povedlo téměř dokončit mechanickou přejímku. Večer jsme dostali možnost se zúčastnit populárního FSG Quizu. Ondra Štogl alias náš Óňa se ani z daleka neztratil, a kromě znalostí a týmového ducha se mu povedlo vyválčit druhé místo a spoustu zajímavých cen od sponzorů soutěže.
Den třetí – Středa
Třetí den ráno jsme se všichni cítili pod tlakem. Tento den je potřeba všechny přejímky zvládnout, abychom se mohli hned od čtvrtečního rána zúčastnit dynamických disciplín. Již z úterý jsme byli přihlášeni na mechanický re-scrut za oba vozy. Opěrka pilota a nalezení její ideální polohy tak, aby splňovala jak pravidla pro našeho nejvyššího pilota, tak 95 percentilového panáka Percyho nám sice dalo zabrat, ale povedlo se a další nálepka byla na autě. Elektrická přejímka byla přesně taková, jakou jsme ji čekali. Podrobná, těžká, striktní, neúprosná, ale pro kluky obrovskou školou a úspěchem, že ji zvládli. Podobně úspěšný byl i DV tým, který s lehkostí motýla prolétl jak mechanikou, tak kompletní elektrickou přejímkou včetně náročné bezpilotní části. Zbývalo zvládnout „praktickou“ část přejímek. EV tým bohužel musel své snahy po Tilt testu zakončit Rainem kvůli duhově blikajícímu majáčku (musí blikat pouze jasně červeně). DV tým byl o chlup úspěšnější, ale kola se při brake testu našemu vedoucímu a zároveň jedinému pilotovi bezpilotní sekce zablokovat nepodařilo.
Den čtvrtý – Čtvrtek
Jestli jsme se náhodou ve středu necítili dost pod tlakem, tak teď už určitě. Dynamiky klepou na dveře a my je prostě stihnout musíme! V 6:30 jsme tedy dorazili na závodiště a auta připravili tak, abychom mohli být jako první na Rain testu za EV a Brake testu za DV. Ačkoliv jsme si tím museli odpustit ranní koupání a saunování, vyplatilo se. Za hodinu jsme měli vše hotové a mohli jsme vlítnout na trať ukázat naše umění.
Pilotovaná formule začala Skidpadem – jízdou na trati ve tvaru osmičky, testující přilnavost auta v zatáčkách. První se na trať vydal již relativně zkušený pilot Óňa a nevedl si vůbec špatně. Svými časy dokázal trápit i takový tým jako holandský Delft a výsledkem bylo celkové 9. místo z 38 soutěžících týmů s průměrem 5,156 sekundami na kolo. Nejlepší čas na akceleraci zajela naše pilotská naděje do budoucna Tomáš, který i přes neodladěné nastavení dosprintoval na 11. místě s časem 3,788 sekundy. Bezpilotní tým slavil další velký úspěch a posun vpřed. Akceleraci se bohužel kvůli poškozenému konektoru v aktuátoru řízení dokončit nepovedlo, nicméně při autokrosu zajela formule více než půl kolečka a poprvé dokázala sama mezi kuželkami manévrovat. Nemohli jsme dospat, jaké zlepšení nás od obou týmů čekalo v pátek

Den pátý – Pátek

Pátek byl, již co se týče množství disciplín, klidnější, zato však začínalo jít do tuhého. Pro DV tým byla hned dopoledne na programu královská disciplína Trackdrive na 10 kol. Na úspěšný čtvrtek se povedlo nejen navázat, ale posunout ho ještě o level výš. Vidět auto samo, bez zásahu člověka zajet 2 a půl okruhu a přímo konkurovat nejlepším světovým týmům byl obrovský zážitek, na který každý ze zúčastněných bude ještě dlouho vzpomínat. 6. místo ze 17 týmů vypovídá o všem.
„Elektrika“ nastoupila odpoledne na svůj autokros. První pilot Pepa zajel solidní čas a zejména přinesl důležitou zpětnou vazbu pro nastavení a vyladění parametrů pro Kubu. Ten se do toho po svém opřel a vykouzlil 11. nelepší čas 52,7, čímž nám připravil zajímavou startovní pozici do zítřejšího vytrvalostního závodu mezi kvalitními týmy, ale také přinesl solidní porci bodů.
Závěrečný den – Sobota
Sobota byla dnem balení, odjezdu domů… Ale také vyvrcholením celé soutěže v podobě vytrvalostní disciplíny endurance. První se na trať s nabitým akumulátorem vydal Pepa a s nejlepším kolem 53,5 se držel spolu s týmy kolem nás i přes nutnost v průběhu manuálně resetovat měniče. Po maličko delší driver change, kdy se zkoumal chvíli nefunkční majáček, se na trať vydal Kubajs. Celý svůj úsek musel jet jen na 3 motory, ale i tak zajel nejlepší čas 52,0 a dostal by nás na krásné 7. místo. Bohužel však problém s majáčkem nevěstil nic dobrého a kvůli dlouhému vybíjení systému vysokého napětí po jeho odstavení se nás judgové rozhodli jako jeden z mnoha týmů diskvalifikovat.
I přes konečný hořkosladký endurance, který jsme dokončili, avšak bez bodů, odjíždíme z Německa nadšení a hrdí na svoji práci. Svými výsledky, ale také optimismem a pohodovostí, jsme se znovu zapsali na mapu Formula Student. Tentokrát vůbec poprvé na tu německou. Jsme plni motivace do další práce a vychytání FSE.X, avšak předtím se ještě od středy budeme tuto sezónu naposledy prát o výsledek na FS Alpe Adria v Chorvatsku.
Děkujeme všem partnerům za podporu, bez Vás, bychom to nezvládli!

Na záznam z úspěšně dokončené královské disciplíny Endurance elektrického monopostu FSE.X se můžete podívat na oficiálním záznamu pořadatelů Formula Student Germany. FSE.X vyjede v čase 4:00:53.