Jak jsme slíbili, ozýváme se po skončení endurance na Baltic Open 2016.

Včerejší autokros byl pro nás neznámou na této trati. Dopolední autokros se nesl ve znamení v testování a ladění vozidla na místní podmínky. Ze všech zúčastněných jsme najezdili nejméně jízd, avšak auto nastavili a zajeli slušný čas. Odpolední autokros byl na mokré trati. Všechna auta měla stejné podmínky, nás však potkala závada v akupacku vozidla. Příčinou byla nejspíše vlhkost. Po vysušení jsme byli schopni absolvovat odpolední autokros, ale opět s malým počtem jízd. Nakonec se nám podařilo zajet solidní čas.

Do dnešního endurance jsme nastupovali jako první vozidlo. Narozdíl od klasického závodu Formula Student, týmy mohou využít na mvýměnu pilotů 30 minut během kterých můžeme i 15 minut dobíjet akumulátor. Této možnosti jsme sice nevyužili, ale celou půlhodinu jsme strávili chlazením motorů a přípravou na druhou polovinu jízdy. Přehřívání motorů byl největší problém v tomto závodu a nebylo jednoduché pro piloty se s ním vypořádat tak, abychom úspěšně endurance dojeli. I přes problémy s přehříváním se nám podařilo endurance úspěšně dokončit. Bohužel výsledek v době psaní tohoto článku zatím neznáme avšak očekáváme střed výsledkového pole. Po skončení endurance je na Baltic Open otevřena trať pro volné jízdy všech formulí.

Výsledky Baltic Open 2016 naleznete po jejich zveřejnění zde.

Pokud bychom měli shrnout naši novou zkušenost s podnikem Baltic Open, rozhodně stojí za to se zúčastnit a nasát atmosféru čistého závodění. V příjemné severské atmosféře se ukáží všechny aspekty vozidla včetně maximální rychlosti, která často bývá utlumena na tradičních závodech Formula Student. Největším rozdílem od klasických závodů je absence statických disciplín, tudíž více prostoru dostávají neomezené dynamické disciplíny. Náš tým si tento podnik náramně užil a těší se na jeho pokračování příští rok.